هرجا کودک و نوجوان باشد پای کانون در میان است

جلسه هم اندیشی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اصفهان ، در راستای توسعه همکاری های مشترک و در پیش بودن تعطیلات تابستان و لزوم برنامه ریزی مدون برای گذراندن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان جلسه هم اندیشی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان برگزار گردید .

در ابتدای جلسه حجت الاسلام بختیاری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان عنوان کرد: از اولویت های حوزه نمایندگی ولی فقیه اهمیت به خانواده و فرزندان عزیز همکاران است و در این زمینه با برنامه ریزی و تفاهم نامه همکاری های مشترک با دستگاه ها بخصوص درحوزه کودک و نوجوان قصد داریم با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تابستانی پربار برای خانواده ها و بچه های شهری ، روستایی و عشایری رقم بزنیم .

حجت الاسلام بختیاری در ادامه اظهار داشت : اوقات فراغت به معنای بیکاری ، وقت تلف کردن و وقت مرده نمی باشد ، بلکه ضرورتی است که انسان، رها ازبرنامه ها، وظایف شغلی ، عهده دار چگونگی گذران عمر خویش می شوند، اوقات فراغت فرصت دوباره ای است برای تلاش و فعالیت های فکری، بدنی و جوشش شناخت و بینش است ، از اینرو بهره برداری مناسب از اوقات فراغت جامعه را به سوی سازندگی اخلاقی و شکوفایی اقتصادی هدایت می کند و درمقابل استفاده نامناسب از این فرصت ها ، نابهنجاری های اجتماعی را منجر می شود و شاید علت بخش اعظم نابهنجاری هایی که امروزه کودکان ، نوجوانان و جوانان با آن دست به گریبان هستند مسآله بی توجهی به اوقات فراغت می باشد. 

ایشان با اشاره به ظرفیت های عظیم کانون پرورش فکری با مربیان توانمند و خلاق با برنامه های مختلف فرهنگی ، هنری و ادبی مطلوب جهت گذران اوقات فراغت این عزیزان بیان کرد : امید واریم با هم افزایی ، تعامل و تفاهم نامه همکاری مشترک با کانون شاهد کشف و پرورش استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان و بستری مناسب برای کسب مهارت های زندگی و رشد خلاقیت های بچه ها باشیم و با بهره برداری از ایام فراغت کودکان و نوجوانان فرصت شکوفایی را به آنها بدهیم . 

مهدی آقایاری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان پس از شنیدن صحبت های نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان و همکارانشان بیان داشت: هرجا کودک و نوجوان باشد پای کانون در میان است و فرقی نمی کند این کودک و نوجوان در کجای این کره خاکی قرار دارد و مربیان کانون سفیران مهر و محبت در تمام دنیا می باشند که با تمام وجودشان به بچه ها عشق می ورزند و با کار جهادی و میدانی در خدمت کودکان ونوجوانان هستند و برای پرورش این نسل آرمانی برنامه دارند .

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم پربار نمودن اوقات فراغت بچه ها تاکید کرد و گفت : پرکردن مفید اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان به یک معضل برای خانواده ها تبدیل شده است. برخی افراد فکر می کنند فراغت برابر با بیکاری است در حالی که اوقات فراغت از جمله زمان های با ارزش زندگی انسان است. دانش آموزان در ایام فراغت می توانند به کارهایی که علاقه دارند بپردازند و تجربیات خوبی به دست آورند. حتی گاهی همین کارهایی که در اوقات فراغت انجام می دهند سبب می شود که مسیر زندگیشان عوض شود به این صورت دانش آموزی که در تعطیلات تابستان به کلاس نقاشی یا موسیقی می رود و در این عرصه استعداد و علاقه نشان می دهد کلا سرنوشتش عوض می شود و به سمت هنر سوق پیدا می کند.

آقایاری در ادامه عنوان کرد :زمانی که افراد نتوانند اوقات فراغت خود را به گونه ای مطلوب پر کنند و ما هم برای آنها برنامه نداشته باشیم فشارهای درونشان باقی می ماند و ممکن است به رفتارهای نابهنجار زیر زمینی تبدیل شود. پس باید با تدوین برنامه ها و فعالیت های فرهنگی ، هنری ، ادبی ، ورزشی و از همه مهمتر تربیت دینی و قرآنی و  از طریق ایجاد فضاها و مکان های ، فرهنگی و تفریحی و تقویت نهاد های فراغتی برای نسل های  کودک و نوجوان ، قدم های مثبتی در مسیر توسعه و افزایش سرمایه فرهنگی واجتماعی برداریم.

مهدی آقایاری ضمن برشمردن توانمندی های کانون و استفاده از ظرفیت های متقابل برای پربار کردن اوقات فراغت ، قول همکاری مناسب در حوزه کودک و نوجوان را داد و تاکید نمود : کانون با تمام امکانات خود در راستای توسعه همکاری های مشترک با سازمان جهاد کشاورزی استان بخصوص ظرفیت کتابخانه های سیار شهری و روستای در قالب برنامه های پیک امید در خدمت کودکان و نوجوانان شهری ، روستایی و عشایری بخصوص در مناطق محروم می باشد .

گفتنی است در این جلسه علاوه بر کارشناسان حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان ، مریم ژاله معاون فرهنگی و فلورا افشار زاده کارشناس مسوول فرهنگی کانون حضور داشتند و قرارشد در جلسه آینده با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ، کارشناسان این سازمان و مهدی آقایاری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کارشناسان ستادی تفاهم نامه همکاری امضا گردد .

هرجا کودک و نوجوان باشد پای کانون در میان است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =