دیدار با مادر شهید دانشجو معلم سید علیرضا، دیداری از جنس امید

ویژه برنامه "سلاله‌ها" کانون استان همدان با همکاری کنگره شهدای دانشجو معلم استان همدان و بنیاد حفظ آثار در راستای تکریم مادران شهدا در دیدار با مادر شهید دانشجو معلم سید علیرضا موسوی صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، طرح سلاله‌ها در دیدار با خانواده معظم شهدا با همکاری کنگره شهدای دانشجو معلم واحد دختران با کانون پرورش فکری در راستای تکریم از مادارن و همسران شهدا انجام گرفت.

  در این دیدار به سراغ مادر دانشجو معلم شهید سید علیرضا موسوی رفتیم واقع در روستای یکن آباد از توابع شهرستان بهار. روستایی که شهید بسیار دارد و حتی برخی خانواده‌ها سه شهید هم تقدیم انقلاب کرده‌اند.

دیدار با مادر معلم شهید سید علیرضا، دیداری از جنس امید

خانه‌ای با صفا که عکس شهید بر دیوار خانه نشان از عشق مادر به فرزند و دیدارهای روزانه آنها دارد و عکس حاج قاسم  بر دیوار که استقامت و مقاومت مادر شهید را همچنان در دفاع از نظام جمهوری اسلامی نشان می‌دهد.

گل کاغذی در گلدان روی طاقچه گل داده بود و این می‌گفت که هنوز امید در این خانه زنده است و این مادر شهید هرچند درد هجران فرزند را در دل دارد اما امید برای دیداری شیرین با فرزند شیرین تر از جان دارد و حضور شهیدش را همه جا احساس می‌کند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در این جمع صمیمی که دانشجویان دختر دانشگاه فرهنگیان حضور داشتند گفت: دختران من امید را در این خانه و نگاه این مادر خوب ببینید؛  زندگی در این خانه جاری است.

دیدار با مادر معلم شهید سید علیرضا، دیداری از جنس امید

معصومه ابراهیمی‌هژیر افزود: این مادر و همه مادران و همسران شهدا محبوبترین عضو خانواده خود را از دست دادند و روزگار را به سختی گذراندند اما همچنان به پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند و گوش به فرمان رهبر هستند.

وی ادامه داد: شما معلمان آینده هستید و باید این رشادتها و ایثار و از خودگذشتگی‌ها را ابتدا خوب ببینید و درک کنید و سپس به دانش‌آموزان انتقال دهید.

مدیرکل کانون بیان کرد: حرمت این خون‌های ریخته شده را باید نگه داریم و شما دختران باید با حجاب و متانت خود و شغلی که انتخاب کرده‌اید می‌توانید به دفاع از ارزش‌های این انقلاب بپردازید.

دیدار با مادر معلم شهید سید علیرضا، دیداری از جنس امید

وی خاطرنشان کرد: شما نماینده دیگر دانشجویان هستید و از حال و هوای این دیدار و امیدی که در این خانه هست برای همکلاسی‌های خود توضیح بدهید.

همچنین حجت الاسلام افلاکیان، نماینده ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان به قرائت بخشی از آیات سوره محمد (ص) پرداخت و تصریح کرد: در این آیات به مبارزه با کفر اشاره شد و بدانید که کفر مانند یک بیماری مسری است که در جامعه تسری پیدا می‌کند.

وی افزود: راه نجات از کفر مبارزه و نابودی آن است و در تمامی این آیات به این مبارزه اشاره شده است.

دیدار با مادر معلم شهید سید علیرضا، دیداری از جنس امید

شهید سید علیرضا موسوی در سیزدهم بهمن ماه ۱۳۴۵ در شهرستان تهران متولد شد، دانشجوی دوره کاردانی در رشته تربیت معلم بود که از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و دوم دی ماه ۱۳۶۵ در شلمچه براثر اصابت ترکش به سر شهید شد. پیکرش در گلزار شهدای روستای یکن آباد به خاک سپرده شده است. کتاب «راز نجابت چشم هایت» حاوی زندگینامه این معلم شهید است که به چاپ رسیده است.

در بخشی از وصیتنامه این شهید آمده است...

از شما می­‌خواهم که مبادا خیال کنید که من با مردنم ناکام ماندم و جوانیم را خوب درک نکردم و … خیر این چنین نیست بلکه اینگونه مردن سعادت است اگر در راه خدا باشد و زندگی و مال دنیا و مقام و … بالاخره از بین رفتنی است و هر کسی جان به جان آفرین خواهد سپرد چه بهتر که این جان را در راه او بدهد که امانت اوست در دست ما.

دیدار با مادر معلم شهید سید علیرضا، دیداری از جنس امید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =