کد خبر: 340467
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۵
بازدید 65
پنجمین دوره تربیت مربی کانون در فامنین برگزار شد

پنجمین قرارگاه تربیت مربی کانون با هدف هم‌افزایی و کسب تجربه در بین همکاران با حضور مدیرکل کانون، کارشناسان و مربیان در مرکز فرهنگی- هنری شهرستان فامنین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، پنجمین قرارگاه تربیت مربی 1403 با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری، کارشناسان فرهنگی، هنری، ادبی، روابط عمومی، ارزیابی و عملکرد، مدیر مسئولان مراکز فامنین، قروه درگزین، رزن، شیرین سو، دمق و مربیان آنها در مرکز فرهنگی- هنری شهرستان فامنین برگزار شد. جلسه با یاد و نام شهدای خدمت و قرائت فاتحه آغاز شد. 

در ابتدا این جلسه ستادی برنامه خوانش یک کتاب با عنوان "یک خط- یک تصویر" با هدف اجرای رسالت کانون در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی توسط افراد حاضر در جلسه طبق روال قبل اجرا شد که در  این برنامه افراد در مدت زمان 5 دقیقه کتابی را می‌خوانند و سپس یک جمله در خصوص آن کتاب را در برگه‌ای نوشته و اولین تصویری که از آن کتاب برداشت کرده‌اند را بر روی برگه کشیده و این برگه‌های جمع‌آوری شده و آرشیو می‌شود.

سپس کارشناسان در خصوص کانون یاران، اردوهای راویان پیشرفت، توجه به برگزاری دوره‌های نجوم با توجه به اتاق نجوم در مرکز کبودراهنگ و استفاده از حلقه‌های میانی، طرح سیمرغ و جذب دانش‌آموزان و برگزاری نمایشگاه از آثار مربیان و اعضا در طول تابستان مطالب خود را بیان کردند.

سپس هر یک از مربیان و مدیران مراکز در مورد مسائل و مشکلات مراکز و موضوعات فرهنگی صحبت کردند.

پنجمین دوره تربیت مربی کانون در فامنین برگزار شد

در ادامه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور ایران آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان با بیان اینکه امروز دشمن با شایعات و شبه افکنی در سطح جامعه به دنبال ایجاد ناآرامی و ناامنی است گفت: شما همکاران عزیز بسیار دقت داشته باشید و توجهی به این امور مسائل نکنید زیرا ما همه تحت ولایت ولی فقیه هستیم.

معصومه ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: امسال شروع کلاس‌های تابستانی باید بسیار متفاوت نسبت به سال‌های قبل باشد و باید از ظرفیت حلقه‌های میانی برای بهتر برگزار شدن کلاس‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به سه رویکرد مهم مدیرعامل کانون بیان کرد: کلاس‌های تابستانی، حلقه‌های میانی و کانون‌یاران جزو کارهای الویت‌دار برای مراکز باید باشد که با دقت و وسواس آن را دنبال کنید.

ابراهیمی‌هژیر به ویژگی‌های حلقه‌های میانی اشاره و تصریح کرد: این حلقه‌ها باید مردمی، با رویکرد بازارپردازی و قدرت تکثیرپذیری باشند و حتما برای جذب مربیان تابستانی از بازنشسته‌های آموزش و پرورش که عاشق کار با بچه‌ها هستند در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی استفاده کنید.

پنجمین دوره تربیت مربی کانون در فامنین برگزار شد

وی درآمدزایی از ظرفیت‌های مختلف در کانون را مطرح و خاطرنشان کرد: سینما کانون در هر یک از مراکز می‌تواند منبع درآمد خوبی در راستای معرفی کانون و فعالیت‌های آن و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی باشد.

مدیرکل کانون به اتاق نجوم مرکز کبودراهنگ اشاره و اظهار کرد: این مرکز با توجه به رویکرد نجوم در سال جاری باید با جدیت و قدرت بیشتری کار کندبا برگزاری دوره‌های مختلف نجوم کودکان و نوجوانان را به این مرکز جذب کند.

وی با اشاره به فعالیت مربیان سیار مرکز فامنین و کبودراهنگ گفت: این دو مربی جزو مربیان فعال، خلاق و هنرمندی هستند که عمر خود را در  جاده و کار برای کودکان و نوجوانان کم برخوردار و محروم صرف کرده‌اند اما کار خود را با عشق انجام می‌دهند.

پنجمین دوره تربیت مربی کانون در فامنین برگزار شد

ابراهیمی‌هژیر با بیان اینکه مربیان همدان توانمند و بسیار خلاق هستند، افزود: باید این توانمندی خود را به بچه‌ها و خانواده‌ها معرفی کنید زیرا شما الگو هستید و بچه‌ها از مربیان خود تأثیر می‌گیرند.

وی افزود: مرکز شیرین سو قطب نقاشی کانون همدان است زیرا از بیش از 50 نقاشی استان که در مسابقات بین المللی حائز رتبه شده‌اند 23 اثر متعلق به کودکان و نوجوانان عضو کانون شیرین سو است و این یعنی توانمندی مربی این مرکز.

مدیرکل کانون گفت: هدف از این جلسات حوزه‌ای که در هر دو ماه در یکی از مراکز برگزار می‌شود آشنایی همکاران با فعالیت یکدیگر در مراکز آنها، کسب تجربه و ایجاد وفاق و یکدلی است که همه این موارد در راستای برنامه‌های تربیت مربی است که از سال گذشته به اسم اتاق فرمان آغاز شده و در سال جدید به اسم قرارگاه تربیت مربی به شکلی دیگر در حال برگزاری است و تا پایان سال ادامه خواهد داشت و اثرات این دوره‌ها را باید در مراکز ببینیم.

پنجمین دوره تربیت مربی کانون در فامنین برگزار شد

در ادامه مدیرکل و کارشناسان از مرکز مربی سیار که پر از عروسک‌های دست ساز این مربی بود بازدید کردند.

مدیر کل در این بازدید گفت: وقتی مربی خلاق باشد از این مواد بازیافتی هم می‌تواند یک اثر هنری در راستای فعالیت خود خلق و شادی را میهمان دل کودکان و نوجوانان کند.

وی خاطرنشان کرد: یک مربی باید شاکر داشته‌های خود باشد و با یک حس خوب در محل کار حاضر شود و این حس و حال خوب را به اعضای خود منتقل کند.

در پایان از مربیان و مربی مسئولان مراکز با اهدای یک لوح تقدیر شد. 

پنجمین دوره تربیت مربی کانون در فامنین برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =