کد خبر: 340676
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
بازدید 45
اولین جلسه کلاس‌داری مربی‌یاران کانون همدان برگزار شد

اولین جلسه توجیهی مربی‌یارهای کانون با حضور مدیرکل و کارشناسان برای آشنایی با شیوه تدریس و کلاس‌داری با محوریت "تابستانتو بساز" در این اداره کل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، اولین جلسه توجیهی مربی‌یارهای کانون با مدیرکل و کارشناسان برای آشنایی با شیوه تدریس در این اداره کل برگزار شد.

در این جلسه 8 نفر از مربی‌یارهای کانون در رشته‌های داستان‌نویسی، انیمیشن، برنامه نویسی با گوشی و عروسک بافی حضور داشتند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ضمن خوش آمدگویی به مربی‌یارها اظهار کرد: شما اولین مربی‌یارهای کانون هستید که تا چند روز دیگر وارد کارگاه شده و به کودکان و نوجوانان در رشته مهارتی خود آموزش می‌دهید و این مصوبه شواری نخبگان کانون بوده است.

اولین جلسه کلاس‌داری مربی‌یاران کانون همدان برگزار شد

معصومه ابراهیمی‌هژیر با بیان اینکه شعار امسال کانون "تابسانتو بساز" هست، ادامه داد: شما از اعضای فعال در مراکز همدان بوده‌اید که در طول این سال‌ها مهارتی را کسب کرده‌اید و اکنون به مرحله آموزش رسیده‌اید که می‌توانید یاری‌گر و همراه مربیان مراکز باشید و باید برای این شعار کانون برنامه‌ خوبی داشته باشید.

وی با بیان اینکه شما مربی‌یارها باید قبل از ورود به کلاس چند نکته را مد نظر داشته باشید، گفت: بعد از این باید عشق و علاقه شما به کانون چند برابر شود و خود شما افراد دیگر را جذب کانون کنید، بدانید که کانون 60 سال قدمت دارد و مرغک آن در طول این سالها تغییر نکرده است.

اولین جلسه کلاس‌داری مربی‌یاران کانون همدان برگزار شد

ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: شما باید با آگاهی به این موضوع که مهم‌ترین رسالت کانون در طول 60 سال کتاب و کتاب‌خوانی است در کارگاه‌های خود خوانش و معرفی کتاب داشته باشید.

وی با بیان اینکه در این مسیر هرگز دچار غرور نشوید و باید به گونه‌ای رفتار کنید که الگو باشید، افزود: از امروز تا 10 روز فرصت دارید طرح درس خود را بنویسید و مربی مسئول مراکز بدهید تا در جریان کلاس شما قرار بگیرند.

اولین جلسه کلاس‌داری مربی‌یاران کانون همدان برگزار شد

مدیرکل کانون اذعان داشت: در نوشتن طرح درس باید چند نکته را رعایت کنید: قراره چه آموزشی بدهید و چه هدفی دارید و هنرجوی شما در پایان تابستان قرار است که مهارتی را کسب کند، تکلیف هفته بعد و روزهای بعد را تا پایان دوره کاملا مشخص کنید و برای کلاس خود قانون بگذارید، در کلاس خود دوستانه رفتار کنید اما دوست صمیمی نشوید، با احترام رفتار کنید و سعی کنید شنونده خوبی باشید و شاگرد خود را برای کار خوب و رفتار خوبش تشویق کنید.

وی با بیان اینکه شما الگو هستید و باید لباس و پوشش مناسب داشته باشید، گفت: این پوشش هم برای دختران و هم برای پسران اهمیت دارد، حتما لیست حضور و غیاب داشته باشید، گروه مجازی داشته باشید و جویای هنرجوی خود باشید، بین آنها فرق نگذارید، به آنها امتیاز بدهید، چیدمان کلاس شما طوری باشد که همه را ببینید و... که البته نکات کلاس‌داری بسیار زیاد است و در کل شما باید اعتماد والدین را جلب کنید.

اولین جلسه کلاس‌داری مربی‌یاران کانون همدان برگزار شد

وی ادامه داد: طبق مصوبه، این جلسه را به صورت منظم هر ماه برگزار خواهیم کرد تا نقاط ضعف و قوت را بررسی کنیم تا پایان کلاس و تابستان خوبی را داشته باشیم و این طرح با موفقیت به سرانجام برسد که اگر در این مسیر با همراهی و همکاری شما به نتیجه برسیم می‌توانیم آن را در کل استان اجرا کنیم.

اولین جلسه کلاس‌داری مربی‌یاران کانون همدان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =