کد خبر: 340773
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
باشگاه خبرنگاران نوجوان کانون  ایجاد می‌شود

مدیر کل کانون استان در خصوص باشگاه خبرنگاران کانون با مدیر مسئول روزنامه خراسان دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، محمدمهدی حسین‌پور مدیر کل کانون استان در دیداری با حسین سعیدی مدیر مسئول روزنامه خراسان در محل روزنامه دیدار و گفتگو کرد.

مدیر کل استان با اشاره به ظرفیت‌های کانون برای کودکان و نوجوانان خراسانی گفت: کانون به واسطه رسالتی که دارد به دنبال تربیت غیر رسمی و مداوم است. از همین روی واحدهای مختلف کانون در موضوعات و فعالیت‌های متفاوتی در ابتدا به دنبال شناسایی استعدادها و سپس پرورش مهارت‌های کودکان و نوجوانان هستند به گونه‌ای که بتوانند در جامعه مثمر ثمر واقع شوند.

ایشان با اشاره به هدف از ایجاد باشگاه خبرنگاران نوجوان افزود: با هدف تداوم مهارت‌آموزی کودکان و نوجوانان و ایجاد فرصت حضور در اجتماع، این باشگاه راه‌اندازی خواهد شد. به همین منظور با هدف هم‌افزایی و توان‌افزایی تفاهمی بین کانون پرورش و روزنامه خراسان به عنوان یکی از مهمترین و قدیمی‌ترین رسانه‌های خراسان ایجاد خواهد شد.

حسین‌پور گفت: در باشگاه خبرنگاران از ظرفیت مربیان توانمند و با تجربه کانون در حوزه های ادبی، هنری و فرهنگی بهره خواهیم برد چرا که اصلی‌ترین دغدغه کانون شناسایی استعدادها و مهارت‌هاست. یکی از این بسترها انجمن ادبی قاف است که حاوی استعدادهای برتر ادبی کودک و نوجوان است و با استمرار توام با نگاه تربیتی و آموزشی در حال اجرا است و قابلیت استفاده در حوزه خبری چه از منظر تولید محتوا، چه از منظر ویراستاری و تولید خبر را دارد.

حسین سعیدی با اشاره به  خاطرات شیرین‌کودکی خود از کانون گفت: بسیاری از دستاوردهای مهارتی امروز خود را مرهون کانون هستم و آن را محل امن و تاثیرگذاری برای آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان می‌دانم. ایشان در ادامه به ظرفیت مشهد به عنوان قطب فرهنگی ایران اشاره کرد و گفت: به جهت وجود مقدس امام رضا (علیه‌السلام) مشهد یکی از تاثیرگذارترین بخش‌های فرهنگی کشور است همچنین مشهد از گذشته در حوزه نشر بسیار مهم بوده است. وی افزود: در حوزه رسانه هم به واسطه حضور روزنامه‌های قدیمی همچون روزنامه خراسان و حضور رسانه‌هایی چون آخرین خبر و ... ظرفیت بسیار خوبی در  مشهد وجود دارد که این شهر را تبدیل به قطب رسانه نموده و جریان سازی و تاثیرگذاری خبر را هدایت می‌کند.

سعیدی از همکاری و هم‌افزایی کانون و روزنامه خراسان به عنوان دو نهاد قدیمی و مورد اعتماد مردم و خانواده‌ها استقبال کرد و آن را منشاء اتفاقات بزرگی در حوزه رسانه نوجوان دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =