به گزارش ادارهکل روابط عمومی عمومی و امور بینالملل کانون، حامد علامتی در «نشست هماندیشی فعالان حوزه کودک با موضوع کودک و رسانه» تاکید کرد: کانون خانهای برای همه تولیدکنندگان و فعالان عرصه کودکان و نوجوانان است و ما امیدواریم با همافزایی و همدلی با صدا و سیما بهویژه شبکههای نهال، پویا، امید و گروههای کودک دیگر شبکهها بتوانیم تولیدات فاخری را، تقدیم کودکان کنیم.
وی تصریح کرد: اینکه بزرگسالان درصددند تا با نظارت خود، کارها را، به کودکان واگذار کنند؛ موضوعی ارزشمند است که در بحثهای تربیتی جایگاه مهمی دارد.
مدیرعامل کانون، در این برنامه که بخشی از آن به راهاندازی «باشگاه نهال» اختصاص داشت؛ گفت: «هفته ملی کودک» بهانهای برای یادآوری مسئولان، خانوادهها، مردم و جامعه است تا کودکان را، جدیتر تلقی کنند. مسایل اخیر نشان میدهد که ما، باید نگاهمان به سمت کودکان و نوجوانان بیشتر شود و با سرمایهگذاری خوب در این حوزه، بتوانیم آینده درخشانی را، برای کشور رقم زنیم.
علامتی افزود: کانون به عنوان یکی از مراکز مهم و اثرگذار در حوزه پرورش ذوقی و فکری کودکان و نوجوانان، در کنار شبکههای نهال، پویا و امید است و ما، امیدواریم با همافزایی که در این زمینه انجام میشود، بتوانیم گامهای بلندی در این حوزه برداریم.
وی با اشاره به جشنوارههای مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون را، بستری مهم جهت استعدادیابی این گروه سنی دانست و گفت: ما میتوانیم این استعدادهای درخشان را، در اختیار رسانه ملی قرار دهیم تا بیشتر دیده شوند. در همکاری با شبکههای کودک، امروز چتری برای همه کودکان باز شده است و امیدواریم بتوانیم از این فرصت استفاده خوبی داشته باشیم.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این برنامه که با حضور بخشی از فعالان عرصه تولیدات تلویزیونی همراه بود، فیلم «قطار کودکی» و نیز ۱۰ کتاب - فیلم برگرفته از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به «محمد صادق باطنی»- مدیر شبکه کودک- رسانه ملی تقدیم کرد.
در «نشست هماندیشی فعالان حوزه کودک» برخی از فعالان این عرصه به تشریح دغدغههای خود پرداختند؛ لزوم استفاده از دیدگاهها و نظرات پیشکسوتان عرصه کودکان، برندسازی شخصیتهای انیمیشنهای تولیدی، توجه به تولیدات عروسکی و رفع دغدغههای آنان، در کنار لزوم توجه بیشتر به دکوراسیون شبکه کودک، ارتباطگیری وسیع با نخبگان نونهال این عرصه و ...برخی از مباحثی بود که در این هم اندیشی مطرح شد.
محمدصادق باطنی مدیر شبکه کودک ضمن پاسخگویی به دغدغه کارشناسان و مسئولانه این حوزه گفت: تلویزیون؛ یعنی برند. ما بلد نیستیم از آدمها و کاراکترهای خود حفاظت کنیم. بسیاری از این شخصیتها مثل شخصیت «ململ» قابلیت تبدیلشدن به فیلم سینمایی و یا ساخت سریال دارند.
مدیر شبکه کودک تاکید کرد: پاییزه امسال آخرین فصل از استیج «ململ» است و بهزودی این شخصیت تلویزیونی در، جایگاه اصلی خود قرار میگیرد. البته باید این شخصیت بهصورت زنده و پویا عمل کند.
این نشست همافزایی که صبح پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ در سالن شهید بهنام محمدی مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، دو ساعت بهطول انجامید.