تجلیل از استاد جمشید مودی هنرمند فرش دستباف استان

در راستای معرفی مفاخر به نوجوانان و نگاه ویژه به نوجوان محوری در فعالیت ها، مرکز شماره یک بیرجند تجلیل از استاد جمشید مودی، هنرمند فرش دستباف استان را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی،مهدی مظهری مدیر کل کانون در صحبت هایش عنوان کرد: هدف از برگزاری بزرگداشت هنرمندان، معرفی به نسل نوجوان است. نوجوانان باید ابتدا هنرمندان استان و سپس هنرمندان کشور را بشناسند.

مظهری افزود: استاد جمشید مودی در زمینه فرش به عنوان گنجینه زنده بشر شناخته شده و در زمینه طراحی فرش، نقشه کشی، بافندگی، رنگ ریزی و نظارت فعالیت داشته و تاکنون تعداد ۵۰۰ تخته فرش در ابعاد مختلف و با طرح‌های بومی تولید کرده است که همه با رنگ رزی سنتی تولید شده است.

 در ادامه رئیس اتحادیه فرش استان در مراسم تجلیل از هنرمند فرش دستباف استان گفت: قدمت فرش خراسان جنوبی به ۷۰۰ سال برمی گردد و فرش استان بیشتر جنبه صادراتی دارد که ۹۵ درصد آن صادر می‌شود و به عنوان فرش تجاری معروف است.

کامیابی گفت: فرش مود و فرش درخش از سوی میراث فرهنگی ثبت جهانی شده است و فرش قهستان نیز در آستانه جهانی شدن است.

در این برنامه که جمعی از مسئولین، خانواده ها و اعضای نوجوان کانون حضور داشتند از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی از استاد جمشید مودی هنرمند تولید فرش استان متولد ۱۳۱۵ است که تمام عمر خود را در زمینه طراحی، نقشه کشی و تولید فرش تلاش کرده و نقشه‌های مختلفی را طراحی کرده است، تقدیر شد و در پایان نمایشگاه آثار هنرجویان رشته فرش استان نیز افتتاح گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =