راه‌اندازی انجمن پژوهشگران نوجوان در کانون استان اردبیل

انجمن پژوهشگران نوجوان کانون پرورش فکری استان اردبیل با رویکرد آموزشی تربیتی و در راستای برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۳ با هدف جذب و پایدارسازی اعضا در فعالیت‌های علمی و پژوهشی راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد مدیرکل کانون استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: این انجمن ویژه اعضای نوجوان مستعد و علاقه‌مند به فعالیت‌های علمی و پژوهشی در موضوعاتی نظیر برگزاری نشست‌های علمی، دوره‌های توانمندسازی ویژه اعضا، نجوم، پژوهش و مقاله‌نویسی، علوم زیست‌شناسی، آزمایش‌های ساده علمی و ... تشکیل شده است.

مدیرکل کانون استان اردبیل هدف از تشکیل انجمن پژوهشگران نوجوان را ایجاد محیط علمی عنوان و تصریح کرد: در این انجمن اعضا نگرش خاصی ازکانون، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست می‌آورند و مربیان می‌توانند در قالب این انجمن مهارت‌هایی مانند: پرسشگری، گفت‌وگو و هنر باهم اندیشیدن، نگرش تفکرآمیز، مسوولیت‌پذیری، استقلال عمل و خودآموزی و حفاظت از محیط زیست طبیعی و انسانی را در اعضا پرورش دهند.

او همچنین خاطرنشان کرد: اعضای علاقه‌مند در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی می‌توانند با عضویت در این انجمن و حضور در نشست‌های تخصصی، با ماهیت و رویکرد پژوهش در کانون پرورش فکری بیش از پیش آشنا شده و راهی نو برای مهارت‌آموزی و پرورش استعدادهای خود کشف کنند.

ملک‌زاده فرد با اشاره به اهداف راه‌اندازی این انجمن اضافه کرد: آشنا کردن کودکان و نوجوانان با اهمیت علم، رشد تفکر خلاق و کسب مهارت در حل مشکلات، پرورش تفکر انتقادی، گسترش و تعمیق فعالیت‌های پژوهشی و هدایت هدف‌مند استعداد اعضای نوجوان، شناسایی، جذب، پرورش، حمایت، هدایت و اعتلای سطح علمی و پژوهشی اعضا، بروز و ظهور خلاقیت‌های اعضا در زمینه های گوناگون علمی، پژوهشی، آموزشی و کارآفرینی و هم‌چنین بهره‌گیری از ایده‌های اعضای انجمن جهت بهینه‌سازی و توسعه‌ی فعالیت‌های کانون و فراهم سازی زمینه‌های تبادل اطلاعات علمی و تخصصی اعضا با مراکز دانشگاهی برای هم‌افزایی اعضای پژوهش‌گر و بهره‌گیری از اساتید مطرح در این حوزه، از اهداف راه‌اندازی این انجمن است.

شایان ذکر است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل از بدو تاسیس فعالیت‌های علمی و پژوهشی را به عنوان یکی از فعالیت‌های اثربخش کانون با اعضا آغاز نموده و مربیان مراکز دوره‌های تخصصی مختلف علمی و ‌پژوهشی را سپری کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =