کد خبر: 340917
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
۱۰۰۰ قفسه کتاب در مدارس مناطق محروم نصب می‌شود

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: تا پایان امسال ۱۰۰۰ قفسه کتاب درمناطق محرومی مانند مناطق مرزی و عشایری که تردد به آن‌ها مشکل است و امکانات فرهنگی ندارند، نصب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان،«فرهاد فلاح» در حاشیه بازدید از مرکز شماره ۲ گنبدکاووس  اظهار کرد: کانون با هزار و ۴۲ مرکز و حدود ۴۰ هکتار کتابخانه  با ۱۰ میلیون نسخه کتاب در سراسر کشور فعالیت دارد که ۱۵۰ مرکز آن به صورت کتابخانه سیار به ۲ هزار و ۵۰۰ روستا خدمات رسانی می کنند.

معاون فرهنگی کانون افزود: نیم میلیون عضو مرتبط با مراکز کانون داریم که در مراکز فرهنگی هنری سراسر کشور حضور فعال دارند.

وی ادامه داد: بیش از ۳۶۰ مرکز کانون زبان درکشور وجود دارد و ۱۰ زبان در این مراکز آموزش داده می‌شود و امسال برای نخستین‌بار آموزش زبان فارسی با هدف ترویج ادبیات فارسی و قوی کردن ارتباط کودکان با این زبان و با محوریت «گلستان سعدی» به این مراکز اضافه شده است.

فلاح خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکنون حدود سه‌هزار عنوان کتاب، ۳۵۰ عنوان اسباب بازی  و ۳۰۰ عنوان فیلم و انیمیشن و تولید کرده است که در این راستا فیلم «بچه زرنگ» ساخته کانون با ۲ میلیون نفر مخاطب، بیشترین بازدید را در سینمای کودک و نوجوان داشت.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که تا پایان امسال ۱۰۰۰ قفسه کتاب درمناطق محرومی مانند مناطق مرزی و عشایری که تردد به آن‌ها مشکل است و امکانات فرهنگی ندارند، نصب می‌شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: شروع فعالیت تابستانه کانون پرورش فکری با شعار " تابستانتو بساز"  آغاز شده است و بیش از ۶۰ فعالیت در مراکز پرورش فکری با توجه به ظرفیت و اقلیم آن منطقه به کودکان و نوجوانان ارائه می شود.

وی عنوان کرد: امسال برای نخستین بار دوره‌های آموزشی خبرنگاری، روزنامه‌نگاری و تندخوانی نیز در کانون ارائه می‌شود.

۱۰۰۰ قفسه کتاب در مدارس مناطق محروم نصب می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =