باید با نگاه نرم و فرهنگی حجاب را نهادینه کنیم

مدیر کل کانون البرز بر ضرورت استفاده از نگاه نرم و فرهنگی در حوزه حجاب در فضای کانون تاکید کرده و از همکارانش خواست با این نگاه کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها برخورد کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، زینب عاشری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانانن و رییس ستاد عفاف و حجاب کانون استان، در سخنانی در اولین نشست ستاد عفاف و حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال جاری گفت ما که با کودکان و نوجوانان کار می‌کنیم باید تلاش کنیم تا بچه‌ها را عفیف بار بیاوریم زیرا اگر کودک و نو جوان عفیف بار بیاید در نتیجه حریم و چهارچوب‌ها را رعایت خواهد کرد و ادامه داد در حوزه‌ی حجاب و عفاف فضای کار تربیتی و فرهنگی بسیار است و این کار باید حتما با لطافت و به تدریج و درستی صورت پذیرد. این مقام مسؤول در ادامه گفت ما باید آزادی را به درستی برای کودکان و نوجوانان تشریح کنیم چرا که فضای اجتماعی و خانوادگی به گونه‌ای است که در حق کلمه‌ی آزادی ظلم شده است و ما باید به بچه‌ها بیاموزیم که انتخابی محترم است که در چهارچوب دستورات الهی و رضایت خدا باشد و اداهه داد ما باید با نگاه نرم و فرهنگی حجاب را نهادینه کنیم. عاشری در بخش بعدی سخنانش گفت اعضای ستاد عفاف و حجاب، مسوولین مراکز و هر کسی که قرار است در این حوزه کار کند نباید به دنبال کارهای نمایشی و گزارش دهی صرف باشد، بلکه باید به دنبال کار تربیتی، فرهنگی اثرگذار باشیم و از همه مهمتر آن که در مرحله‌ی اول خودمان به این مهم اعتقاد و باور قلبی داشته باشیم تا بتوانیم این مفهوم را به درستی به مخاطبان و مراجعان، معرفی کنیم.

اجرای برنامه‌های مرتبط با عفاف و حجاب و صحبت با خانواده‌ها به جای تذکر مستقیم در فضای کانون و پیدا کردن وجه اشتراک، توجه به گزینش مربیان و رعایت اصول و چهارچوب‌ها توسط تمامی همکاران، تجلیل مناسب از همکاران دارای حجاب کامل،تعدیل کردن فعالیت‌ها و پذیرفتن گروه‌های مختلف در کنار همدیگر به منظور افزایش تاثیر پذیری، برگزاری دوره آموزشی با حضور متخصصان و پاسخ به شبهات به ویژه نوجوانان از دیگر مطالب مطرح شده توسط ایشان یود.

باید با نگاه نرم و فرهنگی حجاب را نهادینه کنیم

در ادامه معصومه ترکاشوند، کارشناس آموزش و پژوهش و رابط عفاف و حجاب کانون البرز، در خصوص منشور ابلاغ شده به دستگاه های اجرایی، ضرورت ثبت نام اعضای ستاد در سامانه‌ی مشخص، صدور ابلاغ جدید برای اعضای ستاد و برنامه‌ریزی فعالیت های فرهنگی، هنری در مراکز، سخن گفت. اسمعیل مزین، مسوول حراست استان نیز به عنوان ناظر ستاد عفاف و حجاب گفت باید بازدیدهای میدانی و تذکر لسانی و برخورد نرم فرهنگی در کنار یکدیگر و با رعایتت چهارچوب و وقاعد صورت پذیرد تا بتوانیم به نتیجه‌ی درست و مطلوب دست یابیم. وی همچنین گفت بخشی از فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراکز کانون زبان ایران، صورت می‌ پذیرد، پس پیشننهاد می‌شود که مدیر کانون زبان استنان نیز در این ستاد عضو شوند. تعیین مسوولان به عنوان رابطاان ستاد عفاف و حجاب مراکز،برگزاری دوره آموزشی با دعوت از اساتید و گروه‌های مجرب با حضور مربیان و مدرسان کانون زبان ایران، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ به شبهات حجاب با حضور والدین و اعضا، ضرورتت بررسی فرم ارسالی ستاد عفاف و حجاب مرکزی از دیگر مباحثی بود که با حضور دیگر اعضای ستاد ظهر روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جلسه‌ی عفاف و حجاب مطرح شد.

باید با نگاه نرم و فرهنگی حجاب را نهادینه کنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =