حضور مدیرکل کانون هرمزگان در برنامه زنده تلویزیونی گاه گمن صدا و سیمای مرکز خلیج فارس

پروین پشتکوهی مدیرکل کانون هرمزگان با حضور در برنامه تلویزیونی گاه گمن صدا و سیمای مرکز خلیج فارس به تشریح برنامه های اوقات فراغت تابستان کانون پرورش فکری استان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، روز شنبه ۱۹ خردادماه مدیرکل کانون هرمزگان در برنامه زنده تلوزیونی گاه گمن مرکز صدا و سیمای خلیج فارس حضور یافت.

وی در این برنامه زنده تلویزیونی ضمن اشاره به شعار کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در تابستان امسال به عنوان «تابستانتو بساز» به برنامه ها ی کانون در اوقات فراغت اشاره کرد و افزود:: اوقات فراغت به تابستان منتهی نمی شود و در تمام فصول کانون پرورش فکری برای کودکان ونوجوانان برنامه ها و فعالیت برگزار می کند که این فعالیت ها اوقات فراغت تابستان به صورت ویژه دیده می شود با این هدف که در پایان تابستان کودکان و نوجوانان علاوه بر مهارت های ارتباطی و فنی با رویکرد تربیتی آینده بهتری را برای خود رقم بزنند.

پشتکوهی با اعلام این خبر ادامه داد: مراکز کانون پرورش فکری در شهرستان بندرعباس به صورت سه شیفت و در بیشتر مراکز شهرستان به صورت دو شیفت در حال انجام فعالیت و خدمات هستند.

مدیرکل کانون هرمزگان بیان کرد: کانون پرورش فکری امسال با سه محور مخاطب محوری نوجوان محوری و مرکز محوری به اجرای فعالیت ها می پردازد که تمرکز فعالیت ها براساس این سه محور است، در رویکرد مخاطب محوری سعی شده است کانون دامنه مخاطبین خود را گسترده تر کند و امسال علاوه بر کودکان ونوجوانان خانواده نیز به مخاطبین کانون اضافه شده است در حوزه نوجوان محوری امسال علاوه بر فعالیت های جذاب برای کودکان فعالیت های ویژه و خاصی را برای کنشگری بیشتر نوجوانان در نظر گرفته شده است.در این حوزه نوجوانان علاوه بر دریافت خدمات از کانون به ارائه خدمات با رویکرد تربیتی و مهارت افزایی می پردازند.

وی از کارگاه های کار با چوب، رباتیک، نجوم، محیط زیست، سفالگری، نقاشی، کاردستی، نوشتن خلاق، چرتکه، بازی خلاق، و..... و بیش از ۲۵۰ کارگاه تخصصی به عنوان فعالیت ها و برنامه های پیش بینی شده در تابستان جاری مراکز فرهنگی هنری کانوندر تابستان امسال نام برد.

وی ادامه داد: در حوزه مرکز محوری کانون پرورش فکری با حضور ۱۶ مرکز فرهنگی هنری ثابت توانسته علاوه بر کتابخانه فعالیت اجرا کند که در کنار این کتابخانه ها ۲ کتابخانه های سیار روستایی و ۱ کتابخانه سیار شهری در حال فعالیت در روستاها و شهرهای فاقد مرکز ثابت هستند. همچنین دو کتابخانه پستی بندرعباس و میناب نیز در حال انجام خدمات به مناطق فاقد مراکز ثابت هستند و کتاب و فعالیت های کانون را به دست کودکان ونوجوانان روستا می رسانند.

وی از کسب رتبه ۴ کشوری کتابخانه پستی بندرعباس در امانت کتاب توسط مربی این بخش مریم قنبری خبر داد.

پشتکوهی از طرح یاسمن به عنوان یک طرح فرهنگی با تشکیل گروه ها و حلقه های مردمی در راستای گسترش و توسعه فعالیت های کانون پرورش فکری در مناطق دور دست و فاقد مرکز نام برد.

مدیرکل کانون استان اعلام کرد: کانون پرورش فکری به عنوان مرجع کودک و نوجوان این آمادگی را دارد که دوره های تربیت مربی را برای علاقمندان در این حوزه برگزار کند.

در پایان مدیرکل کانون هرمزگان با اشاره به اینکه آینده در دست کودکان ونوجوانان است تاکید کرد نسبت به فراهم سازی اوقات فراغت مناسب برای آنان این فرصت می تواند با آگاهی و مشارکت والدین با بهترین شکل ممکن صورت پذیرد. لذا فعالیت و حضور والدین در شیفت پایانی مراکز در حال انجام است .

حضور مدیرکل کانون هرمزگان در برنامه زنده تلویزیونی گاه گمن صدا و سیمای مرکز خلیج فارس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =