کد خبر: 316650
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
بازدید 273
بزرگداشت سالروز اولین اقامه‌ی نماز جمعه درهمدان

به مناسبت فرارسیدن سالروز اولین اقامه‌ی نماز جمعه در همدان، همکاران کانون این استان با برپایی غرفه‌های متنوع فرهنگی و هنری این روز را گرامی داشتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در آستانه‌ی فرارسیدن سالروز اقامه‌ی اولین نمازجمعه پس از انقلاب اسلامی فعالیت‌های متنوعی در محل برگزاری نمازجمعه‌ی این شهر اجرا شد. کانون پرورش فکری با هدف آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با فریضه‌ی نماز جمعه اقدام به برپایی چهار غرفه‌ی فرهنگی، هنری و ادبی در محل محوطه‌ی مصلای این شهر کرد.
در قسمت خواهران، محبوبه محمدی مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ همدان با اجرای فعالیت " پله پله تا خدا" و طرح معماهای قرآنی اقدام به آشنایی کودکان و نوجوانان حاضر با  نکات تربیتی و اخلاقی قرآن کرد.
در غرفه‌ی مجاور فاطمه مسعودیان مربی فرهنگی مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ همدان با اجرای بازی فکری" دو چشمی" کودکان حاضر در غرفه را با دقت نگریستن به پیرامون خود راهنمایی کرد.

در قسمت برادران، غرفه‌ی نقاشی با موضوع برگزاری اولین نمازجمعه توسط صادق فرهادیان مربی سیارشهری همدان و غرفه‌ی بازی فکری و سرگرمی توسط علی خارایی مربی سیار روستایی بهار برگزار شد.
گفتنی است این فعالیت‌ها استقبال گسترده‌ی کودکان و نوجوانان و خانواده‌هایشان را به همراه داشت.


لازم به ذکر است اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی در تاریخ ۵ مردادماه سال ۱۳۵۸ در سراسر کشور برگزار شد که این نماز در همدان توسط اولین شهید محراب آیت‌الله مدنی اقامه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =