به گزارش روابطعمومی ادارهکل کانون استان گیلان، محمد فائزی با بیان این مطلب افزود: افزایش وفاق و همگرایی در سطوح مختلف کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش و اجرایی شدن برنامههای مشترک، نقش بهسزایی در نیل به اهداف دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان در این میان به بازار گسترده عرضه کالاهای فرهنگی به نسل کودک و نوجوان اشاره و با بیاناینکه امکانی برای پیشبینی برآیند عرضهها وجودندارد، تصریحکرد: ضرورتدارد با عرضهی هنرمندانه و ارایه بستههای فرهنگی متناسب با ساختارهای وجودی مخاطب، به ضریب پذیرش آموزهها کمککنیم.
او که در نشست هماندیشی مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش در رشت سخنمیگفت، به تلاشهای مخرب دشمنان برای بستهبندی شکیل محتوای فکری فاسد و عرضه به نسل کودک و نوجوان اشاره و با ضروری ارزیابیکردن مقابله با این چالشها افزود: هنگامی که سخن بهجا و درستی داریم، لازماست برای ارایه هنرمندانه آن برنامهریزیداشتهباشیم.
وی در عینحال، موانع و چالشهای پیشروی فعالان فرهنگی را موردتوجه قرارداد و با خاطرنشانکردن برخی مقاومتها در پذیرش حقیقت و آموزههای درست گفت: خلاقیتورزی و عرضه مخاطبپسند میتواند دریچهای رو به قلب و اندیشه مخاطبان بازکند.
محمد فائزی، دلبستگی فعالان عرصه فرهنگ به کارکردهای موثر کانون پرورش فکری را نیز یادآورشد و با توانمند و مجرب توصیفکردن مربیان این نهاد فرهنگی اظهارداشت: جلبنظر و همراهسازی کودکان و نوجوانان در خارج از وقتهای موظفی، گویای موفقیت کانون محسوبمیشود.
این مدیرفرهنگی در همینحال، اشارهای به اثربخشی طرح کانونمدرسه با مشارکت کانون و پرورش فکری و آموزش و پرورش داشت و با تاکید بر این موضوع که اجرای این طرح ما را به اهداف نظام تعلیموتربیت نزدیکمیکند، افزود: نیازمند افزایش تعامل و همگراییها هستم.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در پایان با قدردانی از برنامهریزان این نشست و ارزشمند ارزیابیکردن سفر فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان به استان ابزارامیدواریکرد تا در سایه تعاملات گسترده مسئولان دو مجموعه در سطح کشور و استان، پیروزی هرچه بیشتر در «جنگ عرضهها» را شاهدباشیم.
گفتنی است، این نشست هماندیشی، ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ در سالن سینمای ادارهکل کانون استان گیلان در رشت برگزارشد.