بیش از ۳۰۰ علاقمند به فعالیت‌های نجومی ماه را رصد کردند

همزمان با هفته نجوم و روز گرامیداشت حکیم عمر خیام در رصدخانه آفرینش بیش از ۳۰۰ علاقمند به فعالیت‌های نجومی با تلسکوپ ماه را رصد کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ در راستای مخاطب محوری مجتمع آفرینش با دعوت از علاقمندان به فعالیت‌های نجومی ویژه برنامه رصد رایگان را همزمان با روز خیام منجم شهیر ایرانی برگزار کرد.
فاطمه غفاری سروستانی مسئول مجتمع آفرینش در این رابطه اظهار داشت: در ادامه ویژه برنامه‌های هفته جهانی نجوم و روز گرامیداشت حکیم عمر خیام در رصدخانه آفرینش بیش از ۳۰۰ علاقمند به فعالیت‌های نجومی با تلسکوپ ماه را رصد کردند.
وی با اشاره به نقش بی‌بدیل خیام در پیشبرد نجوم و تدوین تقویم جلالی افزود: نظر به اهمیت آشنایی کودکان و نوجوانان با دانشمندان ایرانی در این روز حکیم عمر خیام معرفی گردید و اعضا توانستند با حضور در رصدخانه آفرینش از نزدیک با شیوه کار منجمان آشنا شوند.
در این شب رصدی که با حضور محمد امین پاسلارزاده  و نجمه قاسمی از کارشناسان و مدرسین بخش فیزیک و نجوم مرکز تخصصی علوم برگزار می‌شد؛ بیش از ۳۰۰ نفر از طریق تلسکوپ ماه تنها قمر سیاره زمین را به نظاره نشستند.
شایان ذکر است مرکز تخصصی علوم کانون بندرعباس دارای امکاناتی همچون رصدخانه و آسمان نما می‌باشد و رصدخانه آن به یک گنبد ۴ متری و تلسکوپ قدرتمند ۱۱ اینچی با ۳ موتور اصلی و با قابلیت کنترل از راه دور مجهز شده است. این تلسکوپ به صورت خودکار قابلیت رویارویی بیش از ۴۰ هزار جرم آسمانی با بزرگ‌نمایی‌های متفاوت را دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =