کد خبر: 340948
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۱
بازدید 23
شادمانی اعضا از جشن عروسی "بانوی آب و شاه مردان"

مراسم جشنی به مناسبت اول ذی الحجه در مراکز کانون برگزار شد و اعضا در این جشن به شادمانی پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، اول ما ذی‌الحجه مصادف با سالروز ازدواج آسمانی حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) در برخی از مراکز فرهنگی- هنری همدان با توجه به روز نامداران در طرح هما شخصیت سرور زنان عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و امام علی (ع) به اعضا معرفی شد.

یکی از آن مرکز فرهنگی- هنری تویسرکان است که مربی ادبی کانون در ابتدا یکی از سروده‌های خود  در ارتباط با ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا(س) را با عنوان «عروسی» برای بچه‌ها خواند و اعضا هم آن شعر را جمع خوانی کرده و با آن دست زدند.

شادمانی اعضا از جشن عروسی "بانوی آب و شاه مردان"

در ادامه مربی از اعضا خواست یک نقاشی زیبا مرتبط با موضوع این شعر بکشند و سپس ضمن قصه گویی ماجرای حدیث شریف کساء به زبان کودکانه، شخصیت ارزشمند حضرت زهرا (س) را به عنوان محور اتصال نبوت و امامت برای بچه ها معرفی کرد و توجه آنها را به این نکته جلب نمود که آنقدر این بانوی بزرگوار مقام والا و ارجمندی دارند که در حدیث کساء خدای متعال در پاسخ به حضرت جبرییل که می‌پرسند آن پنج نفری که زیر عبا نشسته‌اند و زمین و زمان و تمام عالم هستی به خاطر آنها آفریده شده چه کسانی هستند؟ می‌فرماید: « هُم فاطمةُ و اَبوها و بَعلُها و بَنوها» یعنی آنها فاطمه و پدرش و همسرش و پسرانش هستند.

حتی خدای بزرگ هم پنج تن آل عبا را به فراخور نسبتشان با حضرت زهرا (س) معرفی می‌کند! و در پایان بچه‌ها شعری در وصف حضرت زهرا(س) را از کتاب تو بوی سیب می‌دهی سروده  جعفر ابراهیمی خواند.

شادمانی اعضا از جشن عروسی "بانوی آب و شاه مردان"

مرکز فرهنگی- هنری شهرستان فامنین

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فامنین به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها به معرفی وقایع و معرفی شخصیت پرداخت. در این برنامه ۲۴ نفر از کودکان و نوجوانان شرکت داشتند. همچنین اعضا در کلاس نقاشی این روز را به تصویر کشیدند و در کلاس سفالگری با ساخت دسته گل این روز را گرامی داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =