راهیابی هفت نوجوان کانون کرمانشاه به قله‌ی قاف

با اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان، هفت نفر از نوجوانان کانون کرمانشاه به قله‌ی قاف ادبیات و فرهنگ راه یافتند.

به گزارش روابط عمومی کانون کرمانشاه، با اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان، هفت نفر از نوجوانان کانون کرمانشاه به قله‌ی قاف ادبیات و فرهنگ راه یافتند.
محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان گفت: فعالیت‌های ادبی و کشف و پرورش استعداد در این زمینه از اهمیت بسزایی برخوردار است، در واقع نگاه ما به زندگی و نحوه‌ی برخورد ما با اطرافیان به جامعه بر پایه‌ی ادبیات است و خوشبختانه در سرزمین ما از دیرباز ادبیات و فعالیت‌های ادبی مورد توجه بوده و ما در این زمینه فرهنگ بسیار غنی و بزرگانی سرآمد داریم که سرمایه‌های ادبی ما محسوب می‌شوند.
وی افزود: در استان کرمانشاه نیز شاعران، نویسندگان و ادیبان بسیاری از گذشته تا به حال زیسته‌اند که در شکل گرفتن فرهنگ غنی و رویکرد ادبی این دیار نقش مهمی را ایفا کرده‌اند؛ حتی در نگاه عام نیز ادبیات و شعر از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و هست به طوری که در تمامی آیین‌ها اشعار و متون ادبی بومی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
زنجانی تصریح کرد: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه نیز خوشبختانه شاهد استعدادهای بسیاری در زمینه‌های ادبی هستیم که همواره در این عرصه حرفی برای گفتن داشته و خوش درخشیده‌اند و گواه آن موفقیت‌هایی‌است که در این زمینه کسب شده و در مجموعه‌ی افتخارات کانون ثبت شده است.
بر همین اساس، فاطمه دیناروند، زهرا دیناروند، سوگند میرزایی، روبینا محمودی، مبینا پروانه، شانا رضایی و هانیتا پیوسته، هفت عضو نوجوان شاعر استان کرمانشاه هستند که در باشگاه ملی قاف پذیرفته شدند.
گفتنی‌است قله‌ی فرهنگ و ادبیات «قاف» یک باشگاه ملی برای نوجوانان سراسر کشور است که نخبگان شعر و داستان طی چند مرحله گزینش به آن راه پیدا می‌کنند و پذیرفته‌شدگان به مدت سه سال، تحت نظر مدیریت و کارشناسان آفرینش‌های ادبی کشور و برترین شاعران و نویسندگان و اساتید این حوزه آموزش دیده و پیشتیبانی می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =