نقد و بررسی کتاب «گاه روشن، گاه تاریک» در مرکز هشتگرد

اعضا و مربی فرهنگی مرکز هشتگرد با حضور کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز کتاب«گاه روشن، گاه تاریک» تالیف «فرهاد حسن زاده» را نقد و بررسی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، دنیا یار محمدی، مرذبی فرهنگی مرکز هشتگرد با اعلام این خبر گفت همزمان با ۲۷ اردیبهشت ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی و به همین مناسبت، اعضای گروه سنی نونگاه و نوجوان مرکز هشتگرد به نقد و بررسی کتاب " گاه روشن، گاه تاریک " نوشته ی فرهاد حسن زاده، پرداختند.

یارمحمدی افزود  داستان کتاب در مورد پسری به نام اسماعیل و خانواده اش است که به علت شرایط جدید زندگی مجبور می شود مدتی برای اینکه استقلال خود را حفظ کند، از همسایه‌ها درخواستی نداشته باشد و با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود؛  اما از زمانی که این ارتباطات شکل می گیرد مسیر زندگی آنها تغییر می‌کند.

این مربی افزود در ابتدای این نشست  در مورد اهمیت ارتباطات و نقشی که هر فرد در زندگی افراد ایفا میکند صحبت شد و  از اعضا خواستیم  با توجه به ملاقات حضوری که پیشتر با نویسنده ی این کتاب داشتند به معرفی شخصیت ایشان بپردازند.

یارمحمدی گفت مهتاب میرزاپور ،کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز نیز در ایین نشست در مورد  توجه به جزئیات یک کتاب و تاثیر تجربیات یک نویسنده در شکل گیری اثری که بر مخاطب خود تاثیر می‌گذارد سخن گفت.

همچنین اعضای حاضر در نشست، موضوع کتاب را مناسب گروه سنی خود دانستند و معتقد بودند که هر فصل، همچون نام کتاب، زندگی را گاهی از زوایای تاریک و گاهی از زوایای روشن آن به تصویر کشیده است. شخصیت پردازی برخی عناصر داستان همچون اسماعیل بسیار واضح و باورپذیر بوده،نویسنده به عمد یا غیر عمد از برخی شخصیتها همچون هما و ابراهیم چهره ای تاریک تر و در مورد برخی دیگر همچون هاشم طلا که گویی در مرکز روشنایی کتاب بود، چهره ای مثبت ارائه داده است.

لازم به ذکر است کتاب در بخش ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی بررسی و تایید شده است .

گفتنی است در بخشی از این برنامه نیز نماهنگی به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی، توسط مربی، کارشناس ادبی و اعضا تهیه و در آن از زحمات عظم ذوالفقاری کارشناس روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز قدردانی شد.

لازم ب توضیح است  نشست های نقد و بررسی کتاب را با حضور اعضای نوجوان باشگاه کتابخوانی و مربی فرهنگی و  کارشناس ادبی کانون البرز به صورت ماهانه و با توجه به موضوعات مشخص به صورت مستمر اجرا می شود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =