معاون فرهنگی در نشست با مسئولین و مربیان کانون خوزستان: 
محیط سازی نقش جدی در فرآیند تربیتی دارد

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست مسئولین و مربیان کانون استان خوزستان به اهمیت نقش محیط در تربیت پرداخت و ایجاد بستر محیطی مناسب را لازمه تربیت عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خوزستان، فرهاد فلاح با هدف تبین سیاست ها و اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، روز 18 اردیبهشت ۱۴۰۳ در نشست مسئولین و مربیان خوزستان که در مجتمع آموزش فنون اهواز برگزار شد شرکت کرد. معاون فرهنگی کانون در این نشست لازمه دستیابی به سیاستگزاری های جدید را تغییر در پیش فرض های موجود دانست و گفت: هر کدام از ما پیش فرض های ذهنی داریم که باید آنها را کنار بگذاریم تا بتوانیم استفاده جدی کنیم به عبارتی باید در ذهن خود یک سیستم عامل جدید نصب کنیم. ما باید هم فکر و هم هدف شویم تا در اجرای سیاستگزاری های جدید موفق شویم. فلاح به نقش خانواده‌ها در کانون تأکید کرد و گفت: در گذشته سیر تربیتی در خانواده ها انجام می شد اما امروزه با خانواده هایی روبرو هستیم که با تعلیم و تربیت سروکار مستقیم ندارند و ما برای اجرای درست و موفق برنامه های کانون، باید بتوانیم خانواده را با خودمان همسو کنیم.

معاون فرهنگی کانون ضمن ارائه تعریفی از اهداف تریتی بیان داشت: باید در دوره کودکی ابزارهای شناخت را تقویت و با او مدارا کنیم تا کودک رشد کند و در دوره نوجوانی باید بتوانیم به او کمک کنیم تا به درک درستی از انسان دست پیدا کند و بتواند نقش خود را کشف کند. وی در ادامه گفت: محیط سازی نقش جدی در فرآیند تربیتی دارد. رشد در کلاس های آموزشی اتفاق نمی افتد و تا محیط مناسب ایجاد نکنید نمی توانید نقش تربیتی داشته باشید. اثرگذار بودن کانون پرورش فکری به دلیل داشتن محیط مناسب است. فلاح، نوجوان محوری، مرکز محوری و مخاطب محوری را از سیاست‌های ابلاغی کانون در سال جدید عنوان کرد و افزود: کانون یاران از جمله کارهای طلایی است که در آینده ثمرات خوبی خواهد داشت. سعی کنید یک شبکه محیطی ایجاد کنید و به نوجوانان نقش اجرایی بدهید، نوجوانان کنشگری دارند و می‌توانند بسیاری از برنامه ها را به خوبی اجراء کنند.

داریوش آقاسی، مدیر کل کانون استان خوزستان در مقدمه این نشست به ظرفیت بسیار خوب مربیان خوزستان اشاره کرد و گفت: مربیان بسیار فعال و با انگیزه ای داریم که بسیار دلسوزانه کار می کنند و می توانیم با کمک آنها برنامه ها و سیاست های کانون را اجرا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =