کد خبر: 341304
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۴
بازدید 77
برگزاری جشن عید قربان در مراکز همدان

به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان برنامه‌های متنوعی در مراکز فرهنگی- هنری همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان برنامه‌های متنوعی در مراکز فرهنگی- هنری همدان برگزار شد. 

برگزاری جشن عید قربان در مراکز همدان

مرکز فرهنگی- هنری شماره 4 همدان

برنامه‌ای با حضور 24 عضو پسر مرکز شماره ۴ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان جشن به نام قاب ماندگار قربان  برگزار شد. در این برنامه با محوریت و هدف معرفی عید قربان اعضا با روایتگری مریم درویشی، مربی مسئول مرکز در خصوص وقایع عید قربان آشنا شدند.
سپس مربی هنری با اعضا در خصوص هوای نفس و غلبه بر آن مطالبی را عنوان کرد در پایان اعضا به بازی با عنوان « فکر باز چشمان بسته، دلی روشن، لبخندسبز»  پرداختند.
در پایان تعدادی اعضا در  محوطه پارک کانون جلو دوربین قاب ماندگار قربان را به ثبت رساندند.

برگزاری جشن عید قربان در مراکز همدان

مرکز فرهنگی- هنری شماره 5 همدان

مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ همدان در روز عرفه و به مناسبت فرا رسیدن عید قربان جشن بزرگی را با حضور حلقه مردمی پایگاه شهیده واعظی برگزار کرد. از نقاط قوت این جشن توجه ویژه‌ به یکی از اهداف کانون یعنی نوجوان محوری بود که نوجوانان از مجری تا انتظامات صفر تا صد کار را بر عهده داشتند. 

این جشن که در راستای طرح هما و قصه گویی قرآنی و توجه ویژه به ارزش های دینی، آرمان‌های انقلابی و هویت ایرانی اسلامی برپا شد، با تلاوت قرآن کریم، قصه‌گویی داستان زیباترین  قربانی توسط  والدین اعضا و کانون یاران مرکز  و مولودی خوانی و مسابقه باد کردن بادکنک، و سرود دختر آرمانی توسط اعضا وشعر خوانی شعر عشق وتسلیم با هنرمندی اعضا  ادامه پیدا کرد و در پایان با شربت و شکلات از اعضا پذیرایی شد.

برگزاری جشن عید قربان در مراکز همدان

مرکز فرهنگی- هنری شهرستان تویسرکان

یکشنبه 27 خرداد جشن عید قربان با حضور 25 نفر از اعضا و والدین در مرکز تویسرکان برگزار شد. در این جشن ابتدا  مسئول مرکز تویسرکان با تبریک این عید بزرگ از والدین  دعوت کرد که در شورای والدین مشارکت داشته باشند. سپس مربی ادبی مرکز قصه زندگی حضرت ابراهیم و ماجرای قربانی کردن اسماعیل توسط حضرت ابراهیم را برای حاضرین قصه گویی کرد.

در ادامه مربی رباتیک جلسه ی توجیهی کلاس رباتیک را برگزار کرد و والدین به طور کامل در جریان جزئیات، بازخوردها و وسایل مورد نیاز کلاس رباتیک قرار گرفتند. در پایان هم از اعضای گروه سرود مرکز تویسرکان که در جشنواره ی سرود رتبه ی چهارم استانی را کسب کرده بودند با اهدای لوح و جایزه تقدیر شد.

برگزاری جشن عید قربان در مراکز همدان

مرکز فرهنگی- هنری شهر دمق

این مرکز به مناسبت عید قربان یک اردوی علمی و زیارتی از مرکز دمق به سمت روستای  چپقلو (امامزاده اسماعیل ) با حضور ۴۲ عضو کودک و مادران اعضاء با هدف  آشنایی اعضا با فعالیت‌های گروهی و آشنایی با گیاهان دارویی منطقه سردرود و سد ایجاد شده در حاشیه امامزاده برگزار کرد.  در این اردو اعضا با نحوه استفاده از  آب سدها در مصارف خانگی و کشاورزی و همچنین آشنایی با امامزاده اسماعیل (ع)روستای چپقلو آشنا شدند.

در این اردو بازدید از سدچپقلو، بازدید از مزرعه صنعتی انگور، معرفی چند گیاه دارویی کوه‌های چپقلو  که در ۲۰۰ متری و بالای امامزاده  قرار گرفته، انجام شد و با کمک مادران اعضا درباره خواص گیاهان صحبت شد.  بازی گروهی با توپ، نقاشی با موضوع عید قربان، معرفی وقایع و ایام توسط یکی از مادران، معرفی شخصیت حضرت ابراهیم (ع)،  نماز جماعت در مکان امامزاده و همچنین کوهنوردی انجام شد.

برگزاری جشن عید قربان در مراکز همدان

مرکز فرهنگی- هنری سرکان

در این مرکز برنامه جشن عید قربان با حضور اعضا و والدین در فضای باز کانون برگزار شد. در این مراسم اعضا به ساخت کادرستی  گوسفند  به مناسبت عید قربان پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =