اجرای برنامه‌های فرهنگی- هنری مراکز همدان در سوگ روح الله

معرفی امام خمینی (ره) به عنوان یک رهبر جهانی برای کودکان و نوجوانان از وظایف اصلی کانون و مربیان آن است که به صورت خلاقانه و با زبان هنر این کار را انجام می‌دهند و روز ملکوتی شدن حضرت روح الله مراکز همدان با کمک اعضا برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، سید روح‌الله مصطفوی ملقب به امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بودند که در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ رحلت نمودند.

امام خمینی در روز بیستم جمادی الثانی ۱۳۲۰ هجری قمری مطابق با ۳۰ شهریـور ۱۲۸۱ هجری شمسی ( ۲۴ سپتامپر ۱۹۰۲ میلادی) در شهرستان خمین از توابع استان مرکزی ایران در خانواده ای اهل علـم و هجرت و جهاد پـای بـر خـاکدان طبیعت نهاد و در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ هجری شمسی به ملکوت اعی پیوست.

امام خمینی (ره) پس از درگذشت حضرت آیت الله بروجردی به مخالفت با سیاست‌های طاغوت برخاست و در قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ دستگیر و روانه تهران و زندانی گردید، پس از مدتی آزاد و به شهر مقدس قم مراجعت کرد. در قضیه تصویب کاپیتولاسیون (مصونیت مجرمین آمریکائی در ایران) با سخنرانی مهم و آتشین در مسجد اعظم قم دستگیر و به ترکیه و سپس به عراق تبعید گردید. او با سخنرانی‌های خود زمینه بیداری مردم را در سراسر ایران ایجاد کرده بود و همه خصوصا نوجوانان و جوانان از پیروان راستین او بودند. امام حتی در مدت اقامت خود در عرااق دست از مبارزه با رژیم پهلوی و استکبار برنداشت و در سال ۱۳۵۷ با هماهنگی رژیم پهلوی به رژیم بعث عراق، ایشان ناگزیر از خروج از عراق شده و با عزیمت به پاریس مبارزه و انقلاب امام  وارد مرحله تازه‌ای شد.

با اقامت امام خمینی (ره) در پاریس و انعکاس سخنان و نقطه نظرات ایشان در رسانه‌های غربی رژیم پهلوی در ضعف و انزوا قرار گرفت و با رهبری هوشمندانه و دقیق ایشان انقلاب اسلامی مردم ایران با خروج شاه و خانواده سلطنتی از ایران به روزهای اوج خود نزدیک شد و در نهایت در  ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ به ایران بازگشت و  انقلاب ایران در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ با رهبری امام به پیروزی رسید.

از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تا ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ حضرت امام همچنان رهبری انقلاب را به دوش کشید و انقلاب و کشور را از حوادث خطرناک و توطئه‌های گوناگون و جنگ ۸ ساله تحمیلی عراق و تحریم‌ها به سلامت و به خوبی رهبری کردند تا آنکه در ساعت ۲۰ / ۲۲ بعداز ظهر روز شنبه سیزدهـم خـرداد ماه سـال ۱۳۶۸ به دیار حق شتافتند.

امام خمینی (ره) رهبری فرزانه و حکیم بودند که بسیار به حوزه کودکان و نوجوانان اهمیت می‌دادند و خطاب به آنان سخنرانی‌های بسیاری دارند. از این رو معرفی این شخصیت بزرگ جهانی برای کودکان و نوجوانان از وظایف اصلی کانون و مربیان آن است که به صورت خلاقانه و درست این کار را انجام دهند که در این گزارش به بخشی از این فعالیت‌ها اشاره شده است:

مراکز فرهنگی- هنری در سوگ روح الله

مرکز فرهنگی- هنری شیرین‌سو

در آستانه سالروز عروج ملکوتی امام خمینی (ره) و همچنین قیام خونین ۱۵ خرداد، مرکز فرهنگی- هنری شیرین سو با همکاری کتابخانه رسالت این شهر ویژه برنامه"خورشید جماران" را با هدف آشنایی بیشترکودکان و نوجوانان با شخصیت و سیره زندگی امام راحل و همچنین معرفی قیام خونین ۱۵ خرداد در گلزار شهدای گمنام این شهر با جمع پر شور از اعضا برگزار کرد.

معرفی کتاب‌های "خورشید در کوچ " نوشته مریم جعفری و "بسوی آفتاب"نوشته علی اکبر جعفری ندوشن، اجرای سرود توسط اعضا، شعرخوانی و دکلمه‌خوانی از برنامه‌های اجرایی در این روز بود.

در پایان غبارروبی و عطرافشانی توسط اعضا صورت گرفت که با قرائت فاتحه و ذکر صلوات بر محمد و آل محمد(ص) به مقام شامخ شهدای گمنام ادای احترام کردند و با آرمان‌های والای امام خمینی(ره) و شهدای والامقام انقلاب، دفاع مقدس و شهدای خدمت تجدید میثاق دوباره کردند.

مراکز فرهنگی- هنری در سوگ روح الله

مرکز سیار روستایی

به مناسبت گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی در آموزشگاه قیام روستای شیرآباد برنامه‌ای برای دانش آموزان این روستا برگزار شد. در این برنامه‌دانش آموزان فرازهایی از وصیت نامه امام و بخشی از سخنان ایشان را خواندند.

مجتمع فرهنگی- هنری شهید آیت الله مدنی

در این مرکز با توجه به یکشنبه‌های تدبر قرآنی در طرح همای کانون، اعضا با سوره حمد و محتوای سوره، علت نامگذاری و فضیلت آشنا شدند و قصه‌گویی مرد مهربان با موضوع قصه قرآنی برای آنها توسط مربی فرهنگی صورت گرفت. در ادامه اعضا با موضوع رحلت امام خمینی (ره) نشریه دیواری درست کردند.

مراکز فرهنگی- هنری در سوگ روح الله

مرکز فرهنگی- هنری شماره ۳ همدان

مربیان مرکز ۳ همدان با توجه به چهارده خرداد خاطره تلخ رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) و از سوی دیگر قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ ویژه برنامه معرفی و روخوانی کتاب "مهربان مثل مسیح" را با حضور 50 نفر از اعضا و والدین آنها برگزار شد و صدا و سیمای همدان نیز برای ضبط برنامه حضور داشت.

همچنین معرفی شخصیت امام خمینی (ره) و معرفی وقایع ۱۵ خرداد و پخش فیلم نگهبان چشمه، معرفی کتاب‌هایی با موضوع امام خمینی (ره) و تهیه اینفو گرافی با موضوع" امام در کلام بزرگان" از دیگر برنامه‌های مرکز ۳ همدان بود. 

مراکز فرهنگی- هنری در سوگ روح الله

مرکز فرهنگی- هنری شماره ۳ ملایر

بمناسبت فرارسیدن ۱۴ خرداد ماه،  سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی، مراسمی با حضور اعضا و تعدادی از والدین مرکز شماره سه کانون ملایر برگزار شد. در این مراسم،  مربی مسئول مرکز سه ملایر ضمن تسلیت سالگرد ارتحال امام به بیان برخی از ویژگی های شخصیتی بنیانگذار جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: یکی از ابعاد شخصیتی امام، توجه عمیق به آینده سازان انقلاب اسلامی و نحوه تربیت آنان بود و در بسیاری از رهنمودهای ایشان خطاب به مسئولان و اولیا ، نکات ارزنده‌ای را بیان کرده‌اند.

وی در ادامه ، با اشاره به رعایت حجاب از دیدگاه امام، به فواید این مهم برای سالم سازی محیط جامعه تاکید کرد و از اعضا و والدین آنها خواست در بین فامیل و محله خود به ترویج فرهنگ حجاب و عفاف بپردازند. 
در ادامه یکی از اعضا مرکز سه ملایر، مقاله ای در خصوص امام خمینی و شخصیت انقلابی ایشان قرائت کرد.

مراکز فرهنگی- هنری در سوگ روح الله

مرکز فرهنگی- هنری شهرستان فامنین

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فامنین بمناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی رحمه‌الله علیه به معرفی شخصیت امام خمینی رحمه‌الله پرداخت و  قصه مهربان مثل مسیح برای ۱۵ نفر از اعضا قصه گویی شد.
در این برنامه کودکان و نوجوانان با  زحمات امام خمینی رحمه‌الله و تلاش‌های ایشان در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی آشنا شدند و  واقعه غم انگیز رحلت حضرت امام برایشان تعریف شد.

مراکز فرهنگی- هنری در سوگ روح الله

مرکز فرهنگی-هنری شماره ۵ همدان

برنامه کوچ خورشید  به مناسبت سالروز ارتحال رهبر کبیر اسلام در مرکز شماره پنج کانون همدان برای ۱۲ نفر از اعضای مرکز با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری برگزار شد. 
در این مراسم اعضا با شخصیت و زندگی امام راحل آشنا شدند و قصه یک گردنبند از کتاب گل‌های باغ خاطره از سوی مربی مرکز و همچنین کارگاه نقاشی توسط مربی هنری و خوانش  اشعاری از حضرت امام خمینی  برای اعضا برگزار شد.

مراکز فرهنگی- هنری در سوگ روح الله

مرکز فرهنگی-هنری شماره ۴ همدان

ویژه برنامه‌ای به مناسبت 14 خرداد ماه سالروز عروج ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در سالن مطالعه مرکز شماره ۴ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان همدان با حضور ۲۵ نفر از اعضای پسر با محوریت امام خمینی (ره)  یک حقیقت همیشه زنده است با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار شد. اعضا در این مراسم اعضا با شخصیت امام راحل آشنا شدند و زندگینامه امام خمینی با روایت یک قصه از سوی مربی مرکز بیان شد در ادامه مربی هنری کارگاه خوشنویسی اشعاری از حضرت امام خمینی را برای اعضا برگزار کرد. 

مرکز فرهنگی-هنری سرکان

مرکز سرکان در سالروز ارتحال امام راحل بنیانگذار انقلاب اسلامی با برنامه‌های معرفی شخصیت امام راحل و همچنین معرفی کتاب در کوچ خورشید برای اعضا انجام داد و اعضا که چندان شناختی از بنیانگذار انقلاب نداشتند با این مرد کبیر انقلاب آشنا شدند همچنین سفالگری با کتیبه‌های خمینی بت شکن را با خلاقیت خود درست کردند. در پایان با توجه به طرح هما و یکشنبه‌های قرآنی اعضا ثواب قرائت قرآن را به روح امام بزرگوارشان هدیه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =