حضور رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در آیین آغاز فعالیت های تابستانی مراکز کانون استان تهران

آیین آغاز فعالیت‌های تابستانی مراکزکانون استان تهران با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، در مرکز شماره ۳۰ کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، روز شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ آیین آغاز فعالیت‌های تابستانی مراکز کانون استان تهران با شعار «تابستانتو بساز» و با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، حامد علامتی مدیرعامل، معاونان و مدیران کل کانون، کارشناسان، کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها در مرکز شماره ۳۰ کانون برگزار شد.

بر اساس این گزارش، ضمن فضاسازی مناسب در این مرکز، کارگاه های مختلفی از فعالیت های مراکز کانون مانند خوشنویسی، گام به گام تا اندیشه، بازی و سرگرمی، کاردستی، نمایش عروسکی، انیمیشن، رباتیک، زیست شناسی با تشریح قلب،گلستان خوانی و متون کهن ، قاف با داستان نویسی، باشگاه کتاب با روخوانی ویژه اعضای کودک و نقد کتاب ویژه اعضای نوجوان برگزار شد.

در ابتدای ورود رضامراد صحرایی، سامان واموسی عضو نوجوان مرکز شماره ۳۰ متن خوشامدگویی را قرائت و سپس مرغک کانون را به وزیر آموزش و پرورش تقدیم کرد.

بعد از انجام مراسم افتتاح، صحرایی با همراهی حامد علامتی مدیرعامل و سایر مدیران و کارشناسان کانون از همه کارگاههای در حال اجرا بازدید و با اعضا و مربیان گفتگو کرد.

در بخش دوم این مراسم که در سالن سینمای مرکز شماره ۳۰ برگزار شد فاطمه روحی رحیم مجری این برنامه از رضا مراد صحرایی جهت سخنرانی دعوت به عمل آورد.

صحرایی ضمن تشکر از همه کارکنان کانون در این مراسم گفت: هویت ایرانی و اسلامی به عنوان محور تمامی فعالیت‌های کانون است. سند تحول می‌گوید باید جهانی‌اندیش باشیم و فرهنگ‌های دیگر را بشناسیم اما مبتنی بر هویت دینی و ملی خودمان کار کنیم.  در سند تحول بنیادین یکی از مفاهیم، موقعیتهای یادگیری است. علاوه بر مدرسه، بیرون مدرسه نیز این موقعیت‌ها برقرار است. در آموزش و پرورش علاوه بر فعالیت‌های رسمی در جهت موقعیت یادگیری، فعالیتهای غیر رسمی کانون در اجرای این موقعیتهای یادگیری مفید فایده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: پرورش قوه تفکر و تعقل یکی از مهم ترین اهداف در فعالیتهای کانون است. دومین مطلب هویت ایرانی و اسلامی بعنوان محور تمامی فعالیت‌های کانون است. ما در سند تحول باید جهانی‌اندیش باشیم و فرهنگ های دیگر را بشناسیم اما مبتنی بر هویت دینی و ملی خودمان کار کنیم. نکته سوم این است که فرزندانمان باید اهل استدلال بار بیایند و این را باید از کودکی بیاموزند. مسئله چهارم قوه خلاقیت و حل مسئله‌ است.

صحرایی تاکیدکرد: سن کودکی سن بسیار مهمی است و دولت‌ها و مردم سعی میکنند به این بازه سنی اهمیت ویژه ای بدهند لذا خانواده ها هر چه در کودکی برای فرزندانشان تلاش کنند، آرامش بیشتری در بزرگسالی خواهند داشت.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه خاطرنشان کرد: ۱۰۴۳ پایگاه تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح کشور خدمات دهی می‌کنند.

وی همچنین در پایان صحبت هایش بیان کرد: : نظام جمهوری اسلامی چه در مدارس و چه در کانون ها سرمایه گذاری کرده است تا به تربیت نسل آینده کمک کند. بچه هایی که من امروز در کانون دیدم و همین طور بچه هایی که در مدارس هستند نوید بخش یک آینده ی بسیار خوبند. هرچه بچه ها بیشتر یاد بگیرند و فکر کنند ما نسل فکورتری در آینده خواهیم داشت.

در ادامه اجرای سرود «خاک زرخیز» توسط گروه «آفتاب جنوب» از اعضای نوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره ۷ با هدایت محبوبه محرابی مربی مسئول کانون استان، بخش پایانی این مراسم بود.

گفتنی است این برنامه با تلاش و همراهی مربی مسئول و مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره ۳۰ کانون استان تهران برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =