کد خبر: 339902
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
بزرگداشت روز جهانی پرندگان مهاجر در مراکز کانون نیر و شماره‌ی یک مشگین‌شهر

روز جهانی پرندگان مهاجر، در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان نیر و شماره‌ی یک مشگین‌شهر گرامی داشته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، روز جهانی پرندگان مهاجر که رویداد رسمی موردحمایت سازمان ملل است، باهدف توجه به تهدیدات موجود علیه پرندگان مهاجر و اهمیت حفظ و مراقبت از آن‏ها، با برپایی برنامه‌های مختلف در سراسر جهان ازجمله جشنواره‏ها و کارگاه‏های آموزشی گرامی داشته می‌شود و در همین مناسبت ۳۵ عضو کودک و نوجوان مرکز فرهنگی هنری کانون نیر به فعالیت نقاشی پرداختند.

بزرگداشت روز جهانی پرندگان مهاجر در مراکز نیر و شماره‌ی یک مشگین‌شهر

بر اساس این خبر، در این برنامه که روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد، عبداللهی رئیس نمایندگی حفاظت محیط‌زیست شهرستان نیر، با معرفی انواع پرندگان مهاجر و بومی منطقه، در خصوص چگونگی حفاظت از این پرندگان با اعضا گفت‌وگو کرد.

مریم شکیبایی، مربی مسئول مرکز نیز با تأکید بر مراقبت از محیط‌زیست، کتاب‌های سه‌جلدی تماشای پرندگان را معرفی کرد.

در این روز، به علت تقارن این مناسبت با دهه‌ی کرامت و روز دختر، ضمن اهدای هدیه به‌تمامی شرکت‌کنندگان، از دختران حاضر در برنامه نیز از سوی اداره‌ی حفاظت محیط‌زیست تجلیل به عمل آمد.

بزرگداشت روز جهانی پرندگان مهاجر در مراکز نیر و شماره‌ی یک مشگین‌شهر

همچنین در گرامیداشت این مناسبت، مربیان و اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک کانون مشگین‌شهر، میزبان کارشناس و محیط‌بانان حفاظت محیط‌زیست شهرستان بودند.

گفته می‌شود در ابتدای مراسم کارشناس حفاظت محیط‌زیست شهرستان در خصوص نقش پرندگان در طبیعت و زندگی انسان‌ها به بیان مطالبی پرداخته و در ادامه راضیه قربان‌زاده مربی فرهنگی ادبی مرکز، به معرفی کتاب «کدام یک می‌تواند پرواز کند» پرداخته و ارزش‌های پرندگان برای انسان و محیط‌زیست را توضیح دادند.

نقاشی با موضوع پرندگان که با هدایت و راهنمایی مربی هنری مرکز انجام شد، از دیگر فعالیت‌های اعضا در این روز بود.

خاطرنشان می‌شود، در پایان تمامی حاضران با هدیه‌هایی از طرف اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان موردتقدیر قرار گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =