کد خبر: 326655
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
نشست بصیرتی جهاد تبیین در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

نشست بصیرتی جهاد تبیین با محوریت عفاف و حجاب، ویژه‌ی همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست بصیرتی جهاد تبیین در کانون استان برگزار شد.

سخنران این جلسه، بحث خود را با بیان آیه‌ای از قرآن کریم مبنی بر استقامت مردم آغاز کرد و گفت: رمز پیروزی و استمرار این انقلاب «اعتقاد عملی» مردم به قرآن و دستور الهی است زیرا مردم به پای این انقلاب شهید دادند؛ سختی‌ها را تحمل کردند و ناملایمات فراوانی را پشت سر گذاشتند.

حسنعلی نوری در ادامه با ذکر سخنی از شهید مطهری که حضرت امام خمینی(ره) را مومن به پروردگار؛ مومن به راه؛ مومن به هدف و مومن به  مردم معرفی کرده بودند، عنوان کرد: امام با چنین بصیرت و چنان درجه‌ای از ایمان، مردم ایران در عصر انقلاب را از همه‌ی مردم، به ویژه صدر اسلام، برتر دانستند.

وی سپس با ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس، از جانفشانی‌ها و ایثار رزمندگان، به عنوان مصداق‌های این سخن امام(ره) نام برد که با وجود جنگیدن در برابر بسیاری از ابرقدرت‌ها خم به ابرو نیاوردند و یک وجب از خاک کشور را به بیگانگان ندادند.

نوری ادامه داد: دشمن با آگاهی از این نیروی شگفت، برنامه ریزی‌های فراوانی برای جدا کردن این ظرفیت عظیم انجام داده اما در روزهایی که گمان می‌کرد به پیروزی نزدیک شده، جوانان در مساله‌ی دفاع از حرم بار دیگر  با زنده کردن خاطرات دوران دفاع مقدس، ثابت کردند که از انقلاب جدا نشده‌اند و همه‌ی معادلات دشمنان را به هم ریختند.

وی هم‌چنین گفت: دشمنان برای شکست دادن انقلاب، مانورهای فراوانی برنامه ریزی و اجرا کرده‌اند زیرا نمی‌خواهند ایران قوی را ببینند و به همین خاطر تمام تلاش خود را را به کار گرفته‌اند تا با بحران آفرینی و ایجاد چالش، مردم را ناامید و دلسرد کنند.

نوری در بیان یکی از این چالش‌ها به مسئله‌ی عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی همه‌ی توفیق‌های خود را مدیون زنان است زیرا پرورش مردان و جهاد آنان در گرو حمایت زنانی است که همسران و فرزندان خود را برای اعزام به جبهه‌ها حمایت کردند و با تقدیم شهید، بقای آن را تضمین و شعار زن؛ زندگی؛ آزادی را سال‌ها پیش تفسیر کردند.

مشاور استاندار سیستان و بلوچستان ریشه‌ی بسیاری از این مشکلات را عدم «تبیین» دانست و افزود: مقام معظم رهبری با درایت و تیزبینی خاص خودشان، حکم به جهاد تبیین دادند و بر ما واجب است کوتاهی خودمان را در این زمینه جبران کنیم.

وی با ذکر خاطراتی از دوران عضویت خود در کانون پرورش فکری استان و نقش مربیان در آگاهی بخشی به کودکان و نوجوانان، عنوان کرد: بچه‌های امروز با همتایان خود در دهه‌های گذشته، کاملا متفاوت هستند و مربیان برای اثرگذاری بر آنان وظیفه‌ی دشواری دارند و به همین دلیل باید به علم روز مجهز باشند و در کار خود نوآوری ایجاد کنند.

مدیرکل کانون، کودکان و نوجوانان را امانت‌هایی در دست مربیان دانست که نباید اجازه بدهند دشمن آنان را از انقلاب جدا کند.

نوری در پایان با برشمردن برخی از دستاوردهای بی‌شمار انقلاب اسلامی در حوزه‌های نظامی، هسته‌ای، پزشکی، فناوری‌های روز و... از مربیان خواست این موارد را ضمن امیدبخشی به اعضا به آنان یادآور شوند تا آنان به انقلاب افتخار کنند و برای حفظ آن بیشتر بکوشند.

نشست بصیرتی جهاد تبیین در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

نشست بصیرتی جهاد تبیین در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =