کد خبر: 340628
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
پوستر فعالیت‌های تابستان سال ۱۴۰۳ کانون منتشر شد

پوستر فعالیت‌های تابستان سال ۱۴۰۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «تابستونتو بساز» منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاطمه منتظری طراح پوستر فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره نحوه شکل‌گیری این پوستر توضیح‌هایی ارائه داد.

وی درباره ایده شکل‌گیری طرح این پوستر گفت: از بخش‌هایی که در طراحی یک پوستر وجود دارد رنگ‌ها و عناصر آن است و برهمین اساس ایده اولیه کار از سمت معاونت فرهنگی کانون بود که گفتند می‌خواهیم تعدادی از بچه‌ها مرغک کانون را بسازند.

وی افزود: در ادامه، من رنگ‌بندی و طراحی شخصیت‌ها را انجام دادم. کانون را شبیه به خورشید و دریا دیدم برای همین از ترکیب دو رنگ زرد و نارنجی و آبی و سبز استفاده کردم. سبز رنگ مرغک کانون است و آبی رنگ دریا.

منتظری ادامه داد: از طرفی گوناگونی فعالیت‌های کانون هم در شخصیتها مشخص است؛ یکی نقاشی می‌کند، یکی عکاسی و…

این طراح پوستر تصریح کرد: کانون پرورش فکری خورشید و دریاست، خورشید در این پوستر کارکرد ذاتی‌اش را دارد؛ نور و گرما می‌بخشد و در گستره روشناییش همه چیز سبز می‌شود و رشد می‌کند. دریا هم با رویکردی نمادین بر حواشی تصویر می‌نشیند و خطوط موازی با آرامش و امواج متلاطم با هیجان و نشاط، میان نگاه‌ها می‌دوند.

وی افزود: رابطه میان کانون پرورش فکری و کودکان رابطه‌ای دوسویه است. کانون، مرغک سرزنده پر نقش و نگاریست که با کودکان معنا پیدا می‌کند و کودکان که یک‌رنگند همچون یک کل واحد با حضور در کانون بر امواج دانش و خلاقیت سوار می‌شوند و وجودشان همچنان که کانون را دوباره و دوباره از نو می‌آفریند در آغوش گرمابخش کانون رشد می‌کنند و آینده‌ی روشن ایرانی آباد و آزاد را رقم می‌زنند.

فاطمه منتظری در پایان گفت: یکی از بخش‌هایی که برای تبلیغات استفاده می‌شود بخش بصری مانند پوستر بروشور و... است. پوستر تاثیرگذار است و باعث می‌شود تمرکزها سمت آن موضوع بیاید. هر چه قدر پوستر امروزی‌تر باشد باعث جذابیت بیشتر برای مخاطب خواهد شد.

فعالیت‌های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با تعطیلی مدارس ابتدایی هم‌اکنون آغاز شده است و امسال با شعار «تابستونتو بساز» این فعالیت‌ها در بیش از یک‌هزار مرکز کانون در سراسر کشور اجرا می‌شود.

پوستر فعالیت‌های تابستان سال ۱۴۰۳ کانون منتشر شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =