کار را به دست خود کودکان بسپارید

در دیدار مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری یک سند جامع و راهبردی تنظیم شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری در دیدار مدیر کل کانون با مدیرکل آموزش و پرورش استان بر تنظیم یک سند راهبردی و جامع فی‌مابین این دو نهاد آموزشی تاکید شد.

روح‌الله واحد گفت: در این دیدار مصوب شد که سند راهبردی بین دو اداره کل تنظیم و اجرایی شده و مفاد این سند که همکاری کامل و گسترده و جامع بین کانون پرورش فکری کودکان  نوجوانان و آموزش و پرورش استان است هرچه زودتر اجرایی گردد.

مدیرکل کانون استان گفت: در این سند ذکر شده است که کانون به عنوان یک نهاد فرهنگی تخصصی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کودک و نوجوان داشته باشد و می‌توان از تمام ظرفیت کانون در استفاده از پرورش فکر دانش‌آموزان بهره گرفت.

واحد ادامه داد: با توجه به اینکه یک قسمت از فعالیت‌های اصلی کانون در سال جاری نوجوان محوری است، این دو نهاد فرهنگی و آموزشی می‌توانند با تعامل بین دستگاهی و با توجه ویژه به قشر نوجوان جامعه در تمام سطوح استانی و شهرستانی، خدمات ارزنده‌تری به این نسل ارائه دهند و در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم حلقه‌های مفقود شده میان نوجوانان و مسئولان را پیدا کنیم و نقطه‌ی اتصال مشترکی بین نوجوان و مسئولین ایجاد کنیم.

کار را به دست خود کودکان بسپارید

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان نیروهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد: مجموعه‌ی آموزش و پرورش همیشه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در کنار خود احساس کرده و در خیلی از موارد کانون به یاری آموزش و پرورش شتافته است.

امیریان گفت: در قسمت فرهنگ، گروه هدف همه‌ی ما، نوجوانان هستند و من شاهد کار بسیار زیبای کانون پرورش فکری در معرفی شهدا و شهادت و ایثارگری بودم و بسیار از این کار لذت بردم ولی فقط یک مورد را به مربیان و مسئولان کانون یادآوری میکنم که مفاهیم ایثار و شهادت را برای کودکان و نوجوانان می‌باید با زبان کودکانه و ادبیات نوجوانان بیان کرد و همانطور که مقام معظم رهبری در سخنانشان فرمودند که " شهدا را همانطور که هستند معرفی کنید " یعنی در بعضی موارد با ادبیات و عباراتی شهدا را وصف می‌کنیم که دست نیافتنی می‌شوند.

وی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی در بطن مردم بود و خود را همسطح عموم جامعه می‌دید، پس برای معرفی این شهید بزرگوار می‌باید از همان ادبیات عامیانه و مردمی استفاده شود و برای معرفی شهدا به کودک و نوجوان امروزی نیز باید با زبان کودکانه و با بیان خود نوجوان استفاده کرد تا برای مخاطبین شما قابل فهم و راحت باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در هر جایی که می‌شود و امکان دارد، کار را به دست کودکان و بچه‌ها بدهید، مطمئن باشید اثر خوبی خواهد داشت.

کار را به دست خود کودکان بسپارید

در پایان مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با همراهان از نمایشگاه فانوس ماه که از دست‌آوردهای مربیان کانون بود و به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم برپا گردیده بود بازدیدکرد.

گفتنی است در این دیدار آقای سلیمانی، معاون پژوهش و برنامه‌ریزی و آقای قادری رئیس اداره‌ی فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، آقای امیریان را همراهی می‌کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =