کد خبر: 340238
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷
بازدید 43
روزهای اردویی مراکز فرهنگی- هنری همدان

مراکز فرهنگی- هنری کانون پرورش فکری با توجه به مناسب‌های ملی- مذهبی و جهانی برنامه‌های متنوعی برای اعضای خود و والدین برگزار می‌کنند که امروز یکی از آن روزهای متفاوت از اردوی مادر و دختری گرفته تا بازدید از حیقوق نبی بود.

به روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، مراکز فرهنگی- هنری کانون پرورش فکری برای روزهای هفته طبق طرح هما و با توجه به مناسب‌های ملی- مذهبی و جهانی برنامه‌های متنوعی برای اعضای خود و والدین برگزار می‌کنند.

این هفته از هفته‌های شلوغ و پر از مناسبت برای کانون در سراسر استان است از هفته ملی جمعیت گرفته تا هفته هلال احمر، از ایام مبارک و پر برکت دهه کرامت گرفته تا هفته نجوم، از زادروز خیام و سعدی گرفته تا زادروز باباطاهر همدانی و در آخر هفته میراث فرهنگی.

در این گزارش به بخشی از فعالیت‌های مراکز کانون اشاره می‌کنیم:

روزی پر از تنوع در مراکز فرهنگی- هنری همدان

مرکز فرهنگی- هنری شهرستان رزن

این مرکز برنامه پیاده‌روی و برنامه اردویی با حضور مادران و دختران عضو کانون رزن برگزار کرد در این برنامه اردویی امدادگران جمعیعت هلال احمر شهرستان رزن با حضور در جمع شرکت‌کنندگان مباحث کمک‌های اولیه در شکستگی‌ها و آتل‌بندی، سوختگی‌ها، نجات در خفگی‌ها، احیای قلبی و ریوی مطالبی را به صورت عملی بیان کردند و سپس به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند. سپس معرفی وقایع، بحث آزاد، قصه‌گویی توسط مربی مسئول رزن انجام گرفت. در ادامه صبجانه سالم صرف شد. مادران به مناسبت روز دختر برای دختران خود از کتاب‌های کانون تهیه کرده بودند که آن کتاب‌ها را هدیه دادند.

روزی پر از تنوع در مراکز فرهنگی- هنری همدان

مرکز فرهنگی- هنری شماره ۵ همدان

مربی این مرکز به مناسبت روز گونه‌های در حال انقراض برنامه مواظب ما باشید را در مدرسه دخترانه فلسطین انجام داد. در این برنامه ۳۴ نفر از اعضای دختر حضور داشتند که مربی بعد از معرفی این روز به اعضا، معرفی کتاب وخوانش کتاب‌هایی چون ترس  ترس ترس، باور کن من لاک پشتم، گوزن زرد و ... صوت گرفت و قرار شد اعضا متن‌های ادبی خود را بنویسند و جلسه بعد بیاورند.

روزی پر از تنوع در مراکز فرهنگی- هنری همدان

مراکز فرهنگی- هنری ملایر

مراکز کانون در این شهرستان به مناسبت همایش پیاده‌روی ملایر  در دهه کرامت غرفه‌ای با عنوان "بادبادک قشنگ من " در پارک ملل ملایر با همکاری ادارات مختلف برپا کردند. ۱۵۰ نفر از اعضا در این غرفه حضور پیدا کردند. مربی هنری بر روی صورت اعضا نقش‌هایی چون پروانه، ماهی، گل، ستاره و ...نقاشی کرد. 

روزی پر از تنوع در مراکز فرهنگی- هنری همدان

مرکز فرهنگی- هنری تویسرکان
۱۶ نفر از اعضای این مرکز به مناسبت ۲۹ اردیبهشت روز میراث فرهنگی از بنای تاریخی آرامگاه حضرت حیقوق نبی (ع) بازدید کردند. مربی به معرفی حضرت حیقوق نبی و چگونگی اسکان او در تویسرکان توسط کوروش کبیر پرداخت و قصه زندگی او را براساس طرح هما که معرفی شخصیت در روز شنبه است انجام داد. سپس در مورد اهمیت میراث فرهنگی و بناهای قدیمی برای اعضا صحبت کرد.

همچنین به مناسبت هفته ملی جمعیت کارناوال خودرویی در تویسرکان با همکاری  واحد سلامت خانواده بخش بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد. اتومبیل‌های شرکت‌کننده در این مراسم نمادین ضمن حرکت در معابر اصلی شهر در محل کانون پرورش فکری کودکان واقع در پارک نبوت توقف کردند. در قسمت پایانی این مراسم جمعی از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ترسیم نقاشی جلوه خاصی به برنامه های جوانی جمعیت داده و شکوه مادری و فرزندی را به تصویر کشیدند.

روزی پر از تنوع در مراکز فرهنگی- هنری همدان

مرکز فرهنگی- هنری کبودراهنگ
۱۵ نفراز اعضای کارگاه سفال مرکز کبودراهنگ به مناسبت ۲۹ اردیبهشت روز (گونه‌های درحال انقراض) به ساخت حشرات سفالی پرداختند و مربی مسئول مرکز در حین انجام کار هنری برای آنها در مورد حفاظت از جانداران و محیط زیست صحبت کرد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =