گردهمایی دو روزه مربیان مسئول مراکز کانون آذربایجان شرقی در تبریز

گردهمایی دو روزه مربیان مسئول مراکز کانون استان با هدف تبیین سیاست‌ها و راهبردها و برنامه‌های عملیاتی ۱۴۰۳ در تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی در این گردهمایی که مربیان مسئول مراکز ثابت و سیار و نیز واحدهای ستادی کانون حضور داشتند در خصوص راهبردها و سیاست‌های محوری و نیز مهم‌ترین برنامه‌های عملیاتی ۱۴۰۳ بحث و تبادل نظر شد.

علی بینش مدیر کل کانون استان در ابتدای این نشست دو روزه  با اشاره به اهمیت سیاست‌های محوری کانون در سال جاری تصریح کرد: مرکز محوری، نوجوان محوری و مخاطب محوری سه اصل اساسی در تمام برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های کانون است که تمام برنامه‌های عملیاتی و شاخص‌ترین فعالیت‌های کانون بر مبنای این سه محور طراحی و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت تقویت  مرجعیت کانون در تمامی حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی تاکید کرد: در تدوین برنامه‌های سال ۱۴۰۳ تلاش گردید تا کانون به جای تصدی گری به سمت تولی گری حرکت نماید و در  تحقق این هدف مراکز به عنوان پیشانی کانون نقش بسیار مهم و اثرگذار دارند.

بینش بهره‌مندی از ظرفیت حلقه‌های میانی، تشکیل شوراهای نوجوان در مراکز و تشکیل باشگاه‌های نوجوان خلاق و توانمند در عرصه‌های مختلف فرهنگی هنری و ادبی در سطح استان را از دیگر برنامه‌های مهم کانون استان عنوان و در عین حال تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های تمام نیروهای مردمی و جهادی و فعالان حوزه کودک و نوجوان در تبریز و دیگر شهرها و روستای آذربایجان شرقی برای توسعه خدمات فرهنگی هنری و ادبی به کودکان و نوجوانان و افزایش دایره مخاطبان کودک را یک ضرورت اساسی و از مهمترین برنامه‌های سال ۱۴۰۳ است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به محورهای نامه معاونت فرهنگی کانون اهمیت فعالیت‌های ویژه تابستان تاکید کرد: امسال سال متفاوتی به لحاظ کیفیت و کمیت برنامه‌های تابستانی برای کانون است و تدارک فعالیت‌های گسترده‌ای در این زمینه صورت گرفته است.

وی شاداب سازی مراکز،  معرفی مراکز الگو و راه‌اندازی مراکز تخصصی فرهنگی هنری نوجوانان را از دیگر اقدامات عنوان کرد که مراحل اجرای آن آغاز و همزمان با فصل تابستان راه‌اندازی خواهد شد.

علی بینش افتتاح مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر جدید سهند را از دیگر برنامه‌های کانون در فصل تابستان عنوان کرد.

گفتنی است در این نشست دو روزه،  مربیان مسئول مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اقدامات خود در خصوص آماده سازی مراکز کانون برای استقبال از فصل تابستان و نیز فعالیت‌های انجام شده در زمینه تعامل و همکاری با حلقه‌های میانی و فعالان حوزه کودک و نوجوان و تشکیل شورای نوجوان را تشریح کردند. تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های کانون در حوزه معاونت‌های فرهنگی و اداری مالی و دیگر واحدهای ستادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از دیگر برنامه‌های این نشست دو روزه بود. تشکیل کمیسیون‌های تخصصی با حضور مربیان مسئول مراکز کانون در موضوعات شاداب‌سازی مراکز، توسعه فعالیت‌های علمی، ارتقای سطح کیفی محتواهای تولید شده در مراکز از برنامه‌های این گردهمایی بود.

گفتنی است در راستای ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های کانون در حوزه آسیب‌های اجتماعی و نیز تعمیق فرهنگ نماز در بین کودکان و نوجوانان، رنجبر دبیر ستاد مبارزه مواد مخدر و حجت الاسلام آقاجانی رئیس ستاد اقامه نماز و بنیاد مهدویت استان با حضور در این گردهمایی ضمن سخنرانی به سوالات و دغدغه‌های مربیان مسئول مراکز فرهنگی هنری کانون پاسخ دادند.

گردهمایی  مربیان مسئول مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی طی روزهای ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت در تبریز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =