گزارشی از برنامه‌های کانون در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد

ویژه‌برنامه‌های بزرگ‌داشت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و قیام تاریخی ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ با حضور کودکان و نوجوانان در مراکز کانون پرورش فکری سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان سراسر کشور هم‌زمان با سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد ویژه‌برنامه‌های متنوعی برگزار کردند که در ادامه می‌خوانید:

برپایی کارگاه‌های هنری در کانون آذربایجان شرقی

برنامه‌های کانون آذربایجان شرقی با هدف آشنایی اعضای مراکز کانون با زندگی و شخصیت والای بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) و قیام تاریخی ۱۵ خرداد در سال ۱۳۴۲ برگزار شد.

گزارشی از برنامه‌های کانون در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد

فضاسازی مراکز فرهنگی هنری، معرفی کتاب، قصه‌گویی، خوانش شعر و قطعه‌های ادبی و برپایی کارگاه‌های هنری و ادبی از جمله فعالیت‌ها و برنامه‌هایی بود که به این مناسبت در مراکز کانون آذربایجان شرقی اجرا شد.

حضور فعال کودکان و نوجوانان به همراه مربیان در مراسم و آئین‌هایی که به همین مناسبت در شهرهای مختلف استان برگزار ‌شد، از بخش‌های قابل توجه این برنامه‌ها بود.

برگزاری نشست‌های تخصصی در کانون آذربایجان غربی

به مناسبت ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد ویژه برنامه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و دینی با موضوع نقش و تأثیرگذاری حضرت امام(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و سیره و روش زندگی آن امام بزرگوار در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی برای کودکان و نوجوانان اجرا شد.

گزارشی از برنامه‌های کانون در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد

براین اساس فضاسازی مراکز، برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف، محافل انس با قرآن کریم در مراکز، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، معرفی و روخوانی کتاب در مورد حضرت امام خمینی(ره)، برگزاری نشست‌های تخصصی ویژه نوجوانان، کاردستی، تولیدات محتوایی و تصویری بر بستر فضای مجازی، معرفی شخصیت امام، معرفی ایام و وقایع و برگزاری عصر شعر مهم‌ترین برنامه‌های برگزار شده در گرامی‌داشت سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و سال‌روز قیام ۱۵ خرداد در مراکز کانون آذربایجان غربی بود.

روایتی از «مرد بی‌نظیر تاریخ ایران» در کانون اردبیل

یادبود ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد با اجرای برنامه‌های مختلف در مراکز کانون پرورش فکری استان اردبیل برگزار شد.

برهمین اساس ویژه برنامه «مهربان مثل مسیح»  در مرکز یک پارس‌آباد با حضور اعضا و جمعی از اولیا اجرا شد. در این برنامه مادران برای امام خمینی(ره) نامه نوشته و دل‌تنگی‌های خود در فراق بنیان‌گذار انقلاب اسلامی را ابراز کردند.

گزارشی از برنامه‌های کانون در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد

اعضای مرکز نیز در کارگاه هنری با به تصویر کشیدن نقاشی‌های زیبا، یاد و نام امام خوبی‌ها را گرامی داشتند.

همچنین ویژه‌برنامه «در سوگ آفتاب» در کانون مرکز دولت‌آباد اجرا شد. در این برنامه بیست عضو مرکز، با شخصیت معمار انقلاب اسلامی و همچنین واقعه قیام خونین ۱۵ خرداد آشنا شدند.

معرفی کتاب «گل‌های باغ خاطره»، شعرخوانی، قصه‌گویی، کاردستی با محوریت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد از دیگر فعالیت‌های اجرا شده برای کودکان و نوجوانان عضو کانون دولت‌آباد در این مناسبت بود.

برنامه «فدائیان خدمت» در مرکز یک کانون کوثر و روایتی از «مرد بی‌نظیر تاریخ ایران» در کانون انگوت از دیگر برنامه‌های کانون استان اردبیل بود که به مناسبت ارتحال امام خمینی (ره) برگزار شد.

معرفی شخصیت امام خمینی(ره) در کانون اصفهان

مربیان و اعضای مرکز شماره ۱۲ اصفهان با ویژه برنامه‌های فرهنگی هنری، سال‌روز رحلت امام راحل(ره) و یاد و نام رئیس‌جمهور شهید سیدابراهیم رئیسی و همراهانشان را گرامی داشتند.

تلاوت قرآن، پرسش و پاسخ درباره‌ی ارزش و اهمیت خدمت به مردم، معرفی شخصیت امام خمینی(ره)، رئیس‌جمهور شهید و دیگر شهدای خدمت، برگزاری کارگاه‌های اوریگامی، کاردستی، کارت‌پستال‌سازی و فضاسازی مرکز با مشارکت اعضا، از جمله فعالیت‌هایی بود که به مناسبت این ایام در مرکز شماره ۱۲ کانون پرورش فکری اصفهان برگزار شد.

گزارشی از برنامه‌های کانون در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد

همچنین مهدی آقایاری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان به مناسبت سالروز رحلت امام راحل و قیام خونین پانزده خرداد پیامی صادر کرد و این ایام را گرامی داشت.

ویژه برنامه‌ی «پیر جماران» در کانون البرز

مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری در کرج و هشتگرد ویژه برنامه‌هایی را به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) برگزار کردند.

برهمین اساس در مرکز هشتگرد ویژه‌برنامه‌ی «پیر جماران» برگزار شد و پس از معرفی وقایع ۱۴ و ۱۵ خرداد تعدادی از اعضای نوخوان مرکز از طریق گفت‌وگو و طرح‌های دیواری مرکز، با شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران آشنا شدند.

گزارشی از برنامه‌های کانون در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد

در ادامه با سفری مجازی به «جماران» و خانه و محل زندگی امام(ره) با روخوانی کتاب «مهربان مثل مسیح» نوشته محمود جوانبخت، از طریق خواندن خاطره یکی از کودکان مسیحی دهکده نوفل لوشاتو فرانسه در زمان تبعید امام خمینی(ره) انجام گرفت که ضمن این روخوانی اعضا با شخصیت اجتماعی و ویژگی‌های اخلاقی امام آشنا شده و ارزش‌های انقلاب و اندیشه‌های برگرفته از تعالیم اسلامی بنیانگذار انقلاب به آنان معرفی شد و تصویرسازی از این کتاب هم پایان بخش این برنامه بود.

همچنین در مرکز مجتمع آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون کرج کودکان و نوجوانان با حضور در برنامه‌ی «مهربان مثل باران» ضمن آشنایی با شخصیت امام خمینی(ره) کارت یادبودی با این موضوع ساختند.

قصه‌گویی و معرفی کتاب «مهربان مثل مسیح»، برگزاری نشست ادبی و روخوانی بخش‌هایی از کتاب «امام خمینی» از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

این مراکز و دیگر مراکز ثابت کانون با تولید محتوا در فضای مجازی نیز به معرفی شخصیت امام(ره) پرداختند.

در ادامه همکاران مرکز شماره ۲ کانون کرج ضمن فضاسازی مرکز و اجرای فعالیت‌هایی برای معرفی شخصیت امام خمینی(ره)، معرفی وقایع و شعرخوانی، این دو مناسبت را برای اعضا توضیح دادند.

در مرکز شماره ۳ کانون کرج هم مربیان با اجرای طرح دیواری با عنوان «معمار کبیر انقلاب» کودکان و نوجوانان را با امام خمینی(ره) و شخصیت والای ایشان آشنا کردند.

صبح شعر «مویه‌های خرداد» در کانون ایلام

صبح شعر «مویه‌های خرداد» به مناسبت سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در مرکز ۳ کانون ایلام با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی، کارشناسان، مربیان و اعضای انجمن ادبی شهر ایلام از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی استان برگزارشد.

گزارشی از برنامه‌های کانون در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد

این برنامه شعرخوانی در دو بخش شعرخوانی اعضای انجمن ادبی با موضوع رحلت امام(ره) و بزرگ‌داشت یاد شهدای خدمت و غزل‌خوانی از دیوان اشعار حضرت امام(ره) از سوی کارشناس ادبی و مربیان و اعضای ادبی برگزار شد.

فاطمه رستگار مدیرکل کانون استان نیز به مناسبت سالگرد رحلت امام(ره) و قیام پانزده خرداد پیامی صادر کرد و این ایام را گرامی داشت.

مسابقه کتابخوانی در کانون بوشهر

مسابقه کتابخوانی «وصیت‌نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی(ره)» به کوشش اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر به مناسبت سال‌روز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب با محوریت کتاب «وصیت‌نامه سیاسی-الهی امام خمینی(ره)» ویژه نوجوانان برگزار شد.

گزارشی از برنامه‌های کانون در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد

هدف از برگزاری این مسابقه آشنایی نوجوانان امروز با اندیشه‌ها و سیره حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب بود.

ویژه‌برنامه دو تماشاخانه سیار در کانون تهران

به مناسبت سال‌روز عروج ملکوتی امام خمینی(ره) و همچنین قیام ۱۵ خرداد ویژه‌برنامه‌های متنوعی با هدف آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با شخصیت و سیره زندگی امام راحل در مرقد مطهر ایشان با دو تماشاخانه سیار کانون اجرا شد.

گزارشی از برنامه‌های کانون در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد

معرفی ویژگی‌های امام خمینی(ره) همراه با معرفی شخصیت، قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی وقایع و اجرای سرود با حضور پرشور جمعی از کودکان و نوجوانان و با محوریت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) از جمله برنامه‌های اجراشده ازسوی مربیان فرهنگی کانون استان تهران در این دو تماشاخانه بود.

معرفی کتاب در کانون خوزستان

مربیان کانون در شهرهای اهواز، ایذه، اندیکا، آغاجاری، بهبهان، باغملک، ماهشهر، رامشیر، امیدیه، بندر امام، هندیجان، آبادان، خرمشهر، حمیدیه، سوسنگرد، بستان، ملاثانی، شوشتر، دزفول، اندیمشک، لالی، مسجد سلیمان، گتوند، رامهرمز، شوش، هویزه، منیوحی و هفتگل با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری، کودکان و نوجوانان استان را با آرمان‌ها، زندگی و شخصیت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و وقایع قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ آشنا کردند.

قصه‌گویی یکی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای این ایام بود و مربیان کانون به وسیله‌ی آن زندگی امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد را برای بچه‌ها بازگو کردند.

گزارشی از برنامه‌های کانون در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد

بحث آزاد و معرفی کتاب از دیگر برنامه‌های مراکز کانون خوزستان در گرامی‌داشت این ایام بود که در آن بیش از ۲۰ عنوان کتاب‌های منتشر شده کانون شامل «گل‌های باغ خاطره»، «در طلوع آزادی»، «امام آمد»، «آن جمعه»، «نماز سبز»، «نیمکت‌های پاییزی»، «شکست طبس» و... که با موضوع امام خمینی(ره) در مراکز کانون استان موجود است، از سوی مربیان به بچه‌ها معرفی شد.

مربیان کانون همچنین با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی، کودکان و نوجوانان را با سیره‌ی عملی، استکبارستیزی، ساده زیستی و... امام خمینی(ره) آشنا کردند.

ویژه‌برنامه «در سوگ امام پروانه‌ها» در کانون زنجان

در کانون استان زنجان ویژه‌برنامه «در سوگ امام پروانه‌ها» با حضور ۱۹ نفر از اعضای کودک مرکز برگزار شد.

در این برنامه که با هدف آشنایی اعضا با شخصیت والای این رهبر بزرگ و بزرگ‌داشت یاد و نام امام خمینی(ره) برگزار شد، برنامه‌های مختلفی از قبیل معرفی شخصیت امام خمینی(ره)، شعرخوانی درباره امام(ره)، معرفی کتاب «مهربان مثل مسیح»، پخش نماهنگ «رفتار امام با بچه‌ها» و ایستگاه کاردستی اجرا شد.

در این برنامه اعضا، پروانه‌هایی را که درست کرده بودند در کنار عکس رهبر انقلاب گذاشتند و یاد و نام این رهبر مهربان را گرامی داشتند.

همچنین مرکز فرهنگی هنری زرین‌آباد به مناسبت ارتحال جانگداز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) ویژه برنامه «خورشید در کوچ» را برگزار کرد. این برنامه‌ها شامل معرفی وقایع، معرفی شخصیت امام راحل، رنگ‌آمیزی نقاشی، دل‌نوشته با عنوان امام خوبی‌ها و نمایش کلیپی از رفتار امام با بچه‌ها بود.

شعرخوانی در کانون سیستان و بلوچستان

مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد را گرامی داشتند.

معرفی شخصیت امام خمینی(ره)، شعرخوانی، قصه‌گویی، معرفی وقایع و ایام، نقاشی، سفالگری، ساخت نماهنگ و برگزاری مسابقه‌ اطلاعات عمومی در این زمینه بخشی از برنامه‌های مراکز کانون پرورش فکری استان بود.

گزارشی از برنامه‌های کانون در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد

در برخی از مراکز، مسئولان نیز در جمع اعضای کانون حاضر شدند و برای آنان درباره‌ی مناسبت‌های مورد بحث، صحبت کردند؛ همچنین مربیان با حضور در مراسم محوری شهرستان‌ها با دیگر سازمان‌ها همکاری داشتند.

همچنین تبیین اهمیت انقلاب اسلامی برای کودکان و نوجوانان به عنوان بخشی از جامعه، آشنایی با شخصیت رهبر، برپایی نمایشگاه‌های مرتبط با زندگی و آثار امام خمینی(ره)، برگزاری کارگاه‌ها و سخنرانی‌ها از سوی مربیان و متخصصان در مورد شخصیت امام راحل و ارزش‌های ایشان، آشنایی با خدمات امام(ره)، تبیین اهمیت و تأثیر انقلاب اسلامی بر ایران و جهان از جمله برنامه‌هایی بود که در مراکز کانون استان برگزار شد.

معرفی کتاب «خورشید در کوچ» در کانون قزوین

مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری استان قزوین با چند فعالیت مناسبتی سال‌روز رحلت امام(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد را گرامی داشتند.

مرکز فرهنگی هنری شماره یک قزوین ویژه‌برنامه‌ای را با حضور ۲۰ عضو نوجوان اجرا کرد. قصه‌گویی از زندگی امام(ره)، معرفی وقایع ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و نقش هدایت و رهبری اتفاقات آن زمان از سوی امام(ره)، روخوانی کتاب «مهربان مثل مسیح» از فعالیت‌های این برنامه بود.

این مرکز هم‌چنین به مناسبت حوادث اخیر در غزه و رفح در فلسطین اشغالی با حضور اعضای مرکز چند فعالیت اجرا کرد.

همچنین مرکز فرهنگی و هنری کانون الوند ویژه برنامه ارتحال امام(ره) و شهدای خدمت را با حضور ۵۰ عضو کودک و نوجوان برگزار کرد. کارگاه هنری چاپ دستی عکس امام به روایت خاطرات انقلاب، کارگاه تکه‌چسبانی گل لاله، معرفی شهدای خدمت، معرفی وقایع و معرفی کتاب «آخرین هجرت» از فعالیت‌های این برنامه بود.

مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون تاکستان نیز ویژه‌برنامه‌های متنوعی اجرا کرد. این برنامه شامل فعالیت‌های فضاسازی به مناسبت این ایام، معرفی وقایع، معرفی شخصیت امام در قالب طرح دیواری، معرفی کتاب «خورشید در کوچ»، روخوانی کتاب «مهربان مثل مسیح» و برگزاری کارگاه کاردستی شمع با اوریگامی برای اعضای کودک و نوجوان بود.

در ادامه مرکز فرهنگی و هنری کانون ضیاآباد به این مناسبت فعالیت‌های معرفی کتاب، معرفی شخصیت امام خمینی (ره) و وقایع ۱۵ خرداد را با حضور اعضای نوجوان اجرا کرد.

در مرکز فرهنگی و هنری کانون اقبالیه هم با حضور ۲۳ عضو فعالیت‌های معرفی ایام وقایع، معرفی شخصیت امام خمینی (ره)، معرفی کتاب «دهکده نوفل لوشاتو» و آموزش اوریگامی گل انجام شد.

همچنین ویژه‌برنامه‌ای با حضور ۴۱ نفر از اعضا و خانواده‌هایشان برای شهدای خدمت برگزار شد که در این برنامه فعالیت‌های شاهنامه‌خوانی، مسابقه، شعرخوانی و سرود تدارک دیده شده بود.

آشناسازی کودکان و نوجوانان با اهداف امام خمینی(ره) در کانون کرمان

مراسم گرامی‌داشت سال‌روز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و یادبود شهدای خدمت، رئیس جمهور شهید سیدابراهیم رئیسی و هیات همراه به همت آموزش و پرورش و همکاری کانون پرورش فکری استان کرمان ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ در اداره‌کل آموزش و پرورش برگزار شد.

گزارشی از برنامه‌های کانون در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد

در این مراسم که با حضور حسن علیدادی امام جمعه، اکبر خدادادی مدیرکل ‌کانون پرورش فکری، رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان و فرهنگیان استان برگزار شد، نماینده ولی‌فقیه با برشمردن سجایای برخی از مراجع تقلید، امام خمینی(ره) را مرجع متمایز و اعلم خواند و بر لزوم آشناسازی کودکان و نوجوانان با اهداف امام خمینی(ره) تأکید کرد.

همچنین دیگر سخنرانان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و یاد و خاطره شهدای خدمت را که به‌تازگی به درجه رفیع شهادت رسیدند را زنده نگه داشتند.

معرفی امام خمینی (ره) در کانون کرمانشاه

به مناسب سال‌روز ارتحال امام خمینی(ره) برگی از زندگی ایشان ازسوی عضو نوجوان فعال کانون استان کرمانشاه گردآوری شد و به توصیف ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی(ره) پرداخت.

گزارشی از برنامه‌های کانون در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد

ویژه برنامه «اندوه آفتاب» در کانون گیلان

در استان گیلان آیین‌های سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام‌خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد با عنوان «اندوه آفتاب» برگزار شد.

تبیین اندیشه‌های بلند امام راحل(ره) و آشناسازی هرچه‌بیش‌تر آینده‌سازان ایران اسلامی با میراث ماندگار معمار کبیر انقلاب اسلامی(ره) در قالب شیوه‌های هدفمند و آموزش‌های غیرمستقیم، از اهداف برگزاری آیین‌های گرامی‌داشت سی‌وپنجمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) و یوم‌الله ۱۵ خرداد بود.

این آیین‌ها از سوی همکاران ستادی و مربیان مراکز فرهنگی هنری ثابت، فراگیر، کتاب‌خانه‌های پستی و مراکز سیار شهری و روستایی و بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی این مجموعه در سراسر استان برگزار شد.

گزارشی از برنامه‌های کانون در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد

فضاسازی مناسب در ستاد و مراکز فرهنگی هنری، برگزاری مسابقه‌کتاب‌خوانی «راه روشن» با بهره‌گیری از وصیت‌نامه سیاسی و الهی امام‌خمینی(ره)، برپایی نمایشگاه کتاب، تولید محتوا و انتشار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با همراهی خبرنگاران نوجوان و کانون‌یاران، از جمله برنامه‌های این ایام‌ بود.

برگزاری صبح‌ شعر «اندوه واژه»، برپایی کارگاه‌ قصه‌گویی «روایت کوچ خورشید» برگزاری ‌مسابقه‌ نقاشی «به‌رنگ‌سوگ»، اجرای مسابقه خوش‌نویسی«مشق‌یار» و برگزاری پویش عکاسی «در فراق خورشید» و معرفی شخصیت‌شهید سیدیونس رودباری، اولین شهید قیام خونین پانزده خرداد ۱۳۴۲ در قالب ویژه‌برنامه «اولین چراغ، اولین شهید» از دیگر برنامه‌هایی بود که کانون استان گیلان برگزار کرد.

پویش ادبی نامه‌ای به امام خمینی(ره) در کانون لرستان

به مناسبت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) پویش ادبی نامه‌ای به امام(ره) در اداره کل کانون پرورش فکری استان لرستان به همت آفرینش‌های ادبی کانون استان برای گروه سنی کودک و نوجوان برگزار شد.

گزارشی از برنامه‌های کانون در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد

هدف از این پویش معرفی شخصیت و اندیشه‌های امام(ره)، شهدای مقاومت و خدمت، نمایشگاه آثار نقاشی اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان بود.

همچنین فضاسازی مراکز، قصه‌گویی با موضوع (از تولد تا عروج)، معرفی شخصیت امام(ره)، معرفی کتاب «قیام- زندگی و رحلت امام(ره)» و «خورشید در کوچ»، دلنوشته‌های ادبی و ساخت کتیبه‌های سفالین و... معرفی وقایع و ایام برای آشنایی اعضا از برنامه‌های مراکز در سراسر استان بود.

بررسی کتاب «حرکت آغاز شد» در کانون مازندران

به مناسبت ایام ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)، کانون پرورش فکری شهرستان سیمرغ با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، مسابقه کتاب‌خوانی امام راحل را با هدف تبیین و آشنایی هرچه بیشتر با شخصیت و اهداف امام راحل برگزار کرد.

گزارشی از برنامه‌های کانون در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد

همچنین در کارگاه معرفی و نقد کتاب مرکز فرهنگی هنری کانون رامسر، تأثیر تاریخ بر داستان، مورد نقد و بررسی قرار گرفت. در این کارگاه، ضمن آشنایی با کتاب «حرکت آغاز شد» و شیوه نگارش حمیدرضا شاه‌آبادی، تأثیر تاریخ بر داستان‌نویسی بررسی شد. این کتاب یک روایت تاریخی صرف از رویدادهای انقلاب است.

معرفی ایام در کانون هرمزگان

مرکز فرهنگی هنری کوی پلیس بندرعباس به مناسبت سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد در ویژه برنامه‌ای با حضور اعضا به معرفی این ایام پرداخت.

در این ویژه‌برنامه بهنوش بلالی‌پور مربی ادبی کانون به معرفی شخصیت برجسته و گران‌قدر بنیانگذار انقلاب اسلامی و این‌که چه کارهای بزرگ و ارزشمندی برای زنده نگه داشتن دین اسلام و مبارزه با ظلم و ستم در آن دوران انجام دادند پرداخت و با اعضا گفت‌وگو کرد.

گزارشی از برنامه‌های کانون در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد

گفتنی است این برنامه با حضور ۲۲ نفر از اعضای فعال و مستمر در مرکز آغاز و با برگزاری مسابقه پازل با توجه به تصویر شخصیت امام خوبی‌ها در بین اعضا پایان یافت.

برگزاری برنامه‌های متنوع در کانون همدان

به مناسبت سال‌گرد ارتحام امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد مراکز کانون همدان برنامه‌های متنوعی برگزار کردند.

مرکز فرهنگی هنری شیرین‌سو با همکاری کتابخانه رسالت این شهر ویژه برنامه «خورشید جماران» را با هدف آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با شخصیت و سیره زندگی امام راحل و همچنین معرفی قیام خونین ۱۵ خرداد در گلزار شهدای گمنام این شهر با جمع پر شوری از اعضا برگزار کرد.

معرفی کتاب‌های «خورشید در کوچ» نوشته مریم جعفری و «بسوی آفتاب» نوشته علی‌اکبر جعفری‌ندوشن، اجرای سرود ازسوی اعضا، شعرخوانی و دکلمه‌خوانی از برنامه‌های اجرایی در این روز بود.

در پایان غبارروبی و عطرافشانی ازسوی اعضا صورت گرفت که با قرائت فاتحه و ذکر صلوات، به مقام شامخ شهدای گمنام ادای احترام و با آرمان‌های والای امام خمینی(ره) و شهدای والامقام انقلاب، دفاع مقدس و شهدای خدمت تجدید میثاق کردند.

گزارشی از برنامه‌های کانون در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد

همچنین در آموزشگاه قیام روستای شیرآباد برنامه‌ای برای دانش‌آموزان این روستا برگزار شد. در این برنامه ‌دانش‌آموزان فرازهایی از وصیت‌نامه امام و بخشی از سخنان ایشان را خواندند.

در این مرکز با توجه به یکشنبه‌های تدبر قرآنی در طرح همای کانون، اعضا با سوره حمد و محتوای سوره، علت نام‌گذاری و فضیلت آن آشنا شدند و قصه‌گویی مرد مهربان با موضوع قصه قرآنی برای آنها ازسوی مربی فرهنگی صورت گرفت. در ادامه اعضا با موضوع رحلت امام خمینی(ره) نشریه دیواری درست کردند.

مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ همدان، مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ ملایر، مرکز فرهنگی هنری شهرستان فامنین، مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ همدان، مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ همدان و مرکز فرهنگی هنری سرکان نیز برنامه‌های متنوعی داشتند.

برپایی نمایشگاه کتاب از آثار امام خمینی(ره) در کانون یزد

به مناسبت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد ویژه‌برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، علمی، دینی و... در مراکز فرهنگی و هنری ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد با موضوع ویژگی‌های حضرت امام و نقش و تأثیر ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی تدارک و این برنامه‌ها از سوی اعضا و مربیان برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها در سراسر کشور اجرا شد.

گزارشی از برنامه‌های کانون در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد

همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی مرتبط با سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در مساجد و حسینیه‌های روستاها از سوی مربیان کتابخانه سیار روستایی کانون، برگزاری محفل انس با قرآن با دعوت از روحانیان و قاریان در مراکز کانون شهرهای مختلف، برپایی نمایشگاه کتاب از آثار امام خمینی(ره) در مراکز، برگزاری نمایشگاه‌های مجازی و حضوری عکس و نقاشی از امام خمینی(ره)، برپایی مراسم در بقاع متبرکه ویژه رحلت امام خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد، تهیه پیام‌های کوتاه، پادکست، نماهنگ‌های متنی و تصویری مرتبط در فضاهای مجازی از فعالیت‌های انجام شده در این مناسبت‌ها بود.

در این برنامه‌ها پرداختن به موضوع شهادت خدمت‌گزاران نظام با کلید واژه‌های انقلابی‌گری، قدرشناسی، خدمات دولت، خدمت به محرومان، خادم‌الرضا، ایران‌قوی، خدمت‌گزاری، شهادت، ایران، حرکت نظام و امید به آینده دنبال شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =