اعضای انجمن تخصصی نجوم کانون استان تهران  در پویش جستجوی سیارک‌ها شرکت کردند

تعدادی از اعضای فعال انجمن تخصصی نجوم از روز پنج‌شنبه 19 مرداد 1402 در هفدهمین پویش جستجوی سیارک شرکت خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، تعدادی از اعضای فعال انجمن تخصصی نجوم کانون استان تهران روز پنج‌شنبه 19 مرداد  1402 در پویش جستجوی سیارک شرکت خواهند کرد.

پویش جستجوی سیارک‌ها یک پویش علوم شهروندی است که از سال 2006 در جهان آغاز شده‌است. این پویش توسط سازمان همکاری بینالمللی جستجوی نجومی IASC ، دانشگاه هاردین سیمونز، تلسکوپ پناستارز و همراهی ناسا برگزار میشود. هر ساله حدود 2500 تیم از بیش از 70 کشور جهان در این پویش شرکت میکنند. شرکتکنندگان از سراسر جهان در قالب پویشهای کشوری و یا بینالمللی در این برنامه علوم شهروندی مشارکت میکنند. سالهاست که پویشهای ایرانی جستجوی سیارک به همت "مجله نجوم" با مشارکت گروههایی از سراسر کشور برگزار میشوند.

اعضای انجمن تخصصی نجوم کانون استان تهران  در پویش جستجوی سیارک‌ها شرکت کردند

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران در جهت پیشبرد اهداف خود در فعالیت های علمی در این هفدهمین پویش حضور پر رنگی داشته و با معرفی دو تیم از سه مرکز تخصصی علوم، نجوم دماوند و زعفرانیه با حضور 17 عضو نوجوان، برگ سبزی ثبت کرده است.

​دو گروه از استان تهران با سرگروهی دکتر احسان کریمی و سیده سعیده موسوی وارد عرصه همکاری  در سطح جهانی خواهند شد. سهمیه کانون پرورش فکری در این عرصه معرفی 16 تیم از کل مراکز کشور بود که کانون استان تهران با دو تیم در این عرصه شرکت کرده است. 

آمادگی برای ورود به هفدهمین  پویش جهانی جستجوی سیارکی با برگزاری یک وبینار آموزشی برای اعضای گروه و سرگروه‌ها در روز 10 مردادماه 1402  توسط اداره کل آفرینش‌های فرهنگی با همکاری گروه هماهنگکننده پویش ایرانی جستجوی سیارک برگزار شد و اعضای گروه‌های استان تهران در این دوره آموزشی شرکت کردند. 

هفدهمین پویش جستجوی سیارک از 19 مردادماه 1402 آغاز خواهد شد.​

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =