کد خبر: 341190
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۹
بازدید 36
تشکیل شواری والدین در مرکز شیرین‌سو با شروع کلاس تابستانی

فعالیت‌های مراکز کانون همدان با شعار تابستانتو بساز همزمان با سراسر کشور با حضور والدین در کنار اعضا برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، فعالیت‌های مراکز کانون همدان با شعار تابستانتو بساز همزمان با سراسر کشور بر حال برگزاری است و مراکز پویاتر از قبل به اجرای برنامه‌ها می‌پردازند اما آنچه فعالیت‌های تابستان 1403 را جذاب کرده حضور مادران و پدران در کانون در کنار بچه‌ها است و حتی در برخی از مراکز شواری والدین و مادریاران برای یاری رساندن به کانون برگزار شده است کخ در این گزارش به بخشی از آن فعالیت‌ها اشاره می‌کنیم.

تشکیل شواری والدین در مرکز شیرین‌سو با شروع کلاس تابستانی

مرکز فرهنگی- هنری شهر شیرین‌سو

در روز شروع کلاس‌های تابستانی مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شیرین سو در جمع مادران در مورد اوقات فراغت توضیح داد و گفت: علاوه بر فعالیت‌های جاری مرکز و طرح هما از قبیل معرفی نامداران، قصه‌گویی، روخوانی کتاب، نمایش فیلم، نمایش خلاق، سفالگری شعرخوانی، کاردستی، بحث آزاد، بحث کتاب، معرفی شخصیت، معرفی وقایع و ایام، معرفی کتاب و ... کلاس‌های ویژه دیگری نیز داریم.

ستاره طاقتی احسن افزود: کلاس‌هایی چون نقاشی طراحی، بازیگری و آموزش قرآن، آموزش قالیبافی ،در جهت جذب و پایدارسازی و تشویق بیشتر اعضا و تقویت مهارت‌های فرهنگی- هنری و ادبی کودکان و نوجوانان، ایجاد خلاقیت و شکوفایی استعدادها، پر کردن اوقات فراغت و آمادگی جهت شرکت در جشنواره‌ها و فراخوان‌های مختلف، نیز برگزار خواهد شد.

همچنین در این برنامه با انتخاب شورای والدین و مادریاران و تشریح وظایف آنان، مادران برای کمک در برنامه‌ها و مناسبت‌ها اعلام آمادگی کرده و مقرر گردید یکی از این مادران در نحوه کلاس آموزشی چله‌کشی تابلو فرش، نقشه و طراحی آن و آموزش بافت را برای اعضا در مرکز بگذارد.
در این مراسم از عضو برگزیده مرکز در مسابقات بین المللی نقاشی هیکاری ژاپن و از اعضای فعال گروه نمایش تقدیر شد.

تشکیل شواری والدین در مرکز شیرین‌سو با شروع کلاس تابستانی

مرکز فرهنگی- هنری شهرستان رزن

به مناسبت هفته محیط زیست  و با هدف آشنایی کودکان برای داشتن محیط زیست سالم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رزن ویژه برنامه‌ای با همکاری محیط زیست شهرستان رزن با حضور 48 نفر از اعضا و والدین آنها برگزار کرد.

در این برنامه معصومه مدیری دلشاد، مسوول مرکز به معرفی کتاب‌های کانون با موضوع محیط زیست از قبیل زمین پاک، حفاظت محیط زیست، جادوگر دهکده سبز، زباله و آلودگی، مجموعه کتاب‌های بچه‌ها و حفاظت کره زمین پرداخت.

در این برنامه به نقش کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها در فرهنگ‌سازی برای بازیافت زباله در منازل برای حفظ محیط زیست اشاره شد و از اعضا خواسته شد زباله‌هایی مثل بطری، پلاستیک، کاغذ و ...که  به محیط باز نمی‌گردند را تفکیک نمایند و برای بازیافت مجدد تحویل شهرداری دهند و با رهاسازی آنها  محیط زندگی را آلوده نسازند.

سپس کارشناس محیط زیست رزن در جمع اعضای کانون حضور پیدا کرد و در مورد عوامل آلودگی محیط زیست نظیر کارخانه‌ها، زباله‌های شهری، عناصر زیست محیطی و ... راهکارهای حفظ محیط زیست با کاشت درخت، استفاده از دوچرخه به جای خودرو، مدیریت پسماند و...توضیح داد.

در ادامه برنامه نقاشی با موضوع حفظ محیط بین شرکت کنندگان اجرا شد و به تعداد 10 نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه از طرف محیط زیست هدایایی اهدا شد.

تشکیل شواری والدین در مرکز شیرین‌سو با شروع کلاس تابستانی

مرکز فرهنگی- هنری شهر لالجین

مسوول مرکز شهر جهانی  لالجین در افتتاحیه کلاس‌های تابستانی این مرکز در جمع اعضای مرکز و والدین آنها با بیان اینکه کانون پرورش فکری خاستگاه خلاقیت کودکان و نوجوانان است، اظهار کرد: رشد و بالندگی کودک و نوجوان زمانی اتفاق می‌افتد که او در مسیر آموزش صحیح و هنرآموزی اصولی قرار بگیرد و کانون با دارا بودن ظرفیت‌های فوق العاده گام درستی در این مسیر بر می‌دارد.

مهدی طراوتی توانا با رضایتمندی از توجه و استقبال خانواده‌های فرهنگ دوست لالجین از فعالیت‌های مختلف کانون گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر لالجین با سرلوحه قرار دادن شعار کشوری کانون باعنوان ( تابستانتو بساز ) تلاش دارد تا لحظه‌های سودمندی را برای کودکان و نوجوانان فراهم سازد و با بهره گیری از مربیان حرفه‌ای اوقات فراغت کودکان را پربار تر سازد.

در مراسم افتتاح کلاس‌های تابستانی مرکز لالجین مربیان تابستانی در مورد شیوه‌ اجرای برنامه‌ها و برگزاری کلاس‌ها برای والدین توضیحاتی را دادند.

تشکیل شواری والدین در مرکز شیرین‌سو با شروع کلاس تابستانی


مجتمع شهید مدنی همدان

جشن کلاس‌های تابستانی با قرائت قرآن و سرود ملی کار خود را شروع کرد. برنامه‌های بسیار جذاب و شادی چون شاهنامه خوانی رستم و ادوان دیو توسط ساناز افشاری، قصه گویی نقاش و پرنده که با زبان  بسیار جذاب نیکی کرمی، سرود حجاب گروه سرود مجتمع، بازی خلاق توسط مربی بازی، معرفی کتاب لافکادیو توسط کانون  و پخش کلیپ از فعالیت‌های این مرکز انجام گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =