اثر موسیقایی روایی رستم و سهراب

دبیرخانه ترویج و توسعه قصه‌گویی ایران با هدف استفاده عموم مردم از برترین اجراهای قصه‌گویی؛ ویدئوی اجرای برترین‌های قصه‌گویان جشنواره‌های بین‌المللی قصه‌گویی، آثار موسیقایی روایی، پادکست‌ها و سایر برنامه‌های آموزشی و پژوهشی در این راستا را در صفحه باشگاه قصه‌گویان ایران بارگذاری می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، اثر موسیقایی روایی رستم و سهراب بر اساس داستانی از شاهنمامه فردوسی در سال 1389 به همت مربیان، کارشناسان و مدیر وقت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد و اعضای مراکز شکل گرفت.

در این اثر موسیقایی روایی که با حمایت بخش خصوصی از جمله شرکت ترمه حسینی و شرکت پیشگامان کویر یزد شکل گرفت، اثری بی‌نظیر از سوگنامه رستم و سهراب به‌صورت اثر موسیقایی روایی نقالی در سالن تربیت معلم یزد به مدت چهار شب برای جمع کثیری از فرهنگ دوستان و علاقه‌مندان به اجرا درآمد.

محمد خیری کارگردان، تصویربردار، تدوین، طراحی و ساخت دکور را بر عهده داشت، طراحی و دوخت لباس با همکاری برند دوزی بهروز شکل گرفت و مجموعه بی‌نظیری از هماهنگی بین رنگ، دکور، لباس، موسیقی، نقالی و شعر بوجود آورد.

گفتنی است خوانندگان این اثر مصطفی راغب، جواد ضیایی و نقالی توسط مریم حیدری گشنیگانی انجام شد.

برای مشاهده این اثر موسیقایی روایی نقالی در صفحه باشگاه قصه‌گویان ایران در بستر آپارات از اینجا اقدام نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =