بهگزارش روابطعمومیادارهکل کانون استان گیلان، این نشست براساس تصمیمهای اتخاذشده در سیوششمین اجلاس روسای آموزش و پرورش و با تاکید وزیر این وزارتخانه برگزارشد و طی آن مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان به طرح مباحث و موضوعهای مرتبط با نظام آموزشی پرداختند.
هماندیشی و همگرایی جهت برطرفسازی موانع پیشروی نظام آموزشی استان، ترسیم چشمانداز برنامهها و فراهمسازی بسترهای لازم برای بهرهگیری از ظرفیتهای متقابل نیز در دستور کار قرارداشت.
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان طی این نشست، ضمن خوشآمدگویی به حاضران و ابراز خرسندی از ایجاد زمینههای لازم برای افزایش گسترهی همکاریهای مشترک، به اولویتهای این مجموعه اشاره و ادامهیافتن طرح «کانونمدرسه» و فراهمآمدن امکان حضور اولیا و دانشآموزان مدارس به صورت مستمر و برنامهریزی شده در مراکز این نهاد را خواستارشد.
سیدجلیل میرعظیمی در همینحال به پیشینهی اجرای این طرح با همکاری کانون و آموزش و پرورش اشارهداشت و بهرهمندسازی دانشآموزان از ظرفیتهای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری را از دستآوردهای اجرای این طرح برشمرد.
تسهیل در امر راهاندازی مراکز پیشدبستانی، مشارکت در برگزاری بیست و چهارمین جشنواره بینالمللی قصهگویی کانون، ویژهبرنامههای هفته ملی کودک و فعالیتهای هفته کتاب و کتابخوانی نیز از دیگر موضوعهایی بود که مورد توجه سرپرست کانون استان گیلان واقعشد و وی از تمامی دستگاهها، به ویژه مجموعههای عضو شورا برای همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دعوتکرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان هم برگزاری این نشست را سازنده و کارساز خواند و مجموعههای عضو این شورا را «پیشانی حوزه فرهنگ» دانست.
محمدفائزی در ادامه، اهمیت هماندیشی دستگاههای فعال در نظام تعلیم و تربیت کشور را خاطرنشانکرد و با اشاره به بازگشایی مدارس در مهر ۱۴۰۱ اظهارکرد: این تعاملات استانی و مشارکتهای فرادستی به توانمندسازی آیندهسازان و برطرفسازی بحرانهای جامانده از گذشته کمکمیکند.
ساماندهی پذیرش دانشآموزان در مدارس ابتدایی و همچنین، حرکت در مسیر همگرایی با کانون در راهاندازی مجدد طرح کانون-مدرسه، برطرفسازی دغدغههای دانشگاه فرهنگیان و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز از دیگر موضوعهایی بود که در صحبتهای مدیرکل آموزش و پرورش مورد توجه تاکیدقرارگرفت.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان نیز از اثربخشی برگزاری این نشستها سخنگفت و به طرح مباحثی در ارتباط با فروش املاک مازاد آموزش و پرورش به منظور ساخت اماکن آموزشی و کمک به طرح شهید پناهی پرداخت.
علیدقیق همچنین، معرفی مسئول پیگیری این امر را ضروری عنوانکرد و افزود: اخذ مجوزهای لازم برای تملک زمین و راهاندازی مجتمع آموزشی در مسکن مهر شهر رشت و درعینحال، صدور پروانه جهت طرحهای در حال ساخت، از دیگر موضوعهایی است که تلاش و مساعدت افزونتر را طلبمیکند.
بازگشایی مدارس در روزهای پساکرونا، از دیگر مواردی بود که در صحبتهای دقیق به آن اشارهشد و وی بر این اساس، آمادگی بیشتر برای خدماترسانی مطلوب به دانشآموزان را ضروری ارزیابیکرد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گیلان هم از فرصتسازی برگزاری این نشست برای مجموعههای دستاندرکار عرصه فرهنگ صحبتکرد و در ارتباط با نیازهای مجموعه تحت مدیریت خود سخنگفت.
ابراهیم صفری در همین زمینه به فضاهای آموزشی، رفاهی و خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان در مرکز استان و شهرستانها اشارهداشت و تجهیز پردیسهای دانشگاهی را برای خدماترسانی هرچه بهتر به دانشجویان لازم و ضروری قلمدادکرد.
فراهمسازی امکان کارآموزی دانشجویان این دانشگاه در مدارس و مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری و اعلام همراهی برای مشارکت در فعالیتهای فرهنگی و تربیتی در سطح استان، بخش پایانی سخنان رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گیلان بهشمارمیرفت.
مرور مصوبات این نشست و برنامهریزی جهت برگزاری مستمر و ماهانه جلسات شورای هماهنگی مدیران آموزش و پرورش استان گیلان، بخش پایانی برنامهها بهشمارمیرفت و برهمیناساس نیز مقررشد، ادارهکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارسگیلان میزبانی جلسه آتی را برعهده داشتهباشد.