برنامه‌های نوجوان محور مرکز شماره ۲ کانون اردبیل تقویت می‌شود

اعضای شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل شامگاه روز چهارشنبه سی‌ام خردادماه ۱۴۰۳ و در هشتمین جلسه خود راهکارهای تقویت و اجرای فعالیت‌های نوجوان محور در مرکز الگوی تربیتی شماره دو کانون اردبیل را ارزیابی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد مدیرکل کانون استان در این جلسه بابیان اینکه نوجوانان به دنبال کسب تجربه‌های جدید هستند گفت: بر اساس نیاز مخاطبان در این گروه سنی باید فعالیت‌هایمان به‌روز و جذاب باشد.

وی جذب اعضای نوجوان را از چالش‌های مهم مراکز کانون عنوان کرده و اظهار داشت: برنامه‌های مراکز باید به سمت و سویی سوق پیدا کند که نسل جدید از حضور در کانون و مشارکت در برنامه‌ها و فعالیت‌ها لذت ببرد.

مدیرکل کانون استان با اشاره به اینکه فعالیت‌های کانون با رویکرد تربیتی تدوین می‌شود، تصریح کرد: تقویت فکر و اندیشه، مهارت‌های ذهنی و جسمی اعضا از اهداف راه‌اندازی مراکز الگوی تربیتی است و در این راستا به انتخاب شیوه‌های مؤثر در جذب اعضا به‌خصوص مخاطبان پسر توجه جدی شود.

ملک‌زاده فرد افزود: برای جذب اعضای نوجوان نباید صرفاً منتظر مراجعه آن‌ها به مراکز باشیم و در این امر می‌توانیم از ظرفیت‌های گروه‌های دوستی و ورزشی، خانواده‌ها، مدارس و حتی مساجد نیز برای شناسایی و جذب افراد علاقه‌مند و مستعد استفاده کنیم.

وی نقش والدین در پایدارسازی اعضا را محوری توصیف کرده و بیان داشت: در کنار حضور اعضای کودک و نوجوان در مراکز، پیش‌بینی و اجرای برنامه‌هایی برای والدین به‌ویژه مادران نیز در شناساندن بهتر کانون و ارتقای جایگاه این نهاد فرهنگی کمک شایانی خواهد کرد.

برنامه‌های نوجوان محور مرکز شماره ۲ کانون اردبیل تقویت می‌شود

بررسی برنامه‌های تابستانی مرکز، ارزیابی میزان عضویت و فعالیت اعضای نوجوان، بررسی نیازمندی‌های تجهیزاتی مرکز و برگزاری اردو و بازدیدها از دیگر موضوعات موردبحث در این جلسه بود.

شایان‌ذکر است در ادامه این جلسه کارشناسان ستادی کانون استان و مربیان مرکز الگوی تربیتی شماره دو کانون اردبیل برای تقویت و ارتقای سطح کیفی و کمی برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز به‌خصوص برای مخاطبان نوجوان به گفتگو پرداخته و ضمن ارائه دیدگاه‌های خود مواردی را به‌عنوان مصوبه به تصویب رساندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =