نوجوانان کانونی مستعد از تابستان مربی‌یار خواهند شد

مدیرکل کانون پرورش فکری استان همدان در دومین شواری نخبگان کانون همدان گفت: با توجه به درخواست نوجوانان در این جلسه تابستان امسال نوجوانان کانونی که مهارتی دارند به عنوان مربی‌یار در مراکز فعالیت خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، دومین جلسه شورای نخبگان با حضور نوجوانان، مربی مسئولان مراکز، کارشناسان اداره کل و سایر مهمانان برگزار شد.

در ابتدا مدیرکل کانون ضمن خوشامدگویی و خیرمقدم به نوجوانان گفت: امروز ما دور هم جمع شده‌ایم که یک برنامه و طرحی جدید برای نوجوانان بریزیم و برای طی کردن این مسیر به همراهی و همکاری شما نیاز داریم.

معصومه ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: شما نوجوانان از سراسر استان میهمان ما هستید و دوست دارم دیدگاه شما را بشنوم و علاقمندی شما را بدانم زیرا شما نماینده همه نوجوانان هستید و مطالب شما مصوب شده و به سراسر استان ابلاغ می‌شود.

نوجوانان کانونی مستعد از تابستان مربی‌یار خواهند شد

وی به باشگاه قاف اشاره و تصریح کرد: این باشگاه از سال گذشته تشکیل شده و هدف آن شناسایی، ساماندهی و تربیت نیروهای مستعد نوجوان در زمینه شعر و داستان است و اولین اردوی آن در شمال با حضور اساتبد شعر برگزار شد.

مدیرکل کانون طرح دوم کانون را طرح  سیمرغ معرفی و تصریح کرد: این طرح با هدف شناسایی نوجوانان مستعد ادبی در مدارس برنامه‌ریزی شده است و این کار در همدان شکل گرفته و این افراد عضو انجمن ادبی شده‌اند.

در ادامه حسن فاضلی‌فر، یکی از اعضای شورای نخبگان کانون ضمن تشکر از برگزاری این اتاق فکر گفت: بنده رتبه دو رشته موسیقی از دانشگاه تهران و اولین افسر موزیک ایران بعد از انقلاب و فرمانده دانشکده موزیک تا دو سال پیش قبل بازنشستگی‌ام هستم.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌ها، مدارس و موسسات مختلفی دوره  و کلاس‌های متعدد موسیقی داشته‌ام افزود: بارها در مقابل مقام معظم رهبری و رووسای جمهور اجرا داشته‌ام.

فاضلی‌فر با اشاره به 30 سال تجربه خود در زمینه موسیقی و کار را کودک و نوجوان بیان کرد: دوره‌های فابک را طی کرده‌ام و به امید خدا به عنوان مربی فابک با کانون همکاری خواهم کرد.

وی با بیان اینکه تشکیل شورای نخبگان با حضور پیشکسوتان و افراد با تجربه در کنار نوجوانان کاری بسیار بزرگ و هدفمند است، خاطرنشان کرد: این اتاق فکر و رفاقت نوجوانان با افراد با تجربه می‌تواند در آینده خروجی بسیار خوبی داشته باشد.

نوجوانان کانونی مستعد از تابستان مربی‌یار خواهند شد

در ادامه نازنین زهرا احمدی نوجوان 14 ساله از کانون قهاوند گفت: از زمانی که وارد کانون شده‌ام اعتماد به نفس بالایی پیدا کرده‌ام و من  در کنار دوستانم در کانون با همکاری هم و مدیریت مربی مسئول کارهای کانون را انجام می‌دهیم..

نازنین‌زهرا افزود: تابستان امسال از نوجوانانی که مهارت در کار و حرفه‌ای دارند به عنوان مربی به دیگران آموزش خواهند داد.

محمدجواد محسنلو، نوجوان دیگر از قهاوند ادامه داد: ما در منطقه محروم هستیم اما مربی مسئول قهاوند به ما یاد داده که محرومیت، محدودیت نیست و باید تلاش خود را بکنیم و من با سعی و تلاش و راهنمایی ایشان توانسته‌ام در نقالی رتبه‌های مختلفی کشوری و منطقه‌ای کسب کنم.

سپس آرام غفوری‌محب، عضو نوجوان مرکز سه گفت: من تئاتر و نمایش خلاق را در کانون یاد گرفتم و دلم می‍خواهد که نوجوانان به خوبی با کارهای کانون خصوصا کلاس‌های نمایش آشنا شوند و برای کارهای خود برنامه داشته باشند .

نوجوانان کانونی مستعد از تابستان مربی‌یار خواهند شد

وی با بیان اینکه ادبیات باید در کانون جدی گرفته شود، بیان کرد: کودکان و نوجوانان به جای ادبیات نامفهوم به نظر من دنبال کارهای فاخر ایران باشند.

در ادامه امیرمحمد نانکلی، شاعر نوجوان گفت: من یک درخواست دارم و اینکه کانون و انتشارات آن به آثار شاعران و نویسندگان نوجوان توجه ویژه داشته باشد و برای انتشار آثار آنها یک ظرفیت جداگانه را در نظر بگیرد نه اینکه ما را با شاعران و نویسندگان بزرگ مقایسه کند.

وی تصریح کرد: همچنین فعالیت‌های کانون، انجمن‌های آن، باشگاه‌های ادبی که دارد در سطح شهر برای همه نوجوانان و خانواده‌های آنها به صورت گسترده معرفی شود.

سپس سمیه علی‌محمدی، مربی مسئول شهرستان قروه درگزین گفت: کانون درگزین یکی از کانون‌های فعال در جذب نوجوان است و در یک ماه گذشته در طرح ملی کانون- مدرسه 30 عضو نوجوان جذب کانون شده‌اند.

نوجوانان کانونی مستعد از تابستان مربی‌یار خواهند شد

وی با اشاره به تجربیات خود در زمینه کار با نوجوانان و جذب اعضا بیان کرد: ارتباط‌گیری اولیه بسیار اهمیت دارد، نوجوانان از من خواستند که یک شورا در کانون برگزار کنیم و برای انجام کارهای کانون و جذب اعضا همه با هم مشورت کنیم و یک تصمیم خوب بگیریم و من موافقت کردم.

علی‌محمدی ادامه داد: به نظرم باید به نوجوانان فضا و زمان برای انجام فعالیت داد، به آنها مسئولیت داد تا هم خود را باور کنند و هم مسئولیت بپذیرند و خودشان را به دیگران نشان بدهند.

وی با بیان اینکه اکثر نوجوانان کانون از اعضای فعال کتابخوان هستند، گفت: نوجوانان کانون به محتوای کتاب‌های کانون برای نوجوانان ناراضی هستند، آنها شروع به مطالعه ادبیات آمریکا، انگلیس و روسیه کرده‌اند پس باید محتوای کتاب کانون نزدیک به ادبیات جهان باشد تا گیرایی برای نوجوان داشته باشد.

این مربی مسئول خاطرنشان کرد: در تابستان جاری از نوجوانان مستعد و دارای مهارت برای برگزاری کلاس‌هایی چون نجوم، اریگامی، نقد کتاب و ... استفاده کرده‌ام و این باعث ایجاد انگیزه و یک شور و هیجان خاص در بین آنها شده است.

نوجوانان کانونی مستعد از تابستان مربی‌یار خواهند شد

در ادامه یک استاد دانشگاه اظهار کرد: از حضورم در این جلسه لذت بردم و با توجه به مطالبی که شنیدم در اینجا می‌گویم که به نوجوانان جرأت حرف زدن بدهیم و بگذاریم که اهل خطر کردن باشند، باید به آنها میدان بدهیم.

وی با تأکید کرد: دائم به نوجوانان نگوییم که باید بهترین باشید بلکه آنها باید یاد بگیرند که کم کم باید خوب شوند و باید هر روز بهتر از دیروز باشند.

نوجوانان کانونی مستعد از تابستان مربی‌یار خواهند شد

این معلم بازنشسته خاطرنشان کرد: باید با زیبایی یک موضوع زیبا را نمایش بدهیم تا اعضای نوجوان جذب شوند زیرا کلام در آنها بسیار اثر دارد و خوب صحبت کردن موثر است.

وی ادامه داد: مربی و معلم باید خلاق باشد و مهارت ارتباط گیری را بداند و روش جذب را پیدا کند، معلم و مربی باید اول نوجوان را تایید کند و وقتی دلش را به دست آورد آرام آرام کار تربیتی خود را بزند و این باید در همه امور زندگی پیاده شود.

بهرامی‌نوید افزود: نباید از ابتدا با حالت تهاجی در مقابل آنها موضع بگیریم زیرا واکنش منفی نشان می‌دهند. حتی گاهی با سوال باید جواب سوال آنها را بدهیم که او را وادار به فکر کردن کرده و به چالش بکشانیم.

در پایان مدیرکل کانون با توجه به مطالب گفته شده خاطرنشان کرد: مربی یار شدن نوجوانانی که داراری مهارت هستند از  مصوب امروز شورای نخبگان کانون خواهد بود و این مصوبه به مراکز سراسر استان ابلاغ خواهد شد.

نوجوانان کانونی مستعد از تابستان مربی‌یار خواهند شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =