کد خبر: 340024
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
حال و هوای معنوی مراکز کانون استان اردبیل در دهه‌ی کرامت

از آغاز دهه کرامت و با برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی که از سوی اعضا و مربیان و با حضور والدین اجرا می شود، مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان اردبیل حال و هوای رضوی به خود گرفته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل،  برنامه ها و فعالیت های مراکز کانون استان اردبیل در بزرگداشت دهه‌ی کرامت از روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ با گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

حال و هوای معنوی مراکز کانون استان اردبیل در دهه‌ی کرامت

دورهمی دخترانه در کانون اصلاندوز

هم زمان با فرا رسیدن روز دختر و آغاز دهه ی کرامت، «دور همی دخترانه»  درمرکز فرهنگی هنری کانون اصلاندوز  برپا شد.

در این برنامه، فضه میرموسوی مربی مسئول مرکز با تبریک ایام فرخنده‌ی دهه‌ی کرامت،  به معرفی شخصیت حضرت معصومه (س) به عنوان یک الگوی برتر در زندگی دختران امروزی پرداخته و احادیثی از ایشان را بیان کرده و اعضا نیز خاطرات خود از اولین زیارت حرم های مقدس امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) را نقل کردند.

معرفی کتاب ماهک و پرنده ها ، شعر خوانی و برگزاری مسابقه با موضوع عفاف و حجاب از برنامه های اجرا شده در این برنامه بود.

همچنین با مشارکت مراکز پیش دبستانی جشن دخترانه  با اجرای مسابقات شاد و جذاب، شعرخوانی ، قصه گویی و پخش مولودی برگزار شد .

گفتنی است از بخش های جذاب  این برنامه،  خاطرگویی سه نفر از مادران بود که در دهه هشتاد عضو فعال مرکز بودند وبه همراه دختران خود در این جشن حضور داشتند.   

حال و هوای معنوی مراکز کانون استان اردبیل در دهه‌ی کرامت

گردهمایی دختران چادری در کانون انگوت

به مناسبت میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر و همچنین در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، الگو گیری از شخصیت بزرگ بانوی اسلام، آشنایی بافرهنگ و سیره‌ی رضوی و آموزه‌های دینی، گردهمایی دختران چادری با شرکت ۹۰ نفر از اعضای نوجوان دختر برگزار شد.

در این برنامه که با مشارکت دفتر امام‌جمعه انگوت برگزار شد، بهنام کریمی بخشدار مرکزی شهرستان، با تبریک روز دختر، این گردهمایی را یکی از برنامه‌های شاخص فرهنگی برای کودکان و نوجوانان دانسته و خواستار تداوم برگزاری برنامه‌های نوجوان محور در شهرستان شد.

حجت‌الاسلام لطیف کاظمی، روحانی و فعال فرهنگی شهرستان انگوت نیز طی سخنانی اظهار داشت: دهه کرامت که آغازش با میلاد دختر گرامی هفتمین امام شیعیان و پایانش با ولادت باسعادت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) گره‌خورده است، برای شیعیان آن حضرت به‌خصوص مردم ایران اسلامی ایامی مبارک و پر از خیروبرکت است.

وی بابیان اهمیت و جایگاه دختران درآیات و سیره ائمه اطهار علیهم‌السلام و با اشاره به حدیثی از حضرت امیر (ع) که می‌فرماید هرگاه خبر تولد دختری به پیامبر اسلام (ص) داده می‌شد می‌فرمود: شاخه گل خوشبویی است و روزی او هم به عهده خدا است، دختران را هدیه خاص الهی توصیف کرد.

همچنین در اجرای این گردهمایی که با قصه‌گویی اعضا، همخوانی صلوات خاصه امام هشتم (ع) و اجرای سرود همراه شد، افسانه سادات مزین مربی مسئول مرکز نیز به معرفی بخشی از زندگانی حضورت معصومه (س) پرداخت.

گفتنی است، پرسش و پاسخ در مورد مسائل دینی و مذهبی از دیگر برنامه این مراسم بود و در پایان با اهدای هدایایی از حاضران تقدیر شد.

حال و هوای معنوی مراکز کانون استان اردبیل در دهه‌ی کرامت

اجرای نمایش «در حضور خاک عطشناک» در مرکز شماره یک کانون پارس‌آباد

به مناسبت دهه کرامت نمایش «در حضور خاک عطشناک» در مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون پارس‌آباد با حضور پرشور اعضا و جمعی از والدین به روی صحنه رفت که این اجرا با استقبال خوب حاضران روبرو شد.

همچنین در این برنامه مربی مسئول مرکز با تبریک روز دختر، با بیان مطالبی دهه‌ی کرامت را فرصتی برای معرفت افزایی اعضا معرفی کرد.

در ادامه ضمن بازی اعضای کودک با عروسک‌های خود و درست کردن روسری برای آن‌ها، مادران حاضر در برنامه هم دل نوشته‌های خود خطاب به دخترانشان را به نگارش درآورده و به خوانش آن پرداختند.

حال و هوای معنوی مراکز کانون استان اردبیل در دهه‌ی کرامت

فرشته های بهشتی در مرکز شماره ۲ کانون پارس آباد

با عنوان فرشته‌های بهشتی، ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، روز دختر دهه‌ی کرامت در مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون پارس‌آباد گرامی داشته شد

در این برنامه که روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ برگزار شد، ویژگی‌های شخصیتی حضرت فاطمه معصومه (س) برای اعضا معرفی‌شده و در ادامه اعضا به همراه مادران خود به درست کردن فرشته‌های کاغذی مشغول شدند.

همچنین در برنامه‌ای دیگر در همین مناسبت اعضا به همراه والدین خود در کارگاه سفال و نقاشی حضور یافته و عنوان «بهترین خواهر و برادر دنیا» را به تصویر کشیدند.

گفتنی است، نگارش دل نوشته، داستان‌نویسی و بازی و سرگرمی از دیگر فعالیت‌های مرکز در دهه مبارک کرامت بود.

حال و هوای معنوی مراکز کانون استان اردبیل در دهه‌ی کرامت

«دورهمی مادر دختری» در کانون رضی

با همکاری مشترک مرکز فرهنگی هنری کانون رضی، کتابخانه عمومی، حوزه مقاومت بسیج و شهرداری این شهر برنامه‌ای با عنوان «دورهمی مادر دختری» روز شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ به اجرا درآمد.

در این ویژه‌برنامه که با حضور اعضای کودک و نوجوان و جمعی از اولیا در سالن کتابخانه عمومی برگزار شد، حاضران به ساخت عروسک «گلین بالا» پرداختند.

شعرخوانی، اجرای سرود «بهترین دختر دنیا»، مسابقه‌ دایره‌ها با موضوع حجاب از دیگر برنامه‌های این برنامه بود.

 در ادامه ضمن اهدای یادبود به حاضران در مراسم، با معرفی شخصیت و زندگی‌نامه حضرت معصومه (س) از اعضایی با اسامی فاطمه و معصومه تجلیل شده و به پنج عروسک برگزیده نیز جوایزی اهدا شد.

حال و هوای معنوی مراکز کانون استان اردبیل در دهه‌ی کرامت

جشن دهه کرامت در مرکز شماره دو کانون کوثر

 جشن گرامیداشت ولادت باسعادت کریمه اهل‌بیت، حضرت معصومه (س) و آغاز دهه‌ی کرامت در مرکز شماره دو کانون کوثر برگزار شد.

در این برنامه بلور طاهونی مربی فرهنگی مرکز به معرفی شخصیت حضرت معصومه (س) پرداخته و با تشریح اهمیت موضوع حجاب و عفاف، توجه به انتخاب لباس و نوع پوشش بر اساس هنجارهای جامعه را مورد تأکید قرارداد.

برپایی ایستگاه نقاشی، سفالگری و معرفی کتاب جدید «۱۰ قصه از امام رضا (ع)» به روایت مژگان شیخی و

قصه‌گویی از داستان «ضامن آهو» از فعالیت‌های اجراشده در این برنامه بود.

همچنین در دیگر فعالیت مرکز، اعضای دختر با استفاده از کاغذهای رنگی شاخه گلی درست کرده و به دوستان خود هدیه دادند.

حال و هوای معنوی مراکز کانون استان اردبیل در دهه‌ی کرامت

«آرزوی عروسک‌ها» در کانون گرمی

به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و با همکاری جمعیت هلال‌احمر، کتابخانه عمومی، موسسه قرآنی دارالسلام و مدرسه دخترانه فاطمه (س) برنامه‌ای تحت عنوان «آرزوی عروسک‌ها» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گرمی برگزار شد.

پروین قلیزاده سرپرست مرکز ضمن خوشامدگویی و تبریک این ایام و معرفی فعالیت‌های کانون، هدف از برگزاری این مراسم را ایجاد شورونشاط در بین اعضا و آشنایی آن‌ها با ائمه اطهار (ع) مخصوصاً حضرت معصومه (س) عنوان کرد.

در این مراسم که با شور وصف‌نشدنی حاضران ادامه یافت، اعضا با همراهی والدین خود به درست کردن عروسک‌های سنتی و موردعلاقه خود پرداختند. 

برنامه دیگر این مراسم معرفی شخصت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، معرفی کتاب‌هایی تحت عنوان کاش تو را می‌دیدم، زندگانی امام رضا و تجلیل از دختران باحجاب و فعال مرکز بود.

در پایان نمایشگاهی از عروسک‌های ساخته‌شده توسط مادران و دختران برگزار شد و به بهترین عروسک جوایزی از سوی جمعیت هلال‌احمر، کتابخانه عمومی و موسسه دارالسلام اهداشده و میهمانان با پذیرایی بدرقه شدند

حال و هوای معنوی مراکز کانون استان اردبیل در دهه‌ی کرامت

کارت‌پستال‌های رضوی در مرکز شماره ‌دو کانون مشگین‌شهر

در گرامیداشت ایام دهه کرامت، اعضای طرح کانون مدرسه کارت‌پستال‌هایی مزین به نام مبارک امام رضا(ع) را در مرکز شماره دو کانون مشگین‌شهر درست کردند.

نرگس پورعلی مربی مرکز با تبریک مناسبت فرارسیدن دهه کرامت در مورد چگونگی ساخت کارت‌پستال با اعضا صحبت کرده و اعضا کارهای خود را با نام و القاب مبارک امام رضا(ع) زینت داده و قطعات ادبی زیبا در مورد امام مهربانی‌ها را در این کارت‌ها به نگارش درآوردند.

همچنین در اجرای طرح کانون مدرسه در روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه و با معرفی کتاب پا پر و قصه‌گویی از این اثر، خیال اعضای مرکز به حرم امام رضا (ع) گره‌زده شد و در ادامه بچه‌ها بر اساس این قصه‌گویی قسمتی از ماجرای کتاب را تصویرسازی کردند که در پایان بهترین تصویرسازی موردتقدیر قرار گرفت.

حال و هوای معنوی مراکز کانون استان اردبیل در دهه‌ی کرامت

ساخت عروسک گلین‌ در مراکز کانون مشگین‌شهر

در گرامیداشت دهه‌ی کرامت و با همکاری مراکز ۱ و ۲ کانون مشگین‌شهر جشنواره ساخت عروسک گلین بالا برگزار شد.

این جشنواره در مرکز شماره ۲ برپا شد. مربی مرکز تاریخچه ساخت این عروسک‌ها را به اعضای کانون و مادران بیان کرده و در مورد چگونگی ساخت عروسک توضیحاتی ارائه داد که در ادامه اعضا با پارچه‌های رنگارنگ و دورریز  به‌اتفاق مادران و مربیان کانون این عروسک بومی را درست کردند.

در پایان مراسم به مناسبت روز دختر هدایایی تقدیم حاضران شد.

حال و هوای معنوی مراکز کانون استان اردبیل در دهه‌ی کرامت

ویژه‌برنامه «یا ضامن آهو» در مرکز فرهنگی هنری نیر

مریم شکیبایی مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری نیر از برگزاری ویژه‌برنامه «یا ضامن آهو» به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و دهه‌ی کرامت در این مرکز خبر داده و گفت: این ویژه‌برنامه با حضور ۳۵ عضو دختر فعال در روز شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

 این مسئول مرکز عمق‌بخشی به بینش و باورهای دینی اعضا و آشناسازی هرچه‌ بیش‌تر آن‌ها با زندگانی حضرات معصومین (ع) را از اهداف برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها عنوان کرده و اظهار داشت:

در این برنامه شخصیت حضرت معصومه (س) و امام رضا علیه‌السلام به همراه دو کتاب «صبح روز عید» و «بزرگ‌ترین دختر عالم» برای حاضران معرفی‌شده و داستان دعای باران قصه‌گویی شد.

 وی افزود: اجرای مسابقه، بیان خاطرات زیارت توسط اعضا، پذیرایی از دیگر فعالیت‌های انجام‌گرفته در این روز بود.

حال و هوای معنوی مراکز کانون استان اردبیل در دهه‌ی کرامت

قصه‌گویی مادران در کانون نمین

مرکز فرهنگی هنری شهرستان نمین، در سال روز ولادت حضرت معصومه (س)، روز دختر و گرامی داشت دهه‌ی کرامت، مراسمی با عنوان «خواهر خورشید» را روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳، برگزار کرد.

در این جشن که نزدیک به یک‌صد عضو به همراه مادرانشان حضور داشتند، برنامه با پخش صلوات خاصه امام رضا شروع شد.

فرج زاده مربی مسئول مرکز نیز ضمن خوش‌آمد گویی و گرامی داشت این روز و معرفی شخصیت والای حضرت معصومه (س)، شعری را در وصف ایشان شعرخوانی کرد.

ساخت کارت‌پستال با عنوان «دخترم روزت مبارک» و تقدیم به دختران غزه، قصه‌گویی مادران، اجرای مسابقه و شعرخوانی اعضاء از دیگر برنامه‌هایی بود که در این روز اجرا شد.

 گفته می‌شود پیش‌ازاین و در روز شنبه،۲۲ اردیبهشت‌ماه نیز جشنی بزرگ با عنوان «فدای دخترم» با مشارکت دستگاه‌های اجرایی شهرستان و با حضور ۳۰۰ نفر از دختران به همراه اجرا شد، مادرانشان برگزار شد که کانون نمین ایستگاه نقاشی در این مراسم برپا کرد.

همچنین در پایان این مراسم از ده عضو دختر فعال مرکز در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =