دوره آموزشی «چگونگی کشف و پرورش استعدادها» برگزارشد / استعدادیابی در قالب فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری

دوره آموزشی «چگونگی کشف و پرورش استعدادهای اعضا در فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری» با حضور مربیان مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزارشد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، دوره آموزشی «چگونگی کشف و پرورش استعدادهای اعضا در فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری» با حضور ۲۹ نفر از مربیان مسئول مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روزهای ۱۶ و ۲۰ آذر ۱۴۰۲ در رشت برگزارشد.

دوره آموزشی «چگونگی کشف و پرورش استعدادها» برگزارشد / استعدادیابی در قالب فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری

سامره اسدی، استادیار رشته روان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی نیز مدرس این دوره آموزشی ۱۶ ساعته بود و به ارایه آموزه‌هایی در ارتباط با شیوه‌های علمی استعدادیابی در میان نسل کودک نوجوان پرداخت.

وی  در آغاز این دوره آموزشی، تعریفی از مفهوم استعداد ارایه‌داد و کودکی و نوجوانی را بهترین سن برای کشف و پرورش استعدادها دانست.

آشناسازی هرچه‌بیش‌تر مخاطبان با مراحل رشد کودک، بررسی نظریه‌های صاحب‌نظران درباره شیوه‌های موثر استعدادیابی و نقش والدین و مربیان در شناسایی و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی آینده‌سازان، از دیگر موضوع‌هایی بود که در صحبت‌های مدرس این کارگاه آموزشی موردتوجه قرارگرفت.

اسدی درهمین زمینه توضیح‌داد: مربیان کانون پرورش فکری نقش به‌سزایی در شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان دارند و فعالیت‌های خلاقانه و کتاب‌محور آنان در نیل به این هدف موثر است.

به‌کارگیری شیوه‌های فرزندپروری، اهمیت سن بلوغ و لزوم همراهی والدین، معلمان و مربیان برای گذر موفقیت‌آمیز  نسل نوجوان از این بحران نیز از اهم مواردی بود که در صحبت‌های سامری به آن پرداخته‌شد .

او بخش پایانی دوره آموزشی «چگونگی کشف و پرورش استعدادهای اعضا در مراکز فرهنگی هنری» را که در محل نگارخانه «آفرینش» اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزارشد، به معرفی آزمون‌ها و ابزارهای استعدادیابی اختصاص‌داد و به پرسش‌های حاضران در این زمینه پاسخ‌گفت.

دوره آموزشی «چگونگی کشف و پرورش استعدادها» برگزارشد / استعدادیابی در قالب فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =