کد خبر: 339641
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۷
بازدید 42
نوجوانان کانون پرروش فکری مربی‌یار می‌شوند

مدیرکل کانون استان همدان با توجه به رویکرد نوجوان محوری کانون در سال جاری گفت: نوجوان کانونی که دارای مهارتی هستند می‌توانند در تابستان امسال مربی‌یار شوند و در مراکز فعالیت کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، مدیرکل کانون با اشاره به رویکرد کانون در سال جاری اظهار کرد: نوجوان محوری یکی از مهم‌ترین رویکردهای کانون است که ما در استان برنامه‌ریزی را برای جذب مخاطب نوجوان انجام داده‌ایم.

معصومه ابراهیمی‌هژیر افزود: تشکیل باشگاه کانون‌یاران در فروردین‌ماه و برگزاری اردوی راویان پیشرفت شروع کار کانون در این راستا بوده است.

وی به تشکیل شورای نخبگان با حضور کارشناسان و اساتید صاحب نظر در حوزه نوجوان و خود نوجوانان تصریح کرد: دومین شورا برگزار شد و در این جلسه نوجوانان درخواست مربیگری داشتند و من هم تصمیم گرفتم میدان را برای آنها باز بگذارم که بتوانند در کلاس‌های تابستانی امسال در مراکز فعالیت کنند.

مدیرکل ادامه داد: نوجوانانی که عضو فعال کانون هستند و مهارتی دارند از این پس می توانند به عنوان مربی‌یار در مراکز کانون فعالیت کنند البته باید یک گزینش مقدماتی توسط مربی مسئول مرکز صورت بگیرد و آنها با ضابطه و قوانین کار آشنا شوند.

وی با بیان اینکه نوجوانان عاشق مسئولیت بوده اظهار کرد: باید به آنها فرصت داد که با انجام فعالیت‎‎‌هایشان در ابتدا خودشان را ثابت کنند و بعد به دیگران که این در تقویت عزت نفس آنها بسیار موثر بوده و به آنها هویت می‌دهد.

ابراهیمی‌هژیر گفت: ایجاد حس مسئولیت پذیری در نوجوانان با سپردن کار به آنها باعث می‌شود که نسبت به وظایفی که در اختیار دارند بی‌تفاوت نبوده و تلاش و کوشش خود را چند برابر کنند.

وی ادامه داد: وقتی به نوجوان مسئولیتی داده می‌شود یعنی به او اعتماد کرده‌ایم پس باید خطاهای او را هم بپذیریم و کاستی‌ها را ببخشیم و فرصت رشد کردن را به او بدهیم و فراموش نکنیم که ما به عنوان مربی، والدین و فرد بزرگتر خود نیز روزی نوجوان بوده‌ایم.

مدیرکل کانون خاطرنشان کرد: وقتی نوجوان مستعد مربی‌یار شود باعث ترغیب و تشویق دیگر نوجوانان شده و این خود جذب مخاطب کانون را به همراه دارد و هدف ما هم همین است زیرا کانون متعلق به همه بوده و باید همیشه مراکز کانون شلوغ و پر رفت و آمد از کودکان و نوجوانان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =