نشست مدیرکل کانون کرمان با والدین اعضا تشکیل شد

نشست هم‌اندیشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با والدین اعضای مراکز فرهنگی‌هنری پنجگانه شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، اکبر خدادادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در سومین شب از شادمانه «تابُستان کانون» با والدین اعضای پنج مرکز فرهنگی‌هنری شهر کرمان دیدار و گفتگو کرد.

بنابر این خبر، در این نشست که ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ و همزمان با ویژه‌برنامه آیین گشایش کارگاه‌های تابستانی کانون پرورش فکری برگزار شد خدادادی بیان کرد: رویکرد جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این است که خانواده‌ها نیازهای بچه‌ها را رصد کنند و در سیاست‌گذاری‌های کانون اثربخش باشند.

خدادادی با اشاره به اینکه یک تصور در گذشته این بوده که کانون پرورش فکری فقط مختص کودکان است گفت: پرداختن به نوجوانان از اولویت‌های کانون است و همچنین کانون قبلا در مراکز خودش خلاصه می‌شد و در حال حاضر بنا بر این است که هر جایی که کودکان و نوجوانان حضور دارند خودش را به آنجا برساند.

وی سه رویکرد کلان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را نوجوان‌محوری، مخاطب‌محوری و مرکزمحوری معرفی کرد و افزود: بحث مرکزمحوری هم‌سو با این است که خانواده‌ها نیازهای کودکان و نوجوانانشان را شناسایی کنند و در کنار مربیان کانون برای رفع آن‌ها تلاش کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در پایان یادآور شد: علت اینکه مرغک کانون از نیم قرن پیش همچنان مورد اعتماد است توجه و رصد نیازهای کودکان و نوجوانان بوده و راهی بهتر از مشارکت و راهنمایی خانواده‌ها و پیوستن به جمع کانونی‌ها و تشکیل گروه‌های مردمی وجود ندارد.

این در حالی است که، مسئولان پنج مرکز فرهنگی‌هنری کانون شهر کرمان فعالیت‌ها و کارگاه‌های فصل تابستان خود را جداگانه تشریح کردند و والدین اعضای مراکز فرهنگی‌هنری شهر کرمان هم سوالات و دغدغه‌های خودشان را مطرح کردند.

 ویژه‌برنامه آغاز فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان به مدت سه شب از ۲۲ تا ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ در محل یخدان مویدی(مرکز فرهنگی‌هنری شماره سه کانون شهر کرمان) با عنوان «تابُستان کانون» و با شعار «تابستونتو بساز» و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و کانون رباتیک کرمان برای عموم برگزار شد.

بر همین اساس، اجرای نمایش خیابانی «کودکان خیابان» و نمایش عروسکی، مسابقه رباتیک، پخش انیمیشن‌های جذاب، قصه‌گویی و نقالی  از برنامه‌های ویژه شب آخر شادمانه بود و عروسک‌های بلندقامت و عروسک‌های انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» با بچه‌ها همراه بودند و پنج مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری شهر کرمان به معرفی کارگاه‌های فصل تابستان خود پرداختند و مخاطبان را برای ثبت‌نام راهنمایی کردند.

یادآور می‌شود این شادمانه با رویکرد پیوستن به پویش مردمی «چله خدمت» و ارایه «هر تخصص، هر مهارت نذر خدمت رایگان به مردم با رویکرد جهادی» و هدیه ثواب آن به روح رئیس جمهور شهید و هیات همراهش شکل گرفته است.

نشست مدیرکل کانون کرمان با والدین اعضا تشکیل شد

نشست مدیرکل کانون کرمان با والدین اعضا تشکیل شد

نشست مدیرکل کانون کرمان با والدین اعضا تشکیل شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =