کد خبر: 340501
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۹
بازدید 146
معاون فرهنگی جدید کانون پرورش فکری کرمان تعیین شد

مراسم معرفی سمیه یاوری معاون جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، با حکم اکبر خدادادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان، سمیه یاوری از تاریخ  ۵ خرداد ۱۴۰۳ به سمت معاون فرهنگی جدید کانون استان منصوب شد.

معاون فرهنگی جدید کانون پرورش فکری کرمان تعیین شد

بنابر این خبر، اکبر خدادادی در آیین معرفی معاون فرهنگی جدید با عرض تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش بیان داشت: آنچه در روزهای قبل مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده این است که ذره‌ای نباید در انجام امور کشور خللی ایجاد شود و معارفه معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با توجه به اهمیتی که دارد ضرورت داشت که انجام شود تا ذره ای در خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان تعللی صورت نپذیرد.

خدادادی با یادآوری مشی شهید رئیسی گفت:«ایمان، دوری از حواشی بی‌مورد و خستگی ناپذیری می‌تواند الگویی برای همه خدمتگزاران باشد.»

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان تصریح کرد که از ابتدای حضورم در کانون مراقبت کرده‌ام که به هیچ وجه این دستگاه تربیتی را درگیر سیاست‌زدگی نکنم و این را خیانت می‌دانم که جز خدمت به کودکان و نوجوانان کار دیگری انجام شود.

 وی مهربانی که شیوه امام رئوف امام رضا(ع) است را کلیدواژه بقا و موفقیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست و افزود: «همه کانونی‌ها باید برای حفظ این دستگاه تربیتی مهم که اهمیتش می‌تواند از بقیه دستگاه‌ها هم بیشتر باشد تلاش مجدانه کنند.»

خدادادی با سپاسگزاری از تلاش‌های معاون فرهنگی قبلی گفت: «سرکار خانم خداترس همکار بسیار ارجمندی بود که در سخت‌ترین شرایط توانست کانون را مدیریت کند و الحق والانصاف تلاش‌های فراوانش ستودنی است.»

 وی ادامه داد: «همچنان تجربیات ایشان می‌تواند به عنوان یکی از ذخایر ارزشمند کانون مورد استفاده قرار گیرد که این در مورد دیگر مدیران قبلی نیز صادق است.»

 خدادادی معاون فرهنگی جدید سرکار خانم یاوری را فردی خوش‌فکر، موقر و دارای ایده‌های نو خواند و از ایشان خواست که با نگاه متوازن به همه بخش‌ها، هم فکری در تصمیم‌سازی و شجاعت در اجرای تصمیمات داشته باشد.

خدادادی همچنین بر روزآمدی فعالیت‌های کانون تاکید کرد و گفت: «این مهم است که سیاست‌های ستاد مرکزی درک و تبیین شود.»

 او همچنین حمایت خود از برنامه‌های معاون فرهنگی سرکار خانم یاوری را اعلام کرد و از همه کارشناسان و مربیان خواست به یاری ایشان بشتابند تا با عقل جمعی و تلاش بی‌وقفه فعالیت‌های پیش رو به ویژه فعالیت‌های تابستانه به بهترین وجه انجام شود.

معاون فرهنگی جدید کانون پرورش فکری کرمان تعیین شد

همچنین علی زواری مسئول حراست کانون استان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور  تشریح کرد: وقتی مصیبتی در جامعه رخ می‌دهد قدر مهربانی، عاطفه و محبت را بیشتر می‌دانیم. سلامتی و عافیت نعمت بزرگ و مجهولی است و وقتی درد غالب می‌شود قدر سلامتی بیشتر دانسته می‌شود.

وی با اشاره به این‌که باید قدر همدیگر را بدانیم افزود: درباره امنیت هم قضیه همین‌طور است. در یک سازمان و مجموعه باید امنیت توأم با آرامش و آسایش وجود داشته باشد و نیاز است تا انگیزه و به دنبال آن احترام بیاید. در کانون هم که زیرمجموعه‌ای از جامعه است باید امنیت، آرامش و آسایش روح و روان، ثبات و تعادل وجود داشته باشد تا کار انجام شود.

مسئول حراست کانون کرمان ادامه داد: اگر حد و حدود خودمان را بدانیم و شرح وظایف مشخص باشد، با رعایت رفتار سازمانی و دانستن حد و جایگاه و رعایت احترام مجموعه سرپا خواهد ماند. همچنین، از همه لحاظ باید با همراهی و همکاری رسالت خود را انجام دهیم و با امیدآفرینی و غنای محتوای فرهنگی برای بچه‌های این مرز و بوم حال خوب بسازیم.

زواری در پایان تاکید کرد: هیچ کسی در هر جایگاهی نباید برای افراد تاریخ انقضا تعریف کند.

معاون فرهنگی جدید کانون پرورش فکری کرمان تعیین شد

بر همین اساس، سمیه یاوری معاون فرهنگی کانون استان بعد از دریافت ابلاغ خود بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال حاضر با سازمان‌های متعددی در قالب فرهنگی در رقابت است و جدیدترین رویکرد پیروزی در مجموعه‌ها شاخص انعطاف‌پذیری است. تعریف جدید مدیریت هم در حال حاضر مدیریت تغییر عنوان می‌شود.

یاوری با اشاره به صحبت‌های فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری که کانون را در حال پوست‌اندازی و در حال عبور از یک پیچ و بزنگاه تاریخی توصیف می‌کند گفت: مخاطب ما به شدت در حال تغییر است و ما باید به سرعت به یک سری ابزارها و تدبیرها مجهز شویم و در عین حال به ارزش‌ها و چارچوب‌ها متعهد باشیم.

وی هدف‌سازی و حرکت در مسیر را از استراتژی‌ها و راهبردهای کانون دانست و تشریح کرد: اگر برای خودمان هدف نگذاریم ابزار اهداف دیگران خواهیم شد.  

یاوری  توانمندسازی با مهارت‌های متناسب با دنیای امروز مربیان، انسجام‌بخشی و هم‌سو شدن نیروهای کانون، افزایش آگاهی و شایسته‌محوری و استفاده بهینه از منابع را از اهداف پیش ‌روی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ذکر کرد.

معاون فرهنگی جدید کانون در پایان با اتکال به خداوند سبحان و با توسل به روح شهید مسعود کمالی (تنها مربی شهید استان) و همراهی مربیان و همکاران عزیز استان ابراز امیدواری کرد: امید که بتوانیم بهتر از گذشته و آن‌گونه که در شأن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان است آن را بلندآوازه کنیم...

یادآور می‌شود پیش از این نجمه‌خاتون خداترس و از سال ۱۳۹۸ معاون فرهنگی کانون پرورش فکری استان بوده است و بعد از بازنشستگی سمیه یاوری کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی کانون استان جایگزین وی شده است.

معاون فرهنگی جدید کانون پرورش فکری کرمان تعیین شد

معاون فرهنگی جدید کانون پرورش فکری کرمان تعیین شد

معاون فرهنگی جدید کانون پرورش فکری کرمان تعیین شد

معاون فرهنگی جدید کانون پرورش فکری کرمان تعیین شد

معاون فرهنگی جدید کانون پرورش فکری کرمان تعیین شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =