کد خبر: 341029
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
بازدید 26
مربی کتاب‌خانه پستی کانون پرورش فکری قم تقدیر شد

محبوبه حسنی بافرانی مربی کتاب‌خانه‌ پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم برای امانت بیشترین تعداد کتاب در سال ۱۴۰۲ تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی کانون، کانون پرورش فکری ۴۱ کتابخانه پستی در سراسر کشور دارد و مربیان آن در بازه زمانی اول فروردین ۱۴۰۲ تا اول فروردین ۱۴۰۳ درمجموع ۸۰هزار و ۹۶۸ جلد کتاب به کودکان و نوجوانان امانت داده‌اند.

بر همین اساس فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری از مربیان کتاب‌خانه‌های پستی که بیشترین تعداد کتاب را در سال ۱۴۰۲ به اعضا امانت داده‌اند، قدردانی کرد.

بر اساس این خبر محبوبه حسنی‌بافرانی مربی کتاب‌خانه پستی استان قم با ۶۳۲۸ تعداد امانت کتاب قدردانی شد. کتاب‌خانه پستی قم در جایگاه چهارمین استان با بیشترین امانت کشور در میان کتاب‌خانه‌های پستی قرار دارد. 

کتاب‌خانه‌های پستی کانون پرورش فکری فرصتی برای دسترسی کودکان و نوجوانان به کتاب است. این کتاب‌خانه‌ها در نقاط دور افتاده، صعب‌العبور و بدون کتاب‌خانه، کتاب‌های متناسب و مورد نیاز را به‌دست مخاطبان و علاقه‌مندان می‌رساند.

مربیان کتاب‌خانه‌های پستی تلاش می‌کنند علاوه بر ارسال و امانت‌دهی کتاب، با استفاده از شیوه‌های متنوع و جذاب، اعضا را به انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و... ترغیب و آن‌ها را به نقد و بررسی کتاب و فعالیت‌های گروهی تشویق کنند تا از این راه استعدادها بهتر شناسایی شود.

یادآوری می‌شود این کتاب‌خانه‌ها با هدف تحقق اولویت اصلی کانون پرورش فکری که همان ترویج و توسعه کتاب و کتاب‌خوانی است برای خدمت به کودکان و نوجوانان در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته فرهنگی که به کتاب‌خانه دسترسی ندارند، ایجاد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =