یک روز کانونی با دانش‌آموزان ایل شاهسوند ملایر

مربی مسئول مرکز جوکار هفته یک روز را برای انجام برنامه‌های فرهنگی-هنری به مدرسه‌ امام جواد (ع) در روستای قشلاق دهنو از توابع جوکار ملایر رفته و برای دانش آموزان این مدرسه برنامه اجرا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، مربیان مراکز فرهنگی-هنری کانون در سراسر استان برنامه‌های هنری- ادبی و فرهنگی خود را نه تنها برای اعضای کانون بلکه در مدارس برای دانش آموزان اجرا می‌کنند حتی اگر در دل روستا و در میان عشایر باشد.

مربی مسئول مرکز جوکار هفته یک روز را برای انجام برنامه‌های فرهنگی-هنری به مدرسه‌ امام جواد (ع) در روستای قشلاق دهنو از توابع جوکار ملایر رفته که در این روستا ایل شاهسوند ساکن هستند.

کار با امانت کتاب آغاز می‌شود، دانش آموزان عضو کانون هستند و  یک کانون یار دارند که رابط کانون و مدرسه است که کانون یار کتاب‌ها را از مربی مسئول کانون گرفته و خودش آنها را به دوستان و همکلاسی‌های خود امانت می‌دهد.

یک روز کانونی با دانش‌آموزان ایل شاهسوند ملایر

بعد از گرفتن کتاب‌ها مقداری از آن را در سر کلاس می‌خوانند  و در مورد مطالب کتاب با یکدیگر گفت و گو می‌کنند و باید بعد از خواندن کتاب به طور کامل نظرشان را در مورد کتاب و مطلبی که یاد گرفته‌اند در برگه‌ای نوشته و داخل کتاب بگذارند و هفته بعد تحویل مربی بدهند.

در این هفته برای دانش آموزان کلاس چهارم نمایش فیلم و کارگاه نوشتن خلاق برگزار  شد و بعد نوبت دانش آموزان پایه اول و دومی بود که مربی کانون برایشان قصه کوتی کوتی و خشم قلمبه را بازگو کرد.

برای دانش آموزان در پایه سوم و پنجمی هم معرفی حکیم عمر خیام و بیان زندگی او و خدماتی که انجام داده صورت گرفت. سپس به بازی‌های بومی پرداختند و یک روز کامل را کانونی گذراندند.

یک روز کانونی با دانش‌آموزان ایل شاهسوند ملایر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =