کد خبر: 340591
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
بازدید 100
دغدغه کار فرهنگی داریم

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان: دغدغه کار فرهنگی داریم و برای تربیت نسلی باورمند، توان‌مند و مسئولیت‌پذیر تلاش‌می‌کنیم .

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان؛ این بخشی از صحبت‌های سیدجلیل میرعظیمی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در جمع فعالان تربیتی و گروه‌های جهادی فعال در عرصه کودک و نوجوانان استان است .

میرعظیمی طی این نشست هم‌اندیشی که‌به‌منظور ریل‌گذاری در مسیر افزایش‌هم‌گرایی‌ و  بهره‌گیری از گروه‌های جهادی و مردمی در رشد و بالندگی آینده‌سازان ایران اسلامی صورت‌گرفت، تاکیدکرد: سیاست‌های کلان‌کانون حرکت در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب  و نگاه ویژه به ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای تربیت نسلی باورمند، توان‌مند و مسئولیت‌پذیراست.

دغدغه فرهنگی داریم

مدیرکل کانون استان گیلان افزود: ترسیم افق‌های پیش‌روی کانون پرورش فکری و سیاست‌های این مجموعه‌فرهنگی در سال ۱۴۰۳ با تاکیدبر «مرکزمحوری»، «مخاطب‌محوری» و  «نوجوان‌محوری»، گامی در همین ‌مسیر به‌شمارمی‌رود.

این مدیرفرهنگی برهمین‌اساس نیز به تشریح ظرفیت‌های کانون استان گیلان در قالب ۳۱ مرکز فرهنگی هنری ثابت، ۴ کتاب‌خانه پستی، ۳ مرکز فرهنگی هنری سیار روستایی و ۱ مرکز فرهنگی هنری سیار شهری پرداخت و از بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی این مجموعه سخن‌گفت.

او اضافه‌کرد: مرکز تخصصی علوم و نجوم کانون، مرکز تولید تئاتر کودک و نوجوان و سالن سینما در شهر رشت، بخشی از این ظرفیت‌ها محسوب‌می‌شود و این فرصت‌ها ضرب‌در امکانات موجود در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر استان امکانی مناسب برای فعالان فرهنگی فراهم‌می‌کند.

این مدیرفرهنگی هم‌چنین، به توان‌مندی مربیان کانون اشاره و با خاطرنشان‌کردن جایگاه آنان ورای کتاب‌بدار گفت: کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان و ارایه مشاوره به اعضا و خانواده‌ها، بخشی از رسالت‌های مربیان این نهاد فرهنگی است.

میرعظیمی توضیح‌داد: بیش از ۶۰ عنوان فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی  با تکیه بر فعالیت‌های کتاب‌محور، فرصتی برای توان‌مندسازی نسل کودک و نوجوان و پرورش نسلی خداباور، توان‌مند و مسئولیت‌پذیر به‌شمارمی‌رود.

وی تصریح‌کرد: نگاه کانون متوجه به تمامی مخاطبان در سطوح مختلف و خدمات‌رسانی به‌تمامی کودکان و نوجوانان در شهرها و روستاها است و در نظرداریم ضمن راه‌اندازی مراکز الگو و شاداب‌سازی مراکز فرهنگی‌هنری،  با فراهم‌سازی زمینه‌های حضور تماشاخانه سیار، اهدای کتاب و اجرای فعالیت‌های متنوع در مناطق کم‌برخوردار به جانشین‌پروری و تربیت کودکان و نوجوانان در تراز انقلاب کمک‌کنیم.

میرعظیمی درهمین‌حال، برنامه‌ریزی در جهت شکل‌گیری حرکت‌های هم‌افزا و به‌اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها و فرصت‌ها را در اولویت برنامه‌های کانون دانست و بهره‌گیری از قابلیت‌های گروه‌های جهادی را به‌عنوان حلقه‌های میانی را در دستورکار عنوان‌کرد.

سیدجلیل میرعظیمی ادامه‌داد: برگزاری نشست هم‌اندیشی با حلقه‌های میانی و فعالان تربیتی در حوزه کودک و نوجوان فرصتی برای هم‌افزایی و ارایه‌ی طرح‌های تازه و کاربردی است و تلاش داریم ضمن واگذاری مسئولیت‌ها به نسل کودک و نوجوان و خدمات‌رسانی هم‌زمان در شهرها  وروستاها، زمینه‌ رشد و ارتقای کودکان و نوجوانان را فراهم‌کنیم.

این مسئول فرهنگی گفت: پیش‌از این، استفاده از توانایی «خبرنگاران کودک و نوجوان» و هم‌چنین، «کانون‌یاران» به عنوان رابطان مراکز فرهنگی هنری و مدارس، نتایج ملموس و موثری به همراه‌داشته و در نظرداریم برای سرعت‌بخشی به این روند، با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی تعامل و هم‌گرایی افزون‌تری داشته‌باشیم.

او تصریح‌کرد: کانون نگاهی فراتر از برجسته‌سازی نشان سازمانی دارد و با الگوقراردادن  برنامه‌های جهادی، روحیه مردمی و معنوی شهیدجمهور و هیئت‌همراه، برای تربیت آینده‌سازان در تراز انقلاب تلاش‌می‌کند.

ادامه‌بخش این نشست هم‌اندیشی که عصر روز دوشنبه، ۷ خرداد ۱۴۰۳ در محل برگزاری گردهم‌آیی‌های اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌گرفت، صحبت‌های نمایندگان گروه‌های جهادی و فعالان مردمی‌بود.

حاضران در این نشست ضمن ابرازخرسندی از پیش‌گامی کانون در حرکت‌های هم‌افزا، به ارایه پیشنهاد پرداختند و از ضرورت شکل‌گیری دبیرخانه با حضور متولیان کانون و گروه‌های مردمی صحبت‌کردند.

‌لزوم پیش‌برد برنامه‌ها در دو ‌سطح تربیت نیروهای متخصص با اشتراک‌گذاری تجربه‌ها و برنامه‌ریزی فعالیت‌های میدانی، ضرورت طرح‌ریزی برنامه‌ها با هدف هویت‌بخشی به نسل نوجوان، ارایه الگوهای مناسب به آنان و پاس‌داشت فرهنگ‌ایرانی‌اسلامی و زبان فارسی از جمله این‌پیشنهادها به‌شمارمی‌رفت.

گفتنی‌است، پخش کلیپ فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان طی یک سال اخیر و نمایش بخشی از ظرفیت‌های این مجموعه برای حاضران، از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

دغدغه فرهنگی داریم

دغدغه فرهنگی داریم

دغدغه فرهنگی داریم

دغدغه فرهنگی داریم

دغدغه فرهنگی داریم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =