کد خبر: 340400
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۳
بازدید 68
 سفر پربرکت سید ابراهیم برای کانون همدان

سفر رئیس جمهور ایران، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در 6 مرداد 1401 برای همدان سفری پر برکت بود که البته مراکز کانون همدان از این برکات بی‌نصیب نبوده و توانستند با مصوبات سفر بعد از سال‌ها تعمیر، تجهیز و زیبا شوند و لبخند بر لبان کودکان و نوجوانان بنشیند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، 6 مرداد سال 1401 خنکای اول صبح یک روز تابستانی همدان میزبان مردی خدمتگزار از جنس عدالت و شجاعت بود، مردی که در دوران جوانیش در اوایل انقلاب تا سال 64 یعنی همان روزهای ترور و خون و شهادت دادستانی همدان را برعهده داشت و می‌توان گفت همه مردان و زنان مبارز و انقلابی آن دوران خاطره‌ای یا عکسی از او به یادگار دارند. 

6 مرداد 1401 همدان میزبان مردی بود که از همان لحظه ورودش و قدم گذاشتن بر این کهن سرزمین می‌خواست تمام حرف‌های مردم و مسئول، پیر و جوان، زن و مرد را یکباره بشنود و همه کاستی‌های مانده از گذشته را جبران کند.

مردی از سادات که خود را سرباز مردم می‌خواند و مردم را سردار. مردی خستگی‌ناپذیر که در تمام سه سال ریاستش بر قوه مجریه هرگز مزه اوقات فراغت را نچشید و شب و روزش را به هم گره می‌زد برای کار و کار و راه انداختن کار و شاد کردن دل مردم.

خسته می‌شد، مگر می‌شود ساعت‌ها در میدان جنگ‌های اقتصادی، ترکیبی، نظامی و ... باشی و طعنه و تهمت بشنوی و خسته نشوی اما هرگز در تمام دردها و رنج‌ها و خستگی‌هایش نگذاشت حتی نزدیکانش خستگی او را بفهمند و لبخند همراه همیشگی او بود.

و اما 30 اردیبهشت این قشنگترین ماه خدا، در میان حیرت و ناباوری مردم این سید خاکی و مردمی در حالی که دست‌های دعای یک ملت رو به آسمان بود در ارتفاعات ورزقان بعد از افتتاح یک پروژه بزرگ و دید و بازید با مردمی ساده و روستانشین  آسمانی شد و دعایش در آخرین دیدار با امام رئوف به اجابت رسید و مزد سال‌ها مجاهدتش را در روز تولد امام خوبی‌ها یعنی ساعاتی قبل از کشیکی خادمیش دریافت کرد.

 سفر پربرکت سید ابراهیم برای کانون همدان

از 6 مرداد 1401 گفتم روزی که سید ابراهیم رئیسی به همدان آمد. سفرش را با پادگان نوژه و بازدید از بخش اورهال و آشیانه جنگنده‌های نظامی آغاز و از دو دستاورد دفاعی نیروی هوایی ارتش رونمایی کرد و با فرماندهان گپ و گفتی داشت.

کودکان و نوجوانانی که در این پادگان زندگی می‌کردند خبر آمدنش را شنیده  و در گوشه‌ای جمع شده بودند، لحظه شماری می‌کردند تا با او عکسی بگیرند، کف دستشان با خودکار نوشته بودند «سید محرومان خوش آمدی» و چقدر این عکس در فضای مجازی دست به دست شد. بعد بدون تشریفات و خیلی خودمانی به روستای بدون بیکار و پر از خیاط کردآباد همدان رفت. مقصد بعدیش ورزشگاه ولایت کبودراهنگ  و صحبت برای مردم بود و چه استقبالی کردند مردم!

مقصد نهایی دیدار با مردم دارالمجاهدین و دارالمومنین، همدان بود و شاید دوستان قدیمی‌اش در دوران دادستانی. سفر با جلسه جوانان همدانی در استانداری ادامه یافت. حرف‌ها، مطالبات و دغدغه‌ها را شنید و یک به یک پاسخ داد. اما اینجا پایان کار و جلسات نبود تازه شروع برای تصمیم‌گیری و مصوب کردن خواسته‌ها و نیازهای مردم بود.

 سفر پربرکت سید ابراهیم برای کانون همدان

آن شب جلسه شورای اداری به درازا کشید اما ماحصلش 179 مصوبه با جزییاتش مثل ۳۵ طرح در حوزه زیربنایی، ۳ طرح در حوزه آب، ۷۹ طرح در حوزه فرهنگی و ...  در راستای سفرش بود و از مدیران خواست آستین بالا بزنند و همتی خرج کنند تا مردم دلشاد شوند.

این تعداد مصوبه ارمغان سی‌امین سفر از دور اول سفرهای رئیس جمهور بود که به یمن این سفر و دستان پر برکتش بسیاری از  مشکلات کم شد و در این میان مراکز فرهنگی- هنری کانون همدان در سراسر استان از این سفر پر برکت بی‌نصیب نبودند و از همان روز ورود میهمان تا به امروز اقدامات خوب و بزرگی برای کودکان و نوجوانان انجام گرفت که می‌توان به تعمیر و تجهیز و بازسازی 17 کتابخانه کانون‌ در سراسر استان بعد از سال‌ها اشاره کرد مانند مرکز فرهنگی شهرستان قروه درگزین، ازندریان، سینما کانون مرکز شماره یک نهاوند افتتاح مجتمع شهید مدنی بعد از 18 و که با این زیبا و مجهز شدن مراکز، لبخند بر لبان کودکان، نوجوان و مربیان مراکز نشست و ما سید ابراهیم منتظر دور دوم سفرت به همدان بودیم که بیایی و بخشی از این مصوبات اجرا شده را ببینی.

اکنون همان مراکز کانون با همت و مصوبات شما برای شروع تابستانی داغ برای کودکان و نوجوانان در حال آماده شدن هستند در حالی که شما حضور ندارید و سفر به تبریز شد آخرین سفر استانی شما.

شما یادتان همیشه در قلب تک تک این بچه‌ها خواهد ماند، تا ابد تا همیشه و فراموش نخواهید شد و لبخند و شادی آنها بدرقه راه شما تا بهشت است.

 سفر پربرکت سید ابراهیم برای کانون همدان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =