«قدم یازدهم» به چاپ هفدهم رسید

کتاب «قدم یازدهم» به نویسندگی زنده‌یاد سوسن طاقدیس با شمارگان ۶۷هزار و ۵۰۰ نسخه، از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ هفدهم رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب که با تصویرگری علیرضا گلدوزیان آراسته شده است، برای اولین بار در سال ۱۳۸۹ از سوی کانون منتشر شد.

نسخه انگلیسی این کتاب نیز در سال ۱۳۹۳ و نسخه صوتی آن با روایت آزاده مقدم، گوینده قصه‌های شب رادیو منتشر شده است.

پویانمایی کتابِ «قدم یازدهم» به کارگردانی مریم کشکولی‌نیا نیز با تکنیک کات‌اوت به سفارش امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده و با حضور در جشنواره‌های بین‌المللی، جوایز زیادی را از آن خود کرده است.

بر اساس این خبر، داستان این کتاب که برای کودکان بالای ۴ سال (نوباوه) مناسب است، قصه شیری کوچک است که در قفس باغ‌وحش به دنیا آمده است. او هر روز در قفس قدم می‌زند و با ده قدم به دیوار فلزی قفس برخورد می‌کند.

یک روز اتفاق جالبی افتاد. نگهبان قفس یادش رفت در قفس را ببندد و شیر کوچولو از قفس بیرون رفت. اما او عادت داشت فقط ده قدم مستقیم برود. اگر او قدم یازدهم را برمی‌داشت می‌توانست آزادی خود را به دست آورد و همه جهان را ببیند، و...

این کتاب تاکنون برگزیده دومین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی و بیست‌وسومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران نیز شده است.

کتاب «قدم یازدهم» در ۲۴ صفحه، شمارگان ۲هزار نسخه و با قیمت ۵۰هزار تومان در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پایگاه فروش اینترنتی محصولات کانون به نشانی https://digikanoon.ir/ در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

«قدم یازدهم» به چاپ هفدهم رسید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =