ارایه سه کتاب کانون  در مسابقه سکوی ترویج کتاب‌خوانی«کتاب بازی»

سه عنوان از کتابهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سکوی اینترنتی ترویج کتاب‌خوانی در حوزه کودک و نوجوان با عنوان «کتاب‌بازی» قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مسابقه بازی محیطی‌تعاملی «کتاب بازی» با هدف ترویج کتاب‌خوانی و آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با کتاب‌ها و نویسندگان در قالب بازی و سرگرمی همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار خواهد شد.

«کتاب بازی» یک سکو(پلتفرم) اینترنتی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در حوزه کودک و نوجوان است که در آن کودکان و نوجوانان با چندین چالش محیطی روبرو می‌شوند که در قالب این چالش‌ها سعی شده است کتاب‌های مفید و ناشران به آن‌ها معرفی شود.

مخاطبان این طرح که به همت مرکز رسانه کتاب «پنج و هفت» و حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار می‌شود، دختران و پسران دو گروه سنی ۹ تا ۱۳ سال و ۱۳ تا ۱۶ سال هستند.

عمده‌ی فعالیت‌ها و بازی‌های تعریف شده در «کتاب بازی» بر اساس دو مفهموم استعمار و استعمارستیزی و همچنین الگو قهرمان و رویای آرمان‌شهر طرح‌ریزی شده و از این طریق مخاطب نوجوان با کتاب‌های یاد شده آشنا خواهد شد.

بر اساس این خبر، در این فرایند بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب به مخاطب حاضر در نمایشگاه از طریق بازی‌وارسازی معرفی خواهد شد.

کتاب‌های «دنیا را بلرزان کوتی کوتی» اثر فرهاد حسن‌زاده، «این باغ بزرگ باورنکردنی» نوشته نادر ابراهیمی و «این همه تلق و ملق» به نوینسدگی سرور کتبی سه کتاب‌ انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در این مسابقه به مخاطبان معرفی می‌شود.

این بازی از یک طرح بازی‌وارشده(گیمیفیکیشن) از ترکیب چالش‌های حقیقی و پیاده‌سازی آن‌ها در بستر مجازی مسابقه تشکیل شده است.

در طی مسیر این بازی مخاطب به انجام رویدادهایی جذاب سوق داده می‌شود که برایش آورده‌ای مفهومی دارد و در کنار آن به سراغ کتاب‌ها، نشرها و نویسندگان در نمایشگاه کتاب تهران می‌رود و با آن‌ها آشنا می‌شود.

حرکت، حل مساله و انجام فعالیت و تولید محتوا مهم‌ترین فعالیت‌ها و مکانیک اصلی چالش‌ها و بازی‌های «کتاب بازی» است.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و شرکت در مسابقه می‌توانند به نشانی اینترنتی bookbazi.5va7.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =