همه‌جانبه‌نگری و طرح‌ریزی برنامه‌های فرهنگی

نشست فصلی کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به‌منظور تشریح دست‌آوردهای و تبیین برنامه‌های پیش‌روی این مجموعه در رشت برگزارشد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این نشست صبح روز یکشنبه، ۳ تیر ۱۴۰۳ با حضور همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان و به‌میزبانی اداره‌کل این مجموعه فرهنگی در رشت برگزارشد.

تشریح برنامه‌های پیش‌رو و فرصت‌سازی هرچه‌بیش‌تر برای مخاطبان، به‌ویژه در تابستان ۱۴۰۳، از اهداف برگزاری این نشست فصلی به‌شمارمی‌رفت.

بذرایمان و خداباوری در دل‌های مخاطبان کاشته‌شود

مدیرکل کانون استان گیلان نیز سخنان خود در این مراسم را با ابراز خرسندی از نشست با همکاران و نکوداشت یاد و خاطره شهدای خدمت آغازکرد و در ارتباط با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری روزهای پیش‌رو سخن‌گفت.

همه‌جانبه‌نگری و طرح‌ریزی برنامه‌های فرهنگی

سیدجلیل میرعظیمی در ادامه، به رویکردهای کانون، مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پرداخت و با خاطرنشان‌کردن پیوست‌های  تربیتی فعالیت‌های این مجموعه فرهنگی تصریح‌کرد: لازم‌است تا زمینه‌های لازم برای رویش‌های مطلوب نظام فراهم‌شود.

 او کاشت بذر ایمان و خداباوری در دل‌های کودکان و نوجوان را از رسالت‌های کانون عنوان‌کرد و افزود: پذیرش کانون پرورش فکری از سوی جامعه و استقبال مخاطبان از فعالیت‌های مربیان این مجموعه، یک فرصت است و ضرورت‌دارد به بهترین شکل‌ از این بستر مناسب استفاده‌شود.

این مسئول فرهنگی در ادامه به اهمیت شایسته‌پروری اشاره و با بیان‌اینکه استعدادیابی، هنرمندی و خلاقیت‌ورزی امکانی مناسب برای تربیت آینده‌سازانی شایسته فراهم‌می‌کند، توضیح‌داد: شکل‌دهی به باشگاه خبرنگاران نوجوان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کانون‌یاران، گامی‌در همین مسیر محسوب‌می‌شود.

وی در ادامه به ظرفیت‌های ادبی مربیان و اعضای کانون و برنامه‌ریزی هدف‌مند برای شکل‌دهی به باشگاه ادبی استانی و تعامل با دبیران ادبیات آموزش و پرورش پرداخت و این مهم را زمینه‌ساز کشف و معرفی نوقلمان کودک و نوجوان قلمدادکرد.

میرعظیمی هم‌چنین، بر لزوم تعامل و هم‌گرایی با فعالان فرهنگی و گروه‌های مردمی تاکیدکرد و شکل‌دهی به شورای نوجوان و خانواده در مراکز  فرهنگی هنری کانون را از اولویت‌ها دانست.

مدیرکل کانون استان گیلان ضمن اشاره به سیاست‌های این مجموعه با تکیه بر«مرکزمحوری»، «مخاطب‌محوری» و «نوجوان‌محوری» توضیح‌داد: این امر بیانگر حرکت این نهاد فرهنگی در مسیر جذب‌ حداکثری مخاطبان و محور قرارگرفتن مراکز فرهنگی هنری است و برای تحقق این امر، هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های تمامی فعالان تربیتی ضرورت‌دارد

او اجرای طرح‌کانون‌مدرسه، شاداب‌سازی مراکز فرهنگی هنری و معرفی مراکز الگوی کانون را هم‌راستا با این سیاست‌ها و در جهت جذب حداکثری مخاطبان اعلام‌کرد و ادامه‌یافتن تلاش‌های سازنده همکاران را برای نیل به این هدف‌ها خواستارشد.

کارشناس مسوول آفرینش‌های فرهنگی کانون استان گیلان هم طی این نشست، به تشریح نظام‌نامه این مجموعه فرهنگی پرداخت و با اشاره به سیاست‌های سال ۱۴۰۳ این کانون گفت: جذب‌حداکثری مخاطبان و همراه‌سازی هم‌زمان کودکان و نوجوان، از اهدافی است که در طرح‌ریزی این سیاست‌ها دنبال‌می‌شود.

همه‌جانبه‌نگری و طرح‌ریزی برنامه‌های فرهنگی

اشاره به فعالیت‌های تابستانه کانون پرورش فکری با شعار«تابستونتوبساز»،  ازدیگر موضوع‌هایی بود که در سخنان اکرم‌السادات حسینی موردتوجه قرارگرفت و وی انتخاب این شعار را گویای سیاست کانون در واگذاری میدان به کودکان و نوجوانان و استفاده از ظرفیت‌های آنان عنوان‌کرد.

او هم‌چنین، برگزاری نشست‌های ادامه‌دار فرهنگی را امکانی برای برچیدن میوه‌های هم‌اندیشی دانست و از ضرورت شکل‌دهی به شورای فرهنگی و نوجوان صحبت‌کرد.

لزوم‌آگاهی‌بخشی به مخاطبان و معرفی هم‌زمان کارگاه‌های رایگان و شهریه‌ای، ازدیگر موضوع‌هایی بود که اکرم‌السادات حسینی برآن تاکیدداشت.

حسینی درپایان، از سفر تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به سواحل و تفرجگاه‌های استان خبرداد و بر اطلاع‌رسانی موثر در این زمینه تاکیدکرد.

کارشناس مسوول واحد آفرینش‌های ادبی کانون گیلان نیز از برنامه‌های تابستان شاد و شیرین این مجموعه صحبت‌کرد و ضمن یادآوردشدن موفقیت‌های اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  در عرصه‌های شعر و داستان گفت: عضویت ۵ عضو نوجوان این مجموعه در باشگاه ادبی کشوری قاف، گویای ظرفیت‌های فراوان استان در این حوزه است .

همه‌جانبه‌نگری و طرح‌ریزی برنامه‌های فرهنگی

حمیراخدابنده دوگاهه، دیگر بخش سخنان خود را به اهمیت برپایی کارگاه‌های ادبی کانون و لزوم تقویت انجمن‌های ادبی اختصاص‌داد و از ضرورت توجه به تازه‌های کتاب و شکوفاسازی استعدادهای ادبی مخاطبان سخن‌گفت.

این فعال عرصه ادبیات در همین‌حال بر ضرورت معرفی تازه‌های کتاب تاکیدکرد و برگزاری آیین ادبی دوپنجره را در فراهم‌سازی زمینه‌های هم‌نشینی کودکان و نوجوانان با صاحبان قلم و اندیشه و بهره‌گیری از دیدگاه‌های سازنده فعالان عرصه ادبیات یادآورشد.

تشریح برنامه‌های پیش‌روی مرکز آفرینش‌های ادبی کانون با عنوان«از قلم‌تا قلم» و دعوت از فعالان ادبی برای همراهی حداکثری با این برنامه‌ها، پایان‌بخش سخنان خدابنده بود.

 مسئول حراست کانون استان گیلان نیز طی این نشست به طرح موضوع‌هایی با محوریت صیانت از داشته‌های مادی و معنوی این مجموعه پرداخت و عفاف و حجاب را در صدر این موضوع‌ها عنوان‌کرد.

همه‌جانبه‌نگری و طرح‌ریزی برنامه‌های فرهنگی

جعفر مجیدی در این میان از ضرورت ثبت و ضبط تصاویر مناسب و مدیریت حضور همکاران و اعضا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی صحبت‌کرد و گفت: عدم پاسخ‌گویی و توجه به پیامک‌ها، تماس و لینک‌های مشکوک ضرورت‌دارد.

نیما فلاح وحدتی جو، رئیس امور اداری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان گیلان هم از حاضران بود و در ارتباط با امور مالی و رفاهی، مطالبی را با حاضران به اشتراک‌گذاشت.

همه‌جانبه‌نگری و طرح‌ریزی برنامه‌های فرهنگی

در ادامه، کارشناسان واحدهای‌ هنری و فناوری نیز به طرح موارد مرتبط با حوزه‌های کارشناسی خود پرداختند و کارشناسان و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون استان نیز در قالب ۳ حوزه کارشناسی در ارتباط با موارد تخصصی حوزه‌های خودصحبت‌کردند.

پایان‌بخش این مراسم که در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان صورت‌گرفت، تجلیل از همکاران انتقالی این مجموعه فرهنگی به آموزش و پرورش بود.  

همه‌جانبه‌نگری و طرح‌ریزی برنامه‌های فرهنگی

همه‌جانبه‌نگری و طرح‌ریزی برنامه‌های فرهنگی

همه‌جانبه‌نگری و طرح‌ریزی برنامه‌های فرهنگی

همه‌جانبه‌نگری و طرح‌ریزی برنامه‌های فرهنگی

همه‌جانبه‌نگری و طرح‌ریزی برنامه‌های فرهنگی

همه‌جانبه‌نگری و طرح‌ریزی برنامه‌های فرهنگی

همه‌جانبه‌نگری و طرح‌ریزی برنامه‌های فرهنگی

همه‌جانبه‌نگری و طرح‌ریزی برنامه‌های فرهنگی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =