وزیر آموزش و پرورش: جمهوری اسلامی برای تربیت نسل آینده سرمایه‌گذاری کرده است

برنامه‌های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «تابستانتو بساز» با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و جمعی از مدیران فرهنگی، کودکان و نوجوانان در مرکز شماره ۳۰ کانون به شکل رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، صبح روز شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ با حضور وزیر آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت‌های تابستانی خود را در مرکز شماره ۳۰ کانون به شکل نمادین شروع کرد.

در ابتدای این مراسم، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش ضمن ابراز خرسندی از گشایش برنامه‌های تابستانی کانون بیان کرد: در سند برنامه بنیادین یکی از مفاهیم بسیار مهم در بحث آموزش «موقعیت‌های یادگیری» است که عموما در مدرسه شکل می‌گیرد، اما باید این نکته را در نظر داشت که در بیرون از مدرسه موقعیت‌های بهتری شکل می‌گیرد که غیررسمی است و در آموزش و پرورش این موقعیت‌ها رسمی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش: جمهوری اسلامی برای تربیت نسل آینده سرمایه‌گذاری کرده است

او در ادامه گفت: در فرهنگ و ادبیات ما آثار و فاکتورهای بسیار غنی وجود دارد، در سند ملی تحول بر جهانی‌اندیشی و وطن‌دوستی تأکید شده است. باید ادبیات سایر کشورها را بشناسیم اما نه جلوتر از ادبیات خودمان، در واقع هویت مسئله مهمی است و باید آن را در حوزه ادبیات، فرهنگ و هنر در نظر گرفت.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که نسل امروز باید اهل استدلال بار بیاید، اظهار کرد: کودکان و نوجوانان امروز نباید هر چیزی را راحت بپذیرند، باید به دنبال چیستی و چرایی باشند و استدلال کنند، که این هم مستلزم آموزش از همان دوران کودکی است. علاوه بر این قوه خلاقیت و حل مسئله نیز نکته مهم دیگری است و بچه‌ها باید خلاق باشند.

وزیر آموزش و پرورش: جمهوری اسلامی برای تربیت نسل آینده سرمایه‌گذاری کرده است

صحرایی همچنین بیان کرد: سن کودکی، سن بسیار مهمی است. چه دولت‌ها و چه مردم سعی می‌کنند در سنین کودکی سرمایه‌گذاری بیشتری کنند و خانواده‌ها نیز هر چه‌قدر در کودکی تلاش کنند، در بزرگسالی فرزندانشان شاهد آسایش، آرامش و راحتی بیشتری خواهند بود. نظام جمهوری اسلامی برای تربیت نسل آینده سرمایه‌گذاری کرده است. کودکان و نوجوانانی که امروز در مدارس و در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور دارند، نویدبخش آینده خوبی هستند و هر چه این بچه‌ها بهتر فکر کنند نسل فکورتری در آینده خواهیم داشت.

وی در پایان با بیان این‌که ۱۰۴۳ پایگاه تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح کشور خدمات‌دهی می‌کنند. گفت: امیدوارم در کانون هر روز بهتر از روزهای قبل کار کنید، چون خانواده‌های دغدغه‌مند، همراه فرزندان‌شان به مراکز کانون می‌آیند، بنابراین باید به فکر جایی برای خانواده‌ها نیز باشید تا این زمان را بتوانند به بهترین نحو مدیریت و استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش: جمهوری اسلامی برای تربیت نسل آینده سرمایه‌گذاری کرده است

 گفتنی است گلستان‌خوانی دانش آموزان، پخش سرود نوجوانان گروه آفتاب جنوب، اجرای ادبی عضو باشگاه قاف از دیگر برنامه‌های این آیین بود. همچنین در ادامه وزیر آموزش و پرورش کلاس‌های مرکز شماره ۳۰ تهران بازدید کرد و به گپ‌وگفت با اعضای کانون پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =