کد خبر: 340757
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
فیلم «در آغوش درخت» نامزد جشنواره بین‌المللی تلویزیونی شانگهای شد

فیلم سینمایی «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا نامزد دریافت جایزه از بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تلویزیونی شانگهای چین شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فیلم سینمایی «در آغوش درخت» به تهیه کنندگی محمدرضا مصباح و سجاد نصراللهی‌نسب، محصول مشترک سازمان سینمایی سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

این فیلم به همراه چهار فیلم دیگر، نامزد دریافت جایزه در بخش رقابتی بهترین فیلم تلویزیونی خارجی از از این دوره جشنواره بین‌المللی تلویزیونی شانگهای چین شد.

جوایز بخش رقابتی جشنواره شامل بهترین سریال تلویزیونی، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، بهترین نقش مکمل مرد، بهترین نقش مکمل زن، بهترین تصویربرداری، بهترین کارگردان هنری، بهترین سریال تلویزیونی فیلم خارجی، بهترین فیلم داستانی خارجی، بهترین فیلم مستند، بهترین سریال مستند، بهترین انیمیشن، بهترین برنامه متنوع است.

در خلاصه داستان فیلم «در آغوش درخت» آمده است: «بحران پیچیده زندگی کیمیا و فرید که ۱۲ سال از ازدواجشان می‌گذرد، جهان زیبای فرزندانشان را بهم می‌ریزد. کودکانی که هیچ چیز جز سادگی و مهربانی را در زندگی نمی‌شناسند.»

بر اساس این خبر، جشنواره تلویزیونی شانگهای از زمان آغاز به کار خود در سال ۱۹۸۶، به فلسفه سینمای حرفه‌ای، دیدگاه بین‌المللی‌گرایی و سودمندی مردم از فیلم و سینما پایبند بوده و دائماً مکانیسم جشنواره را نوآوری کرده و سطح خدمات را بهبود می‌بخشد و نفوذ برند را افزایش می‌دهد.

این جشنواره خود را به یکی از مهم‌ترین بسترهای تبادل تلویزیون‌های بین‌المللی در آسیا تبدیل کرده ‌است و نقش فعالی در ترویج توسعه فرهنگ تلویزیون و صنعت تلویزیون چین، تسهیل تبادل فرهنگ تلویزیون چینی و جهان ایفا می‌کند.

امسال بیش از ۳۷۰۰ فیلم از ۱۰۵ کشور و منطقه برای مسابقه و نمایش (SIFF) دریافت شده ‌است.

بیست‌ونهمین دوره این جشنواره تلویزیونی از ۴ تا ۸ تیر ۱۴۰۳ (۲۴ تا ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴) در شهر شانگهای چین برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =