کد خبر: 308923
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
بازدید 177
شب حافظانه

به مناسبت تقارن هفته ملی کودک و روز بزرگداشت حضرت حافظ ؛ نشستی به همین مناسبت به همت انجمن ادبی حافظ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز عسلویه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر؛ به مناسبت تقارن هفته ملی کودک و روز بزرگداشت حضرت حافظ ؛ نشستی به همین مناسبت به همت انجمن ادبی حافظ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز عسلویه برگزار شد.

در ابتدای نشست علی رضی دبیر انجمن و مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عسلویه ؛ ضمن ابراز خرسندی از مهیا شدن شرایط برای از سرگیری فعالیت های حضوری و از جمله نشست های انجمن حافظ که قریب به دو سال بود که به دلیل همه گیری بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار می شد؛  ابراز امیدواری کرد که با رو به بهبود رفتن اوضاع ؛ جلسات انجمن طبق روال قبل برگزار خواهد شد.

رضی با تبریک هفته ملی کودک به تمامی کسانی که کودک درونشان شاداب و با طراوت است ، با بیان اینکه مقوله ی کودکی ، موضوع مهمی است که جامعه باید به آن توجه ویژه کند ؛ افزود که اگر این دوره مورد توجه قرار گیرد ؛ در آینده ما انسان هایی موفق  و جامعه ای رو به پیشرفت خواهیم داشت.

وی افزود هفته ملی کودک به عنوان یک تلنگر و نماد هر سال توسط کانون در این روزها برگزار می شود تا به جامعه یادآور این دوره ی مهم باشد؛ اگر نه همه ی روزها؛ روز کودک است.

رضی در ادامه باتوجه به روز بزرگداشت حضرت حافظ ، این روز را تبریک گفت و قرین شدن این دو مناسبت را به فال نیک گرفت و اشاره ی کوتاهی به توجه خواجه به کودکی در اشعارش و کاربرد کلمات هم معنی کودک در غزل های او نمود.

وی در پایان سخنان خود ؛ هدف از تشکیل و برگزاری انجمن حافظ را شناساندن شعر پارسی و مشاهیر و بزرگان ادب و هنر ایران زمین به نسل جدید ، به خصوص  نوجوانان بیان کرد و افزود روال جلسات انجمن بر این سیاق است که هر جلسه در بخش اول ؛ غزلی از حضرت حافظ خوانش می شود و در ادامه پیرامون آن غزل گفت و گو و تبادل نظر صورت می گیرد.

در بخش دوم نیز اعضا و شرکت کنندگان اشعاری از خود می خوانند.

در این نشست که شامگاه ۲۱ مهرماه با حضور جمعی از شاعران و حافظ پژوهان مطرح استانی و اعضا برگزار گردید یکی از غزل های دیوان حافظ به تصحیح دکتر خانلری خوانش شد و در خصوص آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

از شاعران و حافظ پژوهان مطرح شرکت کننده در این نشست می توان به محمد غلامی(شاعر و پژوهشگر پیشکسوت دشتستانی) ، احمد جمعه پور ( شاعر و حافظ پژوه بوشهری) و مهدی شیخیانی ( شاعر و بومی سرای اهل دشتی ) اشاره کرد.

در بخش دوم نیز شاعران حاضر اشعاری از خود قرائت نمودند.

شایان ذکر است که انجمن ادبی حافظ کانون پرورش فکری از سال ۱۳۹۴ شروع به کار کرده و تا امروز ۱۲۹ نشست حافظ خوانی برگزار کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =