کد خبر: 341561
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۷
بازدید 24
پنج نوجوان کرمانی به باشگاه قاف راه‌ یافتند

پنج نوجوان از استان کرمان در بخش شعر باشگاه استعدادهای برتر ادبی کشور پذیرفته شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، الهه اسدی خانوکی و فاطمه‌یاس محمودزاده از کرمان، سارا دینداری از سیرجان، سارینا مهنی از جیرفت و ابوالفضل مومنی از شهربابک پس از شناسایی و مصاحبه مجازی امتیاز لازم برای ورود به باشگاه «قاف» را در بخش شعر به دست آورده و عضو این باشگاه شدند.

بنابر این خبر، باشگاه «قاف»، مخفف قله ادبیات و فرهنگ است و با هدف کشف و پرورش استعدادهای ادبی برتر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه‌اندازی شده است.

این در حالی است که، استعدادهای ادبی برتر هر استان از سوی مربیان و کارشناسان کانون استان شناسایی و پس از بررسی آثار و مصاحبه عضو این باشگاه می‌شوند.

اعضای باشگاه قاف که ۱۳ تا ۱۶ ساله هستند با حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  به مدت سه سال در قالب یک پروژه آموزشی، پرورشی و تربیتی زیر نظر استاد راهنما دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های نقد و بررسی آنلاین را به صورت مداوم می‌گذرانند و هر چند ماه یک بار با اساتید برتر کشوری دوره‌های آموزش حضوری چند روزه دارند.

بر همین اساس، هر دوره آموزشی قاف به مدت سه سال به طول می‌انجامد و هر ساله دوره جدید با اعضای جدید آغاز می‌شود و خروجی این دوره‌ها  تربیت متخصصان حوزه شعر کودک و نوجوان است.

یادآور می‌شود پیش از این یاسمن امینی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهربابک در باشگاه استعدادهای برتر ادبی نوجوان  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (قاف) پذیرفته شده و فعالیت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =